وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

به من پناه آورید

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵ ق.ظ

خدا.ک

انسان، بدون پیوند با خداوند و آویختن به دامان عنایت او، هیچ است؛ همانند قطره دور افتاده از دریا، که هیچش قرار و امان نیست و همواره با نیستى و تباهى قرین است و یگانه راه نجات و امانش پیوستن با دریاست و جاى گرفتن در آغوش اقیانوس؛ و آن‌گاه است که «دریاوَش» مى‌شود.

 

باد ما و بود ما از داد توست

هستى ما جمله از ایجاد توست

 

آدمیان، از آغاز آفرینش تا کنون، راه‌هاى بسیارى را براى دستیابى به سعادت پیموده‌اند و وادی‌هاى گوناگون را گشته‌اند و مسلک‌ها و مکتب‌هاى فراوان و جوراجورى را تجربه کرده‌اند و اینک نیز همچنان در حال تجربه‌اند؛ امّا آن‌گونه که تاریخ نشان مى‌دهد و قرآن کریم از سرگذشت پیشینیان پرده فرو مى‌افکند، همه راه‌هایشان به «بی‌راهه» رسیده و تمامى تجربه‌هاشان به «شکست» انجامیده‌ است، مگر راهى که خداوند نمایانده باشد و آیینى که پیامبران از جانب پروردگار آدمیان آورده باشند.

خدا

خداوند رحمان به مردمان مى‌فرماید:

یَابْنَ آدَمَ!

1. کُلُّکُمْ ضآلٌّ إِلاّ مَنْ هَدَیْتُهُ.

2. وَ کُلُّکُمْ مَریضٌ إِلاّ مَنْ شَفَیْتُهُ.

3. وَ کُلُّکُمْ فَقیرٌ إِلاّ مَنْ أَغْنَیْتُهُ.

4. وَ کُلُّکُمْ هالِکٌ إِلاّ مَنْ أَنْجَیْتُهُ.

5. وَ کُلُّکُمْ مُسیئٌ إِلاّ مَنْ عَصَمْتُهُ.

6. فَتُوبُوا إِلَیَّ أَرْحَمْکُمْ.

7. وَ لاتَهْتِکُوا أَسْتارَکُمْ عِنْدَ مَنْ لایَخْفى عَلَیهِ أَسْرارُکُمْ.

 

اى فرزندان آدم!

1. همه‌تان گمراهید، مگر آن که من هدایتش کنم.

2. و همه‌تان بیمارید، مگر آن که من شفایش دهم.

3. و همه‌تان بینوایید، مگر آن که من بى‌نیازش کنم.

4. و همه‌تان هلاکید، مگر آن که من نجاتش دهم.

5. و همه‌تان بدکارید، مگر آن که من صیانتش کنم و از تبهکارى بازش دارم.

6. پس [اکنون که چنینید و بى‌عنایت من، راه به جایى نمى‌برید ]به سوى من باز آیید [ و بـه دژ استوارم پنـاه آورید] تا رحمتتان کنم.

7. و پرده‌هاى[عفّت و عصمت] خویش را در پیشگاه کسى که اسرارتان بر او پوشیده نیست، نَدَرید.

انسان، بدون پیوند با خداوند و آویختن به دامان عنایت او، هیچ است؛ همانند قطره دور افتاده از دریا، که هیچش قرار و امان نیست و همواره با نیستى و تباهى قرین است و یگانه راه نجات و امانش پیوستن با دریاست و جاى گرفتن در آغوش اقیانوس؛ و آن‌گاه است که «دریاوَش» مى‌شود.

 

باد ما و بود ما از داد توست

هستى ما جمله از ایجاد توست

 

آدمیان، از آغاز آفرینش تا کنون، راه‌هاى بسیارى را براى دستیابى به سعادت پیموده‌اند و وادی‌هاى گوناگون را گشته‌اند و مسلک‌ها و مکتب‌هاى فراوان و جوراجورى را تجربه کرده‌اند و اینک نیز همچنان در حال تجربه‌اند؛ امّا آن‌گونه که تاریخ نشان مى‌دهد و قرآن کریم از سرگذشت پیشینیان پرده فرو مى‌افکند، همه راه‌هایشان به «بی‌راهه» رسیده و تمامى تجربه‌هاشان به «شکست» انجامیده‌ است، مگر راهى که خداوند نمایانده باشد و آیینى که پیامبران از جانب پروردگار آدمیان آورده باشند.

مصلحان صالح و فرزانگان اندیشمند نیز همواره مردمان را به همین سو هدایت کرده‌اند و هر گاه بشریت را سرگشته یافته‌اند و آدمیان را در گرداب و غرقاب دیده‌اند، انگشت هدایتشان عالَم قدس را نشانه رفته است. و تا ابد و همیشه تاریخ حیات انسان، راه رستگارى و کشتى نجات، همین است و آدمى، تنها در دامان مهر خداوند، امان مى‌یابد.

 

«وَ إِلَى اللّهِ الْمَصیرُ وَ هُوَ الْغایَةُ الْقُصْوى»؛

سرنوشت و جهت‌گیرى حیات، به سوى خداوند است و همو برترین هدف است.

 

زندگى، بى‌دوست، جان فرسودن است

مرگِ حاضر، غایب از حـــق بودن است

عمر و مرگ، این هر دو، با حق خوش بُوَد

 بى‌خدا، آب حیات، آتـــــــــــــــش بُوَد

 

 

  • ۹۲/۰۷/۰۸
  • علی اکبر مظاهری

حدیث

از اوج آسمان

نظرات  (۳)

سلام و عرض ادب
گروه خوبی را رقم زده اید و همگی زنده دل هستید . خدای را شاکر باشید و به شکرانه اش دعایی هم در حق دل خسته امثال من کنید .
پاسخ:
سلام و درود. شما نیز به « زنده دلان »ما بپیوندید تا از« خسته دلی »برهایید. ان شاءالله.
  • زهرا ارجمند
  • سلامی گرم خدمت استاد عزیزم

    وقت بخیر

    همیشه دعاگوی لحظه هاتون هستم . سر زدن به وبلاگتون یه حس تازه ای بهم دست میده . انشاا... همچنان مطالب تازه و امید بخش را درج کنید . پاداشتون با خانم فاطمه الزهرا (س)

    پاسخ:
    سلام و درود. سپاس که نیکویی ها را می ستایید. دیدار شما از سرایمان نیز ما را دلگرم می کند.

    سلام. ممنون از مطلبتون. منو برد تو حال و هوای  فرزند دلبند و عارفتون(از اوج آسمان). قالب جدید وبلاگ هم خوبه. فقط بدون عکس، محیطش سنگین میشه. البته میدونم که حالا حالاها در حال ویرایشه. فردا دحوالارضه. بنده رو مثل همیشه از دعای خیرتون  محروم  نکنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">