وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

شب قدر

دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲ ق.ظ
    » مصاحبه ای با خبرگزاری «رسا»
نقش ویژه شب‌های قدر در ترویج معنویت جامعه
حجت الاسلام والمسلمین مظاهری با اشاره به نقش ویژه شب های قدر در ترویج معنویت جامعه گفت: شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای رسانه‌ها است تا حضور زیبا و معنوی جوانان را در مساجد نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مظاهری، نویسنده و پژوهشگر سبک زندگی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ...با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر اظهار داشت: جدای از روایات و دعاهایی که در آن ها به فضایل و برکات شب قدر اشاره می کند صریح ترین ملاک برتری این شب سوره مبارکه قدر است که مضامین بلندی در زمینه عظمت شب قدر بیان می دارد.

 

نزول حقیقی فرشتگان خدمت امام زمان(عج)

وی افزود: خداوند در کنار بیان عظمت شب قدر به دلیل نزول قرآن می فرماید شب قدر بالاتر از هزار ماه است که میزان برتری آن مشخص نیست؛ اما نکته مهم این است که ملائکه از آغاز این شب تا طلوع فجر در حال رفت و آمد هستند و معارف را به همان شکل اصلی و حقیقی خود به خدمت امام زمان(عج) می آورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری با بیان این که نزول فرشتگان در شب قدر جنبه سنبلیک و داستان سرایی ندارد، اضافه کرد: برخی اخیرا دنبال این مطلب بودند که نزول فرشتگان در شب های قدر را به جهت زیبایی این شب ها تعریف کرده و آن را غیرواقعی بشمارند که باعث تشویش اذهان جوانان شده بود، درحالی که نزول ملائکه در زمان پیامبر و ائمه معصومین(ع) به صورت کاملا واقعی و حقیقی و امروز نیز نزد امام زمان(عج) معارف به طور حقیقی آورده می شود.

 

وی با اشاره به نقش ویژه شب های قدر در ترویج معنویت جامعه ابراز داشت: در شب های قدر یک نکته ای که برای همه محسوس است این است که در مجالس مذهبی که به مناسبت شب های قدر برگزار می شود افرادی نیز حضور پیدا می کنند که شاید زیاد مذهبی نباشند و این مطلب در تمام کشور به ویژه در شهرهای بزرگ وجود دارد.

 

رسانه ها حضور جوانان در شب قدر را نشان دهند

کاشناس مسائل خانواده ادامه داد: فطرت همه مردم خدایی است و معنویت در نهاد همه وجود دارد و اگر زمینه ای همچون شب های قدر پیش بیاید این گوهر نهان، پیدا می شود، بنابراین شب های قدر فرصتی مغتنم برای رسانه ها است که این حضور زیبا به ویژه معنویت جوانان در مساجد و محافل را نشان دهند.

 

وی معنویت را راهگشای مشکلات فردی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه متشکل از سه نهاد فرد، خانواده و مجموع افراد است و معنویت برای هرسه مورد لازم و ضروری است؛ معنویت همچون عطر خوش بویی است که باید در آن بسته باشد تا بوی آن از بین نرود، بنابراین در کنار لزوم به دست آوردن معنویت باید تلاش در جهت حفظ آن نیز صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری عنوان داشت: خانواده از پنج قسمت پدربزرگ، مادربزرگ، مادر و پدر و فرزندان تشکیل شده است که اخلاق و معنویت برای همه این افراد لازم است و نمی توان گفت برای داشتن خانواده و جامعه ای مطلوب فقط عقلانیت کفایت می کند بلکه عقلانیت به همراه معنویات می تواند راهگشای مناسبی برای خانواده و جامعه باشد.

 

معنویت شب های قدر حفظ شود

وی در پایان تصریح کرد: اخلاق و معنویت یکی هستند و باید آن ها را در شب های قدر کسب کرده و تا سال آینده حفظ کنیم؛ در روستاهای نزدیک قم به دلیل بحران کم آبی در تابستان کشاورزان تصمیم گرفتند استخرهای ذخیره آب درست کنند تا در زمستان آن ها را پر کرده و در تابستان استفاده کنند که فرصت کسب معنویت در شب های قدر هم همینگونه است که نیاز به حفظ دارد.

  • ۹۵/۰۴/۰۷
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۲)

  • شاخه نبات
  • سلام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات 

    قویترین حس من در شب قدر، امید به عنایات الهی است و این حس را دوست دارم. 
    سپاس از شما بابت نشر معارف الاهی
    پاسخ:
    سلام و رحمت الاهی. نور امید به عنایت های الاهی، در قلبتان، فروزان تر بادا. حضورتان ارجمند است.
    از استاد گرامی و تمامی دوستان و خوانندگان عزیز در این شب های پر برکت التماس دعا دارم و امیدوارم مخصوصا ما جوانان بتونیم اندک معنویت کسب کرده از احسان الاهی رو در این ایام، حفظ کنیم و توشه زندگیمون قرار بدیم.
    دعا برای فرج امام زمان نیز در راس دعاهایمان باشد...
    انشاله
    پاسخ:
    سلام و تحیت. روزگارتان پرفروغ بادا. حضورتان را ارج می نهیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">