وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

توسعه زنانگی؛ عامل محبوبیت (3)

يكشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۵۲ ق.ظ

نوشته ای از خانم انسیه نوش آبادی

 پذیرش ریاست مرد، وقتی شایسته و محبوب است که از سر مهربانی و فهمیدگی باشد، نه از اجبار.

تواضع زنی که دارای فرهنگ و شخصیتی ضعیف باشد، به همان اندازه نا مطلوب است که سرکشی و سلطه جویی یک زن تحصیل کرده با پرستیژ عالی.

اگر ریاست خانواده را به همسرتان بسپارید و با پرورش روحیه... تواضع و اطاعت در خودتان، قدرتمندی را در او تقویت کنید، در مسیر زندگی، عشق واقعی مرد را درک خواهید کرد و پایبندی و مسئولیت پذیری او را به طور کامل خواهید دید. اما اگر تصمیم گیرنده اصلی باشید و او را تابع خود کنید، علاوه بر آن که به شما دلسرد و از شما دلزده خواهد شد، خود نیز به سنت بی تفاوتی و لا ابلی گری سوق پیدا می کند. و این ضرر بزرگی برای شما و خانواده تان خواهد بود.

3. عاطفه گرایی در مقابل عقل مداری

ترجیح قوای احساسی برقوای عقلانی و قدرت حساب گری مردانه، از دیگر شاخصه های زنانگی است که فداکاری های مادرانه و مهربانی های بی دریغ زنانه را توجیه می کند. این ویژگی از بهترین امتیاز هایی است که موجب جذابیت و دلربایی زنان می شود؛ تا جایی که دنیای مردان، بدون حضور زنان، سرد و خشک و بی روح می نماید. به خاطر همین ویژگی است که تحمل نا مهربانی از سوی زن، دشوار تر از نامهربانی از سوی مرد است. زن بیش از مرد از رحمت و عطوفت الاهی بهره برده است. لذا بیش از مرد برای مهربانی کردن وظیفه دارد.

پسندیده نیست که زنان، با افراط در کارهای منزل یا اشتغال در بیرون از منزل، خود را چنان خسته و فرسوده کنند تا دیگر حوصله ای برای مهربانی کردن و تحملی برای انعطاف پذیری نداشته باشند. هر چند انجام کارهای منزل خود محبت و خدمتی است که موحب صفای خانه می گردد، اما اگر مهم تر از مسائل عاطفی شود، زن را از جایگاه یک زن محبوب تا مرتبه یک خدمت کار بد اخلاق تنزل می دهد. 

زن با انجام خدمات بیش تر برای خانواده، فکر می کند که موجبات خوشحالی همسر را فراهم می کند. از این رو تمام وقت خود را وقت خود را به کار در منزل اختصاص می دهد. در حالی که مردان به وسیله عشق آرام می شوند و محبت، آرامش گر آن هاست، نه کار زاید در خانه.

ماهنامه پیام زن، شماره 215، با ویرایش و تلخیص.

  • ۹۵/۰۸/۰۹
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">