وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

شاهدی از غیب!

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶ ق.ظ

 

بعد از خواندن پست های استاد مظاهری، درباره راهکارهای ترک استمناء (خودارضایی)، بر آن شدم که به عنوان شاهدی بر کارآمدی این راهکارها و نیز به عنوان نوعی همدلی با کسانی که در موقعیت خودم هستند، از تجربه شخصی ام بگویم:

من هم یکی از چند میلیون جوان مجرد کشورمان هستم که متاسفانه، در این روزگار، به جای اینکه امورشان در صدر برنامه های مملکت داران و خانواده ها و خیرین باشد، در بعضی از موارد، در ذیل هم نیست....
این ادعا که موضوع تجرد جوانان و حل مساله ازدواج آنان، به کلی دور از چشم مسئولین و دست اندرکاران قرار گرفته، خارج از انصاف است؛ اما اینکه به اندازه کافی و به طور شایسته، حق این مطلب ادا نمی شود، سخنی بجاست.

بگذریم؛ قصد من پرداختن به موانع ازدواج نیست، که بارها و بارها در این زمینه قلم ها و زبان ها به حرکت آمده اند، بلکه تنها می خواهم به دوستانی که شرایطی مشابه من دارند، بگویم که امیدتان را برای خوب بودن و پاک ماندن، از دست ندهید.
امثال من، بیش از هر کسی درک می کنند که حفظ ایمان و تقوا، در دوران تجرد، چقدر مشکل است؛ اما غیرممکن نیست. توصیه ای که در نوشته استاد به ورزش و اشتغال شده است، واقعا راهگشاست؛ من تجربه کرده ام.
پر کردن اوقات خود با کارهایی که از انجام شان لذت می بریم و یا احساس مفید بودن و یا مثلا درآمدزایی به ما می دهند، اولا بعد موفقیت اجتماعی ما را تامین می کنند. ثانیا وقتی انسان، تمام حواسش را متمرکز بر انجام کاری می کند، ناخودآگاه از افکار ناروا، دور می شود؛ بلکه اصلا مجالی برای خیال پردازی و تصورات شهوت برانگیز نمی یابد، و در پایان روز، با تنی خسته ولی روانی خشنود و راضی، به بستر می رود. آنگاه جسم خسته و جان آرام، سریع ترین چیزی که به سراغش می آید، یک خواب راحت است و دیگر نیازی به کلنجار رفتن با افکار ناهنجا، در هنگامه قبل از خواب، ندارد.

در پایان، خطاب به دوستان مجردم، یک نکته را اضافه می کنم و آن اینکه تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک ازدواج خوب بکنید، زیرا آدمی، برای تنها ماندن آفریده نشده است و تنهایی و تجردش می تواند برایش خطرساز باشد؛ اما اگر فعلا و با وجود تلاش برای ازدواج، مجرد هستید، بدانید که پاک ماندن در دوران تجرد، امری غیرممکن نیست، اگرچه سخت است. و به فرموده امام علی علیه السلام: "افضل الاعمال احمزها؛ بافضیلت ترین کارها، سخت ترین آن هاست" .

عضو شدن در کانال "از زبان مشاور" 👇
https://t.me/joinchat/AAAAADu7DLoLn9nLRpR6VQ

  • ۹۶/۰۶/۰۶
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">