وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

الگویی قابل اقتدا

دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷ ق.ظ

این حکایت قرآنی؛ حکایت خواستگاری صفورا از حضرت موسی که در پست پیشین بیان شد، داستانی است درس‌آموز برای همگان، در همیشۀ روزگاران؛ و صفورا و کردار او در مواجهۀ با موسی و انتخاب او به همسری خویش و خواستگاری غیر مستقیم از او، الگویی است راه‌گشا برای همۀ دختران، در همیشۀ روزگاران، به‌ویژه در روزگار اکنونی ما.
اینک، در جامعۀ ما، در برابر هر دختر مجرد در هر خانواده، پسری بی‌همسر در خانواده‌ای دیگر وجود دارد. حیف است که هر کدام، از وجود دیگری بی‌بهره باشد؛ و خسارت است که هر یک، بی‌همسر بماند.
افسوس دارد که در کشور ما، میلیون‌ها دختر و پسر، در حسرت داشتن همسر و زندگی مشترک، دوران جوانی را به تلخی بگذرانند.

نقش دختران و رسالت دیگران

نقش دختر در انتخاب همسر، نقشی است معقول و لازم. دختران باید این نقش خود را به عهده بگیرند و ماهرانه و البته حیامندانه، آن را ایفا نمایند و خود را از این حق عاقلانۀ خویش محروم نکنند. یک مشاور دانا و توانا نیز می‌تواند ایشان را در این مسیر راهنمایی و یاری کند.
دیگران و همگان نیز در این عرصه، رسالتی انکار ناپذیر و خداپسند دارند و شایسته، بلکه بایسته است که به ایفای رسالت خویش اقدام کنند و وظیفۀ دینی و انسانی‌شان را به‌قدر توانایی و دانایی خویش انجام دهند؛ که اگر چنین شود، بخش بزرگی از این مسألۀ عظیم اجتماعی ما حل خواهد شد و نتایج خجسته‌ای را ثمر خواهد داد؛ ان‌شاءالله.

  • ۹۶/۱۲/۲۱
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">