وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

در پی پست "شیفت چرخشی"

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴ ق.ظ
انتشار پست "شیفت چرخشی"، در تاریخ ۲۲/خرداد/۹۷، در این کانال، بازتاب‌هایی داشت و پرسش‌ها و نقدهای برخی از خوانندگان ارجمندمان را برانگیخت. 
یکی از آن‌ها از خانمی متاهل و فرهیخته است که خود، نویسنده مطالب خانوادگی‌اند. 
اکنون پرسش و نقد ایشان را، که بلند است، کامل می‌آوریم و چون آوردن پاسخمان، همراه با پرسش و نقد ایشان، در یک پست نمی‌گنجد، با سپاس از ایشان، پاسخمان را در پست بعدی می‌آوریم. ان شاءالله. 
اینک پرسش و نقد ایشان: 
سلام و ادب. پیروی سوال و جواب «شیفت چرخشی»، سوال دیگری داشتم:
شاید در نگاه اول، شیفت کاری، به عنوان یک مسئله و ملاک در انتخاب همسر، به نظر نرسد، اما امکان اینکه در دراز مدت مشکل ایجاد کند وجود دارد. 
من بسیاری از دختران جوان را می شناسم که تاب به دوش کشیدنِ چند ساعته مسئولیت زندگی را ندارند. یا در محیطی رشد کرده‌اند که قبول اینکه همسرشان چند روز در هفته حاضر نباشد، برایشان سخت است. از طرفی، با توجه به اینکه خود خانم هم شاغل است و دل‌مشغولی‌ها و دغدغه‌های یک زن شاغل، مسلما بیشتر از یک زن خانه‌دار است، آیا این تداخل شیفت، نبودن‌های پی‌در‌پی و دل‌مشغولی‌ها و خستگی‌ها، موجب کمرنگ شدن رابطه نمی‌شود؟ 
من دوستی با شرایط این خانم دارم، که‌ به دلیل عدم کنترل احساسات، روز بعد از شیفت با همسرش را، به‌طور کامل، با غرزدن و شکایت‌کردن می‌گذراند. 
شاید در سال‌های اول زندگی، این مسئله به چشم نیاید، اما اگر یکی از طرفین مهارت لازم را نداشته باشد، در درازمدت، مسلما مشکل ایجاد می‌کند. 
به نظرم باید به شرایط روحی و فردی دوطرف، در این مسئله،‌ توجه کرد. شاید «شیف کاری»، ملاک و معیار نباشد، اما دست‌اندازی است که مدیریت و عبور از آن، هنر و مهارت لازم دارد.
ممنونم از راهنمایی‌های شما.
  • ۹۷/۰۳/۳۱
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">