وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

خواستگاری و عیب پنهان

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵ ب.ظ


مشاوره ازدواج

پرسش:
دخترخانمی پرسیده‌اند: خواستگاری دارم که در پایان جلسه اول، توافق کلی حاصل شد، اما برای ادامه، نیاز به مشاوره دارم.
من دو مشکل کوچک جسمی دارم؛ یکی در ناحیه... و دیگری در ناحیه...[نام بیماری‌ها را، به‌عمد، حذف کردیم، برای مراعات حرمت سوال‌کننده.] اما الآن الحمدلله مشکلی ندارم. آیا باید این مسائل را عنوان کنم؟ ترسم از این است که بگویم و فکر کنند مشکل حادی دارم اما سطحی بیان کرده‌ام. اگر هم نگویم می‌ترسم بعدا مشکل ایجاد شود. چه کنم؟

پاسخ ما
هر دو مسأله را، بی‌کم و زیاد و درست همان‌گونه که هست، به شخص خواستگار بگویید. می‌شود به عنوان رازی پنهان میان شما و ایشان بماند و هیچ‌کس هیچ‌گاه از آن باخبر نشود. اگر ایشان فضیلت‌های شما را دریابند، به این مسائل کوچک چندان بهایی نمی‌دهند. اگر هم نپذیرند، حق‌شان است.
نگران نباشید. اگر الآن بگویید، شما را انسانی صادق می‌‌یابند و خودشان مسئولیت آن را به عهده می‌گیرند، اما اگر نگویید، بعدا حتما می‌فهمند و آن‌گاه مساله فرق می‌کند و شما را فریبکار می‌پندارند. هر دو مسأله را بگویید. از فضائل شما کاسته نمی‌شود.
چندی پیش، موردی مشاوره‌ای داشتم که مساله‌اش مانند شما بود و کتمان کرده بود. آقا بعد از عقد فهمیده بود و نتوانسته بود تحمل کند و دختر را خائن می‌پنداشت. کارشان به طلاق کشید، با دردسرهای بسیار. اگر اینان پیش از عقد نزدم آمده بودند، چنین نمی‌شد.
در کتاب «جوانان و انتخاب همسر»، در این‌باره، به‌تفصیل نوشته‌ام. مطالعه کنید.
خدای رحمان یاری‌تان فرماید.

علی‌اکبر مظاهری
۹۷/۵/۲۱



  • ۹۷/۰۵/۲۸
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">