وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

گلایه‌نامه یک خانم (۲)

پنجشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۵ ب.ظ



پاسخ ما به گلایه‌نامه ایشان:
۱. این‌که برای بازکردن گره زندگی‌تان همت گمارده‌اید، آفرین‌تان می‌گوییم. این خوب است. اکنون این گره، ناپیچیده است. با دست باز می‌شود. کور نشده که نیاز به دندان یا کارد داشته باشد. چه نیکو است که زوج‌های جوان (و غیر جوان نیز) مانند شما مراقب همه‌جای زندگی‌شان باشند.
۲. همسرتان را به مشاوره خانواده‌ تشویق کنید. خودتان نیز به مشاوره بروید. همگان، به‌ویژه زوج‌های جوان، در مرحله‌هایی از مراحل زندگی‌شان نیازمند مشاوره‌اند. نعمت مشاوره را قدر بدانید و از آن بهره‌های نیکو برگیرید. از مشاور بخواهید که شیوه درست مدیریت زندگی خانوادگی را برای‌تان بیان کند. گلایه‌هایی که از همسرتان کرده‌اید، بیشتر مربوط است به ضعف مدیریت زندگی خانوادگی و ضعف مدیریت بهینه اوقات شبانه‌روز.
۳. خودتان را در موقعیت همسرتان بگذارید. بکوشید او را بیشتر درک کنید. اکنون ایشان "دومرده" است؛ کار دو نفر را عهده‌دار است؛ یکی اداره زندگی خانوادگی و تامین هزینه‌های آن، و دیگری دانشجویی. برخی از مردان، در یکی‌اش هم درمانده‌اند.
بار ایشان سنگین است. مراقب باشید کمر نشکند و زانو نزند. البته شما نیز "دوخانمه"اید؛ کار دو خانم را برعهده دارید؛ یکی کدبانوگی خانه و خانواده و خانه‌داری و شوهرداری و فرزندداری، و دیگری دانشجویی. برخی از خانم‌ها از عهده‌ یکی‌اش هم برنمی‌آیند. آفرین‌ها بر هر دوی شما. مجاهدت می‌کنید. خدا پاداش مجاهدان را عطای‌تان فرماید.

علی‌اکبر مظاهری

  • ۹۷/۰۷/۰۵
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">