وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

با نیاز جنسی‌ام چه کنم؟

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱ ب.ظ

پاسخ استاد علی‌اکبر مظاهری به دختری عفت‌پیشه

نیاز جنسی


فصل امتحانات بود، مدت‌زمانی با این افکار (یا نیاز) درگیر بودم و اصلاً دوست نداشتم امتحان‌هایم را به‌خاطر این مسائل خراب کنم.
دل را به دریا زدم و با حاج‌آقا مظاهری تماس گرفتم و از اوضاع و احوالم برایشان گفتم. دقیق توضیح دادم که من از لحاظ نیاز جنسی خیلی آشفته هستم. احساس نیاز جنسی بالایی دارم، اما موقعیت ازدواج هم فعلاً برایم فراهم نیست و از طرفی نمی‌خواهم گناه کنم. دنبال راهی هستم که به عفت و پاکی نزدیک‌تر باشد.
از استاد راهکاری خواستم که مرا آرام کند و تمرکز از دست رفته‌ام را به من برگرداند!
ایشان تأکید کردند که راهکارها دو جنبه دارد:
۱. درمانی
۲. تسکینی

برخی از راهکارها:
۱. اصلاح تغذیه.
بعضی از غذاها ذاتاً طبع گرم و شهوت‌برانگیزی دارند. مثل: زنجبیل، بابونه، سیر، پیاز، پیازچه، فلفل، ارده، شیرینی‌جات، قهوه.
از این نوع غذاها کمتر استفاده شود.
در مقابل، بهتر است از غذاهای سرد و آرام‌کنندهٔ غریزه استفاده شود.
۲. از عوامل مهیج، دوری کنید.
ندیدن بعضی از فیلم‌ها و تصاویر.
نخواندن رمان‌های (داخلی، خارجی) که برانگیختگی شهوانی دارد.
دیدن و خواندن این موارد، بسان ریختن بنزین بر آتش است.
۳. ورزش‌‌کنید.
۴. لباس‌‌های نامناسب نپوشید.
۵. روزه بگیرید.
در هفته یکی دو روز، روزه بگیرید.
روزه، در شکستن غریزه، بسیار مؤثر است.
۶. برجسته‌کردن حضور خدا در فکر و جانتان.
خداوند ذره‌ای از ما غافل نیست؛ چقدر خوب است ما هم از او غافل نباشیم. امیرمؤمنان - علیه‌السلام - فرموده: «اعلموا انکم بعین‌الله»؛ بدانید که شما در چشم خدایید.
۷. در کانال‌ها و گروه‌های خاص فضای مجازی، مانند همسرداری و زناشویی حضور نداشته باشید، چون الان شما موقعیت ازدواج ندارید و مجرد هستید. بیشتر این اطلاعات، در زمان زندگی مشترک لازم می‌شود و الان فقط ذهن شما را درگیر می‌کند.
۸. در جمع دوستان متأهلی که صحبت‌های خاصی دربارهٔ رابطهٔ زناشویی یا مسائلی که مربوط به همسرانشان است، مطرح می‌شود، حضور نیابید.
ان‌شاءالله خداوند دستتان را بیش از همیشه بگیرد.

به قلم خانم فاطمه‌زهرا اسلامی
۹۸/۱۱/۲۰

  • ۹۸/۱۱/۲۰
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">