وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

قرنطینه خانگی؛ فرصت یا تهدید؟!

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱ ق.ظ

سوغات کرونا!

چند وقتی است ناچاریم برای در امان‌ماندن از بیماری و قطع زنجیرهٔ اپیدمی کرونا، در قرنطینهٔ خانگی، روزگار از سر بگذرانیم. این شرایط ممکن است قدری کِسل‌کننده و استرس‌زا باشد؛ چراکه این مهمان ناخوانده، شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است و این امر به‌راحتی می‌تواند بر خلق‌وخوی افراد تأثیر نامطلوب بگذارد. علاوه‌بر این، حضور مستمر در خانه می‌تواند برای برخی از خانواده‌ها مخصوصاً خانواده‌های پرجمعیت تهدید به‌حساب بیاید.
بی‌حوصلگی‌ها؛ آشفتگی‌های فکری؛ اختلاف‌نظرها؛ پایبندی بعضی از افراد خانواده به رعایت اصول بهداشتی و سر باز زدن بعضی دیگر و حتی کدورت‌های سابق خانوادگی در بین اعضای خانواده، می‌تواند عاملی برای ایجاد مشاجره‌های لفظی و درگیری‌های تازه باشد و عرصه را بر همهٔ افراد خانواده تنگ کند.
از طرفی این خانه‌نشینی برای کسانی که به‌دلیل شرایط کاری، روزها یا هفته‌ها از دوری همسر و فرزندان خود رنج می‌برده‌اند، فرصتی برای نزدیکی بیشتر و افزایش صمیمیت و نشاط و ارضای عواطف بین افراد خانواده است.

در هر صورت این شرایط می‌تواند برای عده‌ای فرصت باشد و برای عده‌ای دیگر تهدید! همه‌چیز به درک و نوع نگاه و میزان تلاش افراد برای خلق لحظه‌ها بستگی دارد.

به قلم خانم زهرا امیری، طلبهٔ حوزه و محقق نخبه
۹۹/۱/۱۵

  • ۹۹/۰۱/۱۵
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">