وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

«آداب عشق‌ورزی» برای زوج‌های جوان

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۴:۴۴ ب.ظ

جای خالی آموزش «زیست جنسی» برای همسران 

زندگی زناشویی برای زوج‌های جوان تجربه‌ای جدید است که در ابعاد مختلف آن نیاز به آموزش دارند؛ آموزش‌های مهارتی برای ادارۀ زندگی، تعامل با افراد جدیدی که در نقش همسر و خانوادۀ او وارد زندگی می‌شوند و... که معمولاً این آموزش‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در خانواده ارائه می‌شود، اما یکی از اموری که کمتر به آن پرداخته می‌شود، زیست جنسی در زندگی متأهلی است. اگرچه زوج‌ها پیش از ازدواج دربارۀ ابعاد مختلف زندگی آینده‌شان گفت‌وگو می‌کنند، اما به دلایل فرهنگی و نیز حجب‌وحیای طرفین، اهمیت گفت‌وگو در رابطه با امور جنسی و عاطفی مغفول می‌ماند و حتی اگر طرفین اهمیت آن ‌را درک کنند، به ندرت شیوۀ زندگی جنسی خود را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کتاب «آداب عشق‌ورزی» نوشتۀ علی‌اکبر مظاهری (مشاور حوزه و دانشگاه) آموزه‌هایی را در رابطه با رفتارهای جنسی و عاطفی همسران، برای پر کردن بخشی از این شکاف علمی در بستر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ارائه داده است. در این کتاب بر کلیدواژه‌های تعاملات جنسی بین همسران تأکید شده و براساس نمونه‌های عینی که در جلسات مشاوره مطرح شده‌اند، راهکارهای دستیابی به یک زندگی جنسی سالم بیان شده است. به اذعان نویسنده کتاب «آداب عشق‌ورزی» قرآن و احادیث منبع اصلی این کتاب محسوب می‌شود.
دکتر عفت‌السادات مرقاتی خویی (متخصص رفتارشناسی جنسی) مشاور علمی این کتاب است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «ما در تجربه‌های مشاوره‌ای خود به‌وضوح یافته‌ایم که بسیاری از مشکلات همسران ریشه در ناکامی‌های جنسی و عاطفی ایشان دارد و نیز بسیاری از توفیق‌هایشان ثمرۀ کامیابی در این عرصه است. از این‌روست که آموزش مهارت‌های این رابطه را برای همسران به‌ویژه زوج‌های جوان ضرورتی حتمی می‌دانیم.»

این کتاب ۶ فصل را دربر می‌گیرد. در فصل نخست با عنوان «باورها و بایدها» مطالبی دربارۀ مسائل عاطفی و جنسی همسران و طلاق‌های عاطفی ارائه شده است.
در فصل دوم با عنوان «مسائل جنسی؛ رکن زندگی» به فواید و آثار امور عاطفی در زندگی همسران پرداخته شده است.
فصل سوم با عنوان «آسیب‌‌شناسی و آفت‌‌زدایی» روابط جنسی و عاطفی همسران آسیب‌شناسی شده و راهکارهایی برای مقابله با آسیب‌ها مطرح شده است.
سه فصل پایانی این کتاب با عنوان‌های «همدلی و همراهی»، «روانشناسی زن و مرد» و «ادب عشق» مطالبی دربارۀ همراهی و همدلی همسران با یکدیگر در مسائل عاطفی، ساختارهای روانی زنان و مردان و راهکارهای رسیدن به زندگی آرمانی در حوزۀ مسائل مختلف ارائه شده است.

مطالعۀ کتاب «آداب عشق‌ورزی» برای جوانانی که در آستانۀ ازدواج قرار دارند و نیز همسرانی که سال‌ها از ازدواج آنان می‌گذرد، اما هنوز در زمینۀ مسائل زناشویی خود دچار مشکل هستند، توصیه می‌شود.

کتاب «آداب عشق‌ورزی» در ۱۹۶ صفحه از سوی انتشارات نورالزهرا(س) روانۀ بازار نشر شده و به چاپ هشتم رسیده است.

۱۴۰۰/۴/۲۴

  • ۰۰/۰۴/۲۴
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">