وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

دختران و انتخاب همسر 1

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۳ ق.ظ

انتخاب همسر

 دیشب در محفلی دوستانه بودیم. سخن از جوانان و مسائلشان به میان آمد. جناب آقای علی حاجوی عنوان بالا را مطرح کردند و پیشنهاد کردند در این موضوع، کتابی بنویسیم.

نظر شما چیست؟ در این باره چه می اندیشید؟ اگر - ان شاءالله - عزممان بر نوشتن چنین کتابی جزم شد و از شما نظر خواستیم و یاری طلبیدیم، چه نظر می دهید و چگونه یاری مان می کنید؟

  • ۹۲/۰۹/۲۹
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۳۲)

سلام
این کتاب را در تهران از کجا می شود تهیه کرد؟
پاسخ:
سلام و تحیت.
با این شماره ها تماس بگیرید:
02537840181
02537840182
09128531040

نشر عطش

 خدا یاورتان باشد.
سلام استاد عزیز ما شما را دوست داریم و خدا بر توفیقات شما را زیاد کند ببخشید کتاب های شما را از کجا در قم راحت تر می توانیم تهیه کنیم
پاسخ:
سلام و تحیت. لطف دارید.
بهترین راه برای یافتن کتاب هایمان، جستجو در اینتربت است.
انتشارات نورالزهرا نیز بسیاری از آن ها را دارد. نشانی شان:
قم. پل حجتیه. بلوار بهار. پلاک 256 . تلفن: 02537739106
خداوند سبحان یاورتان باشد.

سلام. متشکرم. بله مشاهده کردم.
  • زن مسلمان
  • سلام. وقت بخیر. جای این کتاب واقعا خالی است. من در انتخاب همسر احادیث را ملاک انتخاب قرار دادم . این که اخلاق و ایمان در راس باشد و این حدیث که دختران مانند میوه هایی هستند که اگر موقع رسیدن چیده نشونید (ازدواج نکنند) خوراک گنجشک ها می شوند، خیلی من را می ترساند. با این دیدگاه انتخاب کردم، انتخابی که شاید با انتخاب دوستانم فرق داشت. تا یک سال اول ازدواجم هم دائم از خودم می پرسیدم: اشتباه نکردی؟؟ چون محیط اجتماعی خیلی به من فشار می ورد و زندگی ام را با دیگران مقایسه می کردم اما بعد که از جزییات زندگی شان مطلع می شدم می دیدم واقعا من خوشبخت تر از بقیه هستم. خیلی خوشبخت تر  چون اخلاق همسر من را خیلی های دیگر نداشتند و الان خوشحالم که مثل بعضی ها افسردگی ازدواج نگرفته ام و خوشحالم از این که در ذهنم تخیل و رویا پردازی هیچ نا محرمی نیست و به این ترتیب مخلصانه تر عبادت می کنم. خوشحالم از این که برای مادر شدنم دیر نشده. من با آمادگی کامل شما را در نوشتن این کتاب یاری می کنم چرا که دلم می خواهد همه ی دختران سرزمینم به جای آرامش کاذب در پشت لوازم آرایشی و مد و خیلی چیزهای دیگر در آغوش همسرانشان آرامشی خدایی را تجربه کنند و مادر شوند... مادری بزرگ ترین هدیه الهی برای زن است...
    پاسخ:
    سلام و ایمان و اخلاق.
    حضورتان را ارج می نهیم.
    کامنت تان بسیار خوب است. کاش همه دخترانمان چونان شما می اندیشیدند. کامنت تان را در کانال تلگرامی «از زبان مشاور» مان منتشر می کنیم. ثوابش برای  شما.

    به وعده مان عمل کردیم و کامنت تان را در وبلاگ و کانالمان منتشر کردیم. پسندیدید؟ باز هم دیدگاه هایتان را برایمان بفرستید. سپاس.
    سلام ان شاءالله در این راه پر بهجت ثابت قدم باشید ...
    پاسخ:
    سلام و احترام. سپاس بابت حضورتان و دعایتان.
    سلام استاد. امروز داشتم با دوستم که متولد 65 هست صحبت می کردم. خودم 73 ای هستم و با این حال کاملا اوضاع و احوالم مشابه او بود وقتی تعریف می کرد:
    زمانی که 17 ساله یود او را به یک طلبه دادند. خیلی ناگهانی تر از آن چیزی اتفاق افتاد که در ذهنش بود. گیج بود. در برزخ بود. نمی دانست چه کند. چه عشقی به همسرش در دلش بود وقتی تمام علاقه او دانشگاه رفتن و تحصیل در رشته کامپیوتر بود و تمام اینها با ورود به زندگی مشترک نابود شد. چرا؟ چون همسرش نمی پسندید. حتی خاکسترش را هم بر باد داد وقتی که یک ماه بعد از ( به قول شما) هم آشیانه شدن باردار شد و این در حالی بود که در دوران مجردی از بچه و بچه دار شدن بیزار بود و آرزوی نازایی داشت.
    طلبه ای که همه ی شرایط او را پذیرفته بود، سلیقه هایش، علایقش، آرزو ها و هدف هایش، همه را نابود کرد در جهت منافع شخصی اش.
    او چه کرد؟ با صبر و شکیبایی تحمل کرد و در تمام لحظات زندگی، شوهرش را در راه پیشرفت یاری کرد.
    پاداش یک زن بعد از این همه خود خوری چیست؟ محرومیت. ناشکری های فرزندان. کمر درد و پا درد. اعصاب ناراحت و ....
    به جای این کتاب دختران و انتخاب همسر که خوب است ولی در اولویت نیست کتابی بنویسید به نام: دختر دیروز، همسر امروز، مادر فردا
    به دختران یاد بدهید چگونه القائات غرب و مدرنیسم را کنار بزنند و از برزخ آرزو های پوچ شان خارج بشوند و به دنیای کنیزی و متاهلی، سلام بگویند و درود بفرستند و 8 تا 11 تا بچه بیاورند و خوب تربیتشان کنند و در نهایت بعد از 80 یا 90 سال بمیرند در حالی که از 25 - 30 سالگی کمر درد نداشته اند و پوکی استخوان آنها  را زجر نداده است.
    اگر شما این کتاب را ننویسید شک نکنید که من آن را می نویسم منتها من نه کم، بلکه خیلی زیاد فمینیست هستم و این کتاب را صرفا جهت خدمت به جنس خودم می نویسم ولی شما می توانید آن را برای خدمت به جامعه مدنی و اسلامی بنویسید.
    میدانید، من به سبب روابط عمومی بالایی که دارم مرتب زنانی را می بینم که با بیماری های اعصاب و درد کمر و پا دست و پنجه نرم می کنند و به ندرت زنی را یافت کرده ام که از این ها در امان مانده. تعداد زیادی از دختر های دهه 60 یا مجرد مانده اند یا درگیرند با خودشان. چرا؟ چون در جست و جوی عشقی دیگر بوده اند...
    من هر چقدر به کلاس اخلاق بروم به شوهرم آن قدر علاقه مند نمی شوم که بخواهم پاهایش را ماساژ بدهم یا حتی در بهشت با او باشم.
    القصه سرتان را درد آوردم.
    عشق فاکتور مهمی است. کاش بیشتر بهمان بگویید از کجا مطمئن باشیم که عاشقانه همسرمان را دوست داریم یا اصلا اگر عشق باشد زندگی چگونه می شود.
    و واقعا عشق چه شکلی است؟
    حرف هایم تمام نمی شود چون درد هایم هم همینطورند.
    ممنونم
    پاسخ:
    سلام و درود. سپاس بابت بیان شجاعانه دیدگاهتان. اکنون فمینیسم دارد معنای تازه می یابد. دیگر معنای مرد ستیزی ندارد. بسیاری از مخالفان آن هوادار آن شده اند. ما با ستم هایی که بیان کرده اید مخالفیم. زن کنیز مرد نیست، همسر و همتای اوست. اگر شما آن کتاب را بنویسید ما نیزیاری تان می کنیم. کتاب«فرهنگ خانواده» و «آداب عشق ورزی» ما در راستای همین مسیر است. دعوت تان می کنیم که باز همفکری کنید. الاهی رستگار باشید.
    سلام علیکم
    خدا قوت
    می دانم که تالیف این کتاب زحمت و هزینه های گوناگونی برای شما داشته اما اگر امکانش هست pdf آنرا هم روی وبلاگتون قرار دهید تا جوانهایی مثل من هم بتوانند ار آن استفاده کنند
    انشاا... که تالیف این کتاب توشه ی راه آخرتتان باشد
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام و تحیت. آفرین به شما که «عبد خدا» اید. این کتاب؛ دختران و انتخاب همسر، هنوز منتشر نشده است.

    سلام

    بنده تا به حال در مورد ازدواج فکر کردم و شاید مثلا به شخصی نگاه کرده باشم و فکر کنم که اگر با این فرد ازدواج می کردم موفق می شدم ولی به چند روز نمی رسید که می دیدم ملاک های منو نداره .و خلاصه در مورد ازدواج هیچ اقدامی تا به حال نکردم و حتی با هم کلاسی هام ارتباطم بعد 4 ترم اینقدر سنگینه که حتی سلامشون هم نمی کنمو و نمی کنن.حال می خوام کم کم بهش فکر کنم ولی در یه چهار چوب محکم و حساب شده به قول معروف از ب بسم الله تا نون والضالین حال به دنبال اینم که روندی را طی کنم حالا از طریق مطالعه یا فیلم یا صدا که اگر چیزی رو بلد نیستم یاد بگیرم و اگرم بلدم طبقه بندی کرده باشم و تا به یه ازدواج موفق برسم حال یه مشاوره ای اگه امکان داره به بنده بدید و حالا اگر سلسله کتاب هایی وجود داره یا ....

    پاسخ:
    سلام و احترام. درود بر شما که عفیف اید. در باره ازدواجتان شکیبانه و عاقلانه و البته بی تاخیر، اندیشه و اقدام کنید. این کتاب ها را بخوانید:
    1. جوانان و انتخاب همسر.
    2. انتخاب همسر.
    3. گلبرگ زندگی.
    نیز می توانید با بنده مشاوره کنید؛ تلفنی و حضوری.
    الاهی سعید باشید.

    سلام یه راهی می خواستم نشونمون بدین از این برزخ خودمون در بیاییم

    اصلا نمی دونیم شرایط ازدواج رو داریم یا نه اصلا می خواهیم ازدواج کنیم یا نه

    اصلا چه ملاک هایی رو برای ازدواجمون داریم

    اعتقاداتمون مخصوصا در رابطه با ازدواج شبیه یه گونی گتاب می مونه که تو انباری افتاده و احتیاج به مرتب کردن و چیده شدن در کتاب خانه داره ولی تواناییش رو در خود نمی بینم

    از شما تقاضای کمک دارم

    پاسخ:
    سلام و تحیت. پاسخی را که به کامنت پیشینتان دادم ببینید.
  • رحیل راه مهدی
  • با سلام و  خداقوت. کاش بشه کتابهاتون رو از اینترنت دانلود کرد!خیلی خوب میشه!
    پاسخ:
    سلام و تحیت. برخی را می شود. مثلا کتاب «از اوج آسمان» به راحتی دانلود می شود. آن هایی که دانلود نمی شود را می توان اینترنتی دریافت کرد. 
    سلام استاد
    اگه میشه کتابی هم درباره ی کنترل بدگمانی اقایون نسبت به همسرشون وبدزبانی انهاچاپ کنید که بتونیم این مشکلوحل کنیم
    پاسخ:
    سلام و احترام. کتاب «نبرد بی برنده» می تواند مفید و موثر باشد. نیز کتاب «فرهنگ خانواده».
    موافقم. حتی این کتاب شامل راه های نگه داشتن طراوت زندگی مثل روز اولش و همچنین خوشبختی و مورد قبول واقع شدن توسط خانواده ی همسر نیز باشه خیلی عالی میشه.
    چجوری دخترا بفهمن که معیاراشون اصلا درست هست یا نه؟
  • دلهای بلورین
  • سلام استاد.

    ایده خیلی خوبی است. نمیدانم منظورتان از این عنوان دقیقا چیست ولی به نظر بنده آنچه بیشتر در مورد ازدواج دختران لازم است گفته شود، اشاره به مشکلاتی است که بر سر راه ازدواج آنها وجود دارد. ضرورت این موضوع حتی از تبیین معیارهای لازم برای ازدواج دختران، بیشتر است.

  • شمیم یاس
  • سلااااااام و به قول خودتون رحمت!

    لطفا درباره "مدیریت زمان" باز مطلب بذارید . منتظر ادامه ش هستم.

    راستی  اون دفه که گفته بودم عکس بذارید همه شون عکس داشتن! تو کامپیوتر من بالا نیومده بودن .

    اگرم گه گاهی جواب نظرات خواننده ها رو بیشتر بدید موجبات دلگرمی بیشتریه.

    علی یارتون

    پاسخ:
    سلام و تحیت. ان شاءالله تا چند ساعت دیگر پست بعدی مدیریت زمان را می گذارم.
    با سلام
    استاد گرانقدر ، قلم و زبان شیوای شما نیاز به توصیف ندارد . نیاز سنجی جنابعالی بر اساس تجربیات بدست آمده راهگشای جوانان است . اگر کتابی در مورد دختران بنویسید پسرها هم کنجکاو خواندن آن می شود. کتبی که عمومیت داشته و مسایل دو طرف را بیان کند و جواب با پاسخ را در بر داشته باشد مفید تر است ضمنا کتب تهیه شده برای سایر افراد خانواده و دوستان نیز قابل استفاده می شود.(نمونه تجربه شده توسط بنده و همسرم)
    سایه شما مستدام
    باسلام  من خودم برا ازدواجم ازکتاب جوانان وانتخاب همسر شماوکتاب گلبرگ زندگی وسین جین های خواستگاری استفاده کردم  نمیدونم شما تو این کتاب میخواهید چه موضوعاتی را بیان کنیدولی به نظر من بهتر هست قبلش یه کتاب برا پدر ومادر هانوشته بشه  چون  به نظر من تاپدر ومادر فرزندانشون را برا ازدواج اماده نکنند دیگه جوون دغدغه ای برا انتخاب همسر نداره
  • صدرا و تسنیم
  • سلام.ان شاءالله این موضوع که یکی از دغدغه های اساسی دختران جامعه اسلامی مان می باشد به قلم تحریر در آمده و آنها بتوانند با مطالعه این اثر در خصوص سوالات و مسائلشان به راهکارهای مناسب و منطقی دست یابند و با عملی نمودن این راهکارها، زندگی سعادتمندانه ای را آغاز نمایند.امیدوارم این اثر همچون سایر آثارتان باقی الصالحاتی برای شما باشد.موفق و سربلند باشید. 


  • سفیر معرفت
  • سلام بر استاد اندیشمند

    با عنایت به اینکه کتاب جوانان و انتخاب همسر نیز موجود است

    به نظر بنده اول باید ریشه یابی کنیم که کتاب مذکور در بین دختران که می خواهیم به طور تخصصی به آن ها بپردازیم چقدر موفق بوده است.

    آیا توانسته ایم تفکر های موجود در بعضی دختران را تحت تأثیر قرار دهیم یا خیر

    فکر می کنم باید به طور تخصصی به جزئیات بپردازیم تا دقیقا تفکر را هدف قرار بدیم

    باید خاطر نشان کرد که متأسفانه تعداد قابل توجهی از جوانان ما از دین دور هستند و بیان دلایل و راهکارهای دینی تأثیر بسزایی برایشان ندارد.

    در بعضی جاها سنت های غلط نهفته است، در بعضی جاها چشم و هم چشمی، و در بسیاری هم فرد مورد نظر با عنوان دوست پسر انتخاب شده است و سد محکمی جلوی این راهکارهاست

    باید با این کتاب احساسات دختران هدف قرار بگیرد تا این نکته را دریابند که خود را به راحتی با یک جمله دوستت دارم نبازند.

    این کتاب به قول خانم سبحانه با شناختی که از استاد داریم حتماً پاسخ خوبی به دل نگرانی دختران عفت پیشه خواهد بود اما باید فکری اندیشید تا دخترانی که در دام روابط نامشروع می افتند که اکثراً از روی آگاهی نیست و در بعضی موارد از دین جدا هستند نیز پاسخ خوبی باشد.

     

  • تیران اصفهان
  • سلام براستاد روان دوست

    تمام نوشته های شما دوست داشتنی از آب در می آید اما بهتر است از اول دو فکر در ذهنتان طراحی کنید 1- دختران وانتخاب همسر 2- پسران وانتخاب همسر

    انشالله درآینده نزدیک شاهد نوشته های زیبا ی شما باشیم

  • از تبار آفتاب
  • سلام و احترام خدمت استاد ارجمند.
    موضوع جالبی است! بی شک مانند دیگر آثار حضرتعالی مفید و پربرکت خواهد بود إنشاءالله.
    فقط یک نکته:
    به گمانم همان اندازه که مطالعه و تحقیق و بحث و بررسی و قلم زدن پیرامون موضوع دختران و انتخاب همسر لازم و ضروری است پرداختن به موضوع پسران و انتخاب همسر نیز ضروری است و نمیتوان گفت ضرورت یکی بیش از دیگری است!
    پاسخ:
    سلام و رحمت. کتاب دیگرمان « جوانان و انتخاب همسر» نظرتان را تامین نمی کند؟
    و من الله توفیق
  • شیما پاکدامن
  • با سلام خدمت دایی عزیزم . باتوجه به اینکه کتاب جوانان و انتخاب همسر را نوشته اید ، اینکه این بار به دختران توجه شود بهتر است . اگر روی سن مناسب ازدواج دختران بحث شود جالب است و اینکه چرا باید ازدواج کنند ؟  و اگر با توجه به ویژگی های روانشناختی آنان نوشته شود و حتی اگر پرسشنامه ای در ابعاد مختلف تهیه شود و دختران پر کنند  شاید بتوان نتایج جالبی بدست آورد. امیدوارم در انوشتن این کتاب هم موفق باشید .

    باسلام و خسته نباشید

    عنوان خوبی هست ولی به نظر من اکثر جوانان که درعصر حاضر به بیراهه افتاده اند و ارتباط دخترو پسر رواج پیدا کرده که مانع ازدواج شده به علت عدم آگاهی اونها هست، بهتره کمی در این کتاب به احکام و روایات دراین زمینه و برای بالا بردن آگاهی استفاده بشه..

    نکته دیگر اینکه کتاب ها خوب نوشته می شوند ولی در بعضی مواقع به اهل آن که نیاز دارند نمی رسد. باید ترتیبی اتخاذ شود که به قشری که کتاب مخاطب آنان است حتما برسد و در دسترس باشد.

    باتشکر از زحمات شما

    سلام  بهتر نبود نام این کتاب رو  پسران و انتخاب همسر می گذاشتید؟
    پاسخ:
    سلام و رحمت. چرا؟ لطفا توضیح دهید.

    با سلام

    یکی از زیباترین و پر مغزترین جملات در خصوص بانوان، کلام ملکوتی امام راحل (سلام الله علیه) است که فرمود:" از دامن زن، مرد به معراج می رود." اگر کسی عمق این کلام نورانی را بشکافد اولا متوجه می شود که عصاره آموزه های قران و اهل بیت (علیهم السلام) در مورد زن، همین جمله است و ثانیا ارزش برنامه ریزی برای پاسداری از کرامت و شرافت بانوان را درک خواهد کرد.

    تمدن آینده اسلامی، بدون حضور بانوان زهرا گونه هرگز و هرگز تحقق نخواهد یافت و جامعه بشری بدون احترام به منزلت زن، هرگز و هرگز به کمال واقعی خود نخواهد رسید.

    مادران سرگردان آشفته روان و بازیچه آمال این و آن چه نوع فرزندانی تربیت خواهند کرد؟! صدف های از هم گسسته چه نوع درهایی پرورش خواهند داد؟ وا اسفا از ظلم عظیمی که تمدن شیطانی غرب بر علیه جنس زن روا می دارد. باید بکوشیم تا خواهران و برادرانمان و خودمان را از چنگال اهریمنان نجات دهیم ان شا الله.

    سلام بر زهرا (س) آبروی همه مردان و زنان عالم و بر پدرش و همسرش و فرزندانش و مادر فداکارش. (صلوات الله علیهم اجمعین)

     


    صب سرعت اینترنتم پایین بود عکس رو ندیدم..

    چقد این حلقه ها خوووووشگلن...

    عا.................لیه!

    بسیار ممنون از شما و از آقای حاجوی بابت این نظر 20شون!

    با کمال میل در خدمتم برای هر نوع کمکی که از دستم بربیاد همونطور که قبلا هم اعلام آمادگی کرده بودم مخصوصا در این موضوع حیاتی.

    درسته که همونطور که آقا محمد گفتن شما قبلا کتابی در مورد انتخاب همسر نوشتید اما هم از نوشتن اون کتاب سالها میگذره و نیاز به به روز شدن داره(نه اینکه بگم قدیمیه بلکه اصولیه اما رخدادهای جدید اجتماعی سرعت نور دارن)  و هم اینکه انتخاب دختران جزئیات بسیار بیشتر و حساسیت بالاتر و تفاوتهای آشکاری داره (البته با تاکید بر اصول مشترک).

    از سمیرا جون هم ممنونم بابت نظر مفصلی که داده و تایید میکنم نظراتش رو.

    خدا یارتون باشه انشاله....

    با سلام و احترام
    ایده بسیار خوبی است...
    اطمینان دارم که با ارائه نکات ارزنده شما بسیاری از دختران بهتر می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند و انتخابی درست داشته باشند...
  • فرزانه زنگیان
  • سلام . به نظر من یک عنوان کلی در نظر گرفته شود مثل ملاک های انتخاب همسر . بعد طی فصل های کتاب مقاطع سنی و جنسیت مورد توجه قرار گیرد . مثل دختران جوان ، پسران جوان ، زنان و مردان میانسال و ملاک های ازدواج برای آنان که ازدواج دومشان است . البته اگر بخواهیم جنسیتی به این ملاک ها نگاه کنیم ، تعدادی از ملاک ها مشابه خواهد بود.
    با سلام. 

    به نظر من حتما این کار رو انجام بدین. 
    خود من که تا جایی که بتونم در خدمتم.

    به نظرم تو این کتاب راجع به مسائلی که ما دخترا درگیرشیم کامل و مفصل صحبت کنید، مثل وابستگی به طرف مقابل،
    عاشق شدن و فراموش کردن.
    ایا باید دختران از کسی خواستگاری کنند؟ اگر بله چطوری باشه که هم نظرشون منتقل بشه هم اینکه شانشون حفظ بشه ( مخصوصا تو محیط دانشگاهی که آدم نمیتونه به راحتی کسی رو واسطه قرار بده)؟
    و خیلی چیزای دیگه ...

    تازه بحث نحوه ارتباط درست با مادر شوهر و خواهر شوهر هم که فکر کنم خودش یه شاهنامه میخواد:-)

    در جواب اقا محمد هم: نه که ما دخترا سوگلی تریم استاد بیشتر هوامونو دارن و میخوان اختصاصی تر به مسائلمون نگاه کنن :-))
    شوخی کردم، ولی اقا محمد، به نظر من لازمه که یه خورده رو مسائل دخترخانمها ریزتر شد، چون از نظر عاطفی اسیب پذیرتر هستن و از طرفی تبعات طلاق و ازدواج ناموفق براشون سنگین تره...
    یعنی دختران از جوانان نیستند؟!
    پاسخ:
    به نکته ظریفی اشاره کرده اید. ان شاءالله به تفصیل پاسخ می گویم و آن را در این کتاب - اگر نوشتم - مطرح می کنم.
    ان شا الله این کتاب، پاسخ نیکویی باشد به دل نگرانی های دختران عفت پیشه ایران عزیز در زمینه انتخاب همسفر صادق زندگی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">