وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

یاران آن روزگاران ۴ ـ سید شهیدان اهل قلم

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۰۲ ق.ظ

نوشتن خاطرات دوران انقلاب و جبهه را – به درخواست جوانان این نسل – به مناسبت سالگشت انقلاب اسلامی آغاز کردیم.

اکنون با این که از ماه بهمن بیرون آمده ایم، اما دریغم آمد که از شهید آوینی در زمره «یاران آن روزگاران» یادی نکنم.

در باره شهید آوینی فراوان سخن گفته ام که جامع ترین آن ها در نکوداشت آن شهید در نخستین سالگشت شهادت او بود. فایل آن سخنرانی را ندارم. دیگری  نکوداشت او درسال۱۳۸۶ در دانشگاه قم است که فایل صوتی – تصویری آن در اختیار است. اکنون بهتر دیدم که به جای نوشتن مطلب دیگر، آن فایل در همین سایت به نمایش گذاشته شود. ان شاءالله به زودی.

اینک تنها چند نکته را که در آن فایل نیست، به مناسبت  «یاران آن روزگاران» در این جا ذکر می کنم . آن چند نکته در با مشابهت های شهید آوینی و جناب سید حسین دیباجی است، که در نوبت پیشین از ایشان سخن گفتم.

برخی از مشابهت های سید دیباجی و سید آوینی

۱ – هردو از خاندان پیامبرند

۲ – هردو را در جبهه یافتم

دوستی فرخنده مان از جبهه آغاز شد. با سید دیباجی از سال ۱۳۶۲ قبل از عملیلت خیبر و با سید آوینی ازسال ۱۳۶۶ و هردو در منطقه  عملیاتی جنوب.

۴ – عبادت پیشگی

هردو، به تعبیر احادیث، با عبادت عشق ورزی می کردند. طوبی لمن عشق العباده و عانقها… . چشمان خدا بین ایشان را هر گز قبل از طلوع فجر در خواب ندیدم.

۵ – شهرت گریزی

۶ – حق گویی

۷ – وفاداری در دوستی

سلام خدا بر هردوی ایشان.

  • ۹۲/۱۲/۰۲
  • علی اکبر مظاهری

شهید آوینی

سید مرتضی آوینی

نظرات  (۱۷)

فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ در ۱۰:۰۲ ب.ظ

من هم موافقم کلی بود و کوتاه
چیزهایی تعریف کنید که خاص اینجا باشد و در جای دیگری پیدا نشود
متشکرم

پاسخ:
       در آن سخنرانی بخشی از خواسته تان برآورده شده است.
فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ۱۱:۵۰ ق.ظ

سلام و رحمت خدا بر استاد عزیز و همه دوستان
ضمن تشکر از مطلب خوبتان از “سید شهیدان اهل قلم”
خواستم پیشنهاد کنم: یکی از مقالاتتان را که راجع به این موضوع است که: (آن دسته از پسران و یا دخترانی که بنا به دلایلی کسی حاضر نیست همسر آنها بشود، و یا قسمت نشده که ازدواج کنند، باید چه کنند؟) بر روی سایت قرار دهید. یا مطلبی در این باره بنویسید.
مثلا چون من فلان نقص جسمی را دارم یا مثلا چون چهره ام زشت است کسی با من ازدواج نمیکند. خوب واقعا باید چه کنم؟؟؟
یا مثلا من یک دختری هستم که هیچ نقص و ایرادی هم ندارم اما سنم بالا رفته و تا بحال قسمت نشده که ازدواج کنم، واقعا باید چه کنم؟؟؟ خوب دختر، آسیب بیشتری از این قضیه میبیند.
یک مطلبی بنویسید که هم واقعا راهکار عملی برای من باشد و هم مرا آرام کند. قرآن میگوید “و لیستعفف الذین لایجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله”. این قبول. اما باز ذهنمان آرام نمیشود. شما برایمان حرف بزنید و این آیه را برایمان توضیح دهید که آرام شویم. و نیز راهکار عملی برایمان بگویید.
بسیار ممنون میشوم اگر زود به این درخاست پاسخ دهید و مطلبی در این باره بنوسید چون مطمئنم سوال خیلی هاست.
ممنون.

فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ۸:۰۲ ق.ظ

.:: شهدا شمع محفل عشقند ::.
بسیار مطلب زیبایی بود
بنظر من توی این زمونه که مردم برای انجام ندادن کاری بهانه دارند… مطالب خلاصه و مفهومی خیلی بهتره..
ممنون از زحمات شما…

فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ۱۲:۲۳ ق.ظ

ای آوینی شهید
نوشته هایت همچون لبه ی تیز یک سخن دردناک روحم را مجروح می کند؛ اما نه آن سخن و جراحتی که همه آن رامی شناسند…
حرفهایت اندوه و حسرتی بر قلبم می نشاند؛ اما بازم نه آن اندوه و حسرتی که همه آن را می شناسند…
با همگام شدن با نوشته هایت احساسی در جانم رخصت حضور می یابد،احساسی نا آشنا که نه پدرم و نه مادرم و نه مدرسه و دانشگاهم و حتی نه آن ساعات شیرین درس انشایم، هرگز نشانی از آن به من نداده بود، احساس می کنم انگار در جایی خیلی دور، دور یعنی دور ازقوه ی درک من، جشن و پایکوبی بر پاست که مهمانان آن در سر حد عشقی سبز و آغوشی عمیق و همیشه گسترده غرق هستند و من حسرت وار به آن دور خیره شده ام، من نور و شعف این جشن را در نوشته های بسیار عجیب و نه فقط زیبا بلکه باعظمتت حس می کنم و افسوس و هزاران بار افسوس که آن رانمی فهمم، آوینی پدر آرمانی من ای که بر کرانه ازلی و ابدی وجود نشسته ای، دستی بر آر و همان گونه که خود گفتی ما قبرستان نشینان عادات سخیف رانیز از این منجلاب بیرون بکش، تا بیش از این همچون بیگانه گان از خود، غریبان از وصله ی خویش و سرگردان و یتیم وار به دور این مرداب های فرو برنده ی دنیایی نچرخیم….

  • اسماعیل پور معلم
  • فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ در ۱۱:۴۳ ب.ظ

    سلام دراین دنیای وانفسا ومشفله های ان یاداوری خاطرات سبک بالان عاشق تسکینی خواهد بود بر قلب وروح خداوند خیرت بدهد

    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ در ۹:۵۱ ب.ظ

    سلام و درود
    دلم برای صداقت مردان مردی چون آوینی تنگ است، تنگ تنگ…
    یادش هم تازه میکند روح آدمی را!

    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ در ۹:۲۲ ب.ظ

    خوشا به حال آنان که پروازشان اسیر هیچ قفس نشد
    و هیچ بالی اسیر پروازشان نساخت…
    خوشا به حال آنان که از رهایی رهیدند
    و بال وبال جانشان نشد
    خوشا به حال آنان که…
    خوشا به حال ما، اگر شهید شویم
    شهدا شرمنده ایم ………………….

    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ در ۱۰:۴۶ ق.ظ

    سلام عموجون ممنونم از مطالب زیباتون یه جمله معروفه از مقام معظم رهبری که گفتن زنده نگه داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست

  • علی رضا ترکی
  • فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ در ۱:۱۴ ق.ظ

    یاد باد آنروزگاران یاد باد

    آنروز که ما را می گلگون دادند از همسفران عشق افزون دادند
    عطر ازلی مشام ما را جان داد زان عطر به ما حال دگرگون دادند
    این گنج که در عهد شبابم دادند افزون بود از هر چه به قارون دادند
    لیلی غم ایام به پایان آمد کین دلشده را شیوه مجنون دادند
    ترسم که ستاند در آخر ای دل آن را که به صد سحر و به افسون دادند

    پاسخ:
       سلام بر شما که از جانبازان سرافرازید. فروپاشی سرتان در نزدیکای خرمشهر را به یاد دارم. می پنداشتیم شهید شدید و همراه شهیدان مختاری و یادگاری و سلطانی و دادخواه به بهشت رفتید. اما خدا شما را بازگرداند تا نسل امروز از وجودتان الهام گیرد.
  • بلور خراسانی
  • فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ در ۱:۰۵ ق.ظ

    سلام استاد. ممنون از مطلبتان. برایم جالب بود. نمیدانستم با شهید آوینی هم دوست بودید. با نظر دوستی که گفته بودند مطلب کلی و کوتاه بود، موافقم. شهید آوینی طرز تفکر و نگاه منحصر به فردی داشتند. فکر میکنم جنبه های ناگفته تر یا خاص وجودی شان را بفرمایید، بهتر است.

    پاسخ:
           سلام و رحمت. بله. در آن سخنرانی، خواسته تان برآورده می شود. ان شاءالله.
    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ در ۱۱:۲۳ ب.ظ

    مستان شراب عشق را با دوزخ وبهشت کار نیست. آنان هرچه غیر یار باشد حجاب می دانند… آری …
    جنت عاشق غیر از شهادت نیست که شهادت یعنی وصول دائمی
    (وعندربهم یرزقون )

    منتظر فایل های سخنرانی که در وصف این یار باوفایتان گفتید، هستیم.

    پاسخ:
           درود بر شما. پیگیر باشید.
    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ در ۱۰:۰۸ ب.ظ

    موجزومختصربود.کاش به تفصیل درموردیک شخص صحبت شودبادیدن بسیاری ابعاد.اگرامکان داردموضوع جدیدتری بیان شودبااین دانش که هرچه ازشهدابگوییم کم است ولی بهتراست زندگی شهداوویژگی های آن هادرکل طول سال بیان شودنه فقطبه صورت فشرده ومتناسب بامناسبت ها

    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ در ۸:۲۷ ب.ظ

    درود بر عموجان دستتون دردنکنه.
    خیلی وقته دلم میخواد یه فرصتی پیش بیاد که درست وحسابی بشینم و درمورد شهیدآوینی مطالعه کنم اما متاسفانه هنوز فرصت نشده.
    یه جمله خیلی قشنگی دارن ایشون که سعی میکنم همیشه با خودم تکرارکنم:
    دنیا نه جای درنگ و فراغت,بلکه محمل رنج است که آدمی پای بر آن می نهد تا روح در کشاکش ابتلائات عظیم راهی به عالم قرب جوید و مهیای رجعت شود…

    پاسخ:
     سلام عمو جان. بله. مطالعه زندگی و آثار ایشان رشددهنده است.
  • جواد فهیمی
  • فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ در ۷:۵۶ ب.ظ

    سلام علیکم،مطلب کوتاه است و فقط نکات کلی در آن ذکر شده،خوب بود جزئی‌تر مینوشتید

    پاسخ:
           ان شاءالله در آن سخنرانی دانشگاه. شما نیز در آن محفل حضور داشتید؟
    فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ در ۶:۳۵ ب.ظ

    پندار ما اینست که ما مانده ایم و شهدا رفته اند اما حقیقت آنست که زمان مارا با خود برده است و شهدا مانده اند….
    ضمن عرض تشکر لطفا فایل تان درباره ایشان را زودتر بگذارید تا ما بیشتر بدانیم از نگفته ها درباره ی این بزرگ مرد. بیشتر بدانیم از کسی که با انقلاب اسلامی، در وجودش انقلابی به وجود آمد.

    پاسخ:
       سپاس. شما نخستین میهمان این محفل شهید آوینی هستید. فایل را پیگیر باشید.
    سلام و رحمت خدا بر همه سربازان خمینی کبیر و خامنه ای عزیز! درک حال این عزیزان میسور و مقدورمان نیست اما خوشحالیم که دوستشان می داریم!
  • تیران اصفهان مدینه منوره
  •  سلام بر عزیز دوست داشتنی

    برای استاد ارجمند خودم و وبلاک بسیار زیبا و ارزشمند در کنار بقیع  و حرم حضرت رسول دعا می کنم

    پاسخ:
    سلام و رحمت الاهی بر شما. خوشا حالتان. سلام ما را نیز ابلاغ کنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">