وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

مرخصی زایمان، از نوع مردانه اش! ( 1 )

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ق.ظ

دوشنبه که به دانشگاه رفتم علی نبود. مرخصی رفته بود، مرخصی زایمان!

خوانندگان آثارم علی و رقیه را می شناسند. در «نبرد بی برنده» بودند. در «فرهنگ خانواده» نیز هستند، چند جایش. زندگی ایشان مثل یک دسته گل بهاری است. هیچ بدی ای در آن نیست. مجادله، قهر، فحش، ظلم، بی مهری، و هیچ چیز بد دیگر در زندگی شان یافت می نشود.

هفت روز پیش خدا یک مهدی به ایشان داد. حالا زندگی شان چهار نفره شده: علی، رقیه، محمد رضا، مهدی.

 

دوشنبه که علی در دانشگاه نبود، به دوستان گفتم: علی آقا به مرخصی زایمان رفته!

خندیدند و گفتند: «برای مرد مرخصی های زیادی شنیده بودیم، الا مرخصی زایمان.»

گفتم: بله. جای خیلی از چیز های خوب در فرهنگ خانواده و جامعه ما خالی است.

چرا مردان جامعه ما مرخصی تفریحی، زیارتی، سیاحتی و بسیاری مرخصی دیگر دارند، اما مرخصی زایمان ندارند؟ یعنی چرا وقتی همسرشان زایمان کرد، چند روز دست از همه کارهایشان نمی کشند و در کنار همسر رنجور و فرزند تازه میلاد یافته شان نمی مانند؟ مگر اهمیت این کمتر از سیاحت و زیارت و استراحت است؟

به علی تلفن کردم و حال همسر و فرزندشان را پرسیدم. الاهی شکر خوب بودند. میلاد مهدی را تبریک گفتم و قصه غیبت کردن از او با دوستان دانشگاه در باره مرخصی زایمانش را گفتم. آن گاه این کارش را بسیار تحسین کردم و به او بسیار آفرین گفتم.

  • ۹۳/۰۲/۱۲
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۸)

  • ه سید حسین بنی هاشمیان
  • هوالحق

     

    جالب است که درباره ی این موضوع در کلاس ما بحث شد و اکثر هم کلاسی ها گفتند:

    " باز هم یک کار مردانه...مردها میان و فقط استراحت می کنند.........."

     

    اما به نظر من هم اگر حتی کاری هم نکنن اما حضورشان دلگرمی است.

    پاسخ:
    بله. حضورشان هم مهم است. خانم به همین مقدار نیز راضی است.

    سلام خدمت استاد گرامی

    اینکه فرمودید خیلی عالی و شاید باعث مستحکم شدن روابط خانوادگی شود، بخصوص در شرایط بعد از زایمان که برای خانما پیش می آید،‌ ولی استاد به خانم ها که شاغل هستند مرخصی نمی دهند و یا از کار بیکار می شوند چه برسه به آقایون؟؟!!

    ممنون از شما

    پاسخ:
    سلام و رحمت. بله. اما ما امیدمندانه به افق های بلند، و البته دستیافتنی، می نگریم.
    گر چه رخنه نیست عالم را پدید        خیره یوسف وار می باید دوید

  • بلور خراسانی
  • سلام استاد. چنین توجهات و همراهی هایی از سوی مردان به همسرانشاهن خیلی دلگرم کننده است و لازم. این رویه حتما باید ترویج شود چون به نظر من ریشه خیلی از اختلافات ناشی از بی توجهی ها و در نظر نگرفتن موقعیت شخص مقابل است.

     

    ممنون از شما بابت ترویج رفتارهای صحیح! 

    پاسخ:
    سلام و سلامتی. سپاس بابت حضورتان. شما نیز در « دل های بلورین » تان از این مطالب بنویسید. نیاز درجه اول جامعه مان است. 
     

    دقیقا با نظر "درهوای او" موافقم. بسیار دیدگاهتان باز ،جامع و همه جانبه است و اینست موجب تمایز شما با سایر ین.

    البته انتظار ما جز این نیست از شخصیتی چون شما ؛واگر غیر این بود تعجب میکردیم.

    پاینده باشید که برای همگان خیر کثیرید!

    پاسخ:
    خداوند حسن ظن شما مومنان را تصدیق فرماید و بدی های ما را مستور بدارد و از خطاها مصونمان کند و گناهانمان را ببخشاید.
    آفرین، آفرین و آفرین به این تعابیر و نوع نگاه شما به زیست انسانی و اخلاقی

    همین رفتار متفاوت شماست که از دیگر مشاوران و روحانیان ممتازتان کرده است!
    معلمیتان پرقدر!
    پاسخ:
    سپاس از حضورتان. معلمی و استادی شما نیز پرقدر بادا.

    با یک دست میتوانم دنیا را فتح کنم اگر......

    دست دیگرم را تو گرفته باشی!

    بسیار  شایسته بود. اگر مردان بخوبی هوای همسرانشان را داشته باشند و در شرایطی که گل نازک و حساس وجود خانم نیاز به مراقبت و ملاطفت بیشتری دارد ،خدا میداند که بانوی خانه چه شکوفه های پرباری را بر درخت زندگی نمی نشاند.

    الاهی همواره چنین بادا

    پاسخ:
    سپاس که چنین نیکخواه زوج های جوان اید.
    بسیار نیکو و شایسته است.
    پاسخ:
    تشکر بابت حضورتان. از کارهایمان انتقاد نیز بفرمایید.

     

    آموزگارم، تو باغبانی

    می پرورانی بذر وجودم، با مهربانی

    با درسهایت دیو جهالت از من گریزد

    اندرزهایت، بهر وجودم، شد پاسبانی

    من غرقه بودم در بحر غفلت

    دستم گرفتی ای ناجی من

    من همچو قایق، تو بادبانی

    بر خوان دانش من میهمانم

    تو ای استادم، خود میزبانی

    کار تو باشد ارشاد انسان

    همکار خوب پیغمبرانی...

                            روزتون مبااااارک
    پاسخ:
    شما نیز خود را برای معلمی آماده کنید. دانش و توانش را دارید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">