وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

بشارت ها و هشدارها

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ب.ظ

>> هدیه ای از کتاب «از اوج آسمان»مان برای روزه داران

خداى سبحان به آدمیان مى فرماید::
یَابْن َآدَمَ!
1. إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌمُبینٌ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّا.
2. فَاعْمَلُوا لِلْیَوُمِ الَّذی تُحْشَرُونَ فیهِ إِلَى اللّهِ تَعالى فَوْجافَوْجا.
3. وَ تَقِفُونَ بَیْنَ یَدَىٍِّ اللّهِ صَفّا صَفّا.
4. وَ تَقْرَؤُونَ الْکِتابَ حَرْفا حَرْفا.
6. ثُمَ یُساقُ الْمُتَّقُونَ إِلَى الْجِنانِ وَفْدا وَفْدا.
7. وَ المُجْرِمُونَ إِلى جَهَنَّمَ وِرْدا وِرْدا.
8. کَفا کُمْ مِنَ اللّهِ وَعْدا وَ وَعیدا.
9. فَاءَنَا اللّهُ فَاعْرِفُونی .
10. وَ اءَنَا الْمُنْعِمُ فَاشْکُرُونی .
11. وَ اءَنَا الغَفّارُ فَاسْتَغْفِرُونی .
12. وَ اءَنَا الْمَقْصُودُ فَاقْصُدُونی .
13. وَ اءَنَا العالِمُ بِالسَّرائِرِ فَاحْذَرُونی .
اى فرزندان آدم !
1. آگاه باشید که شیطان ، دشمنِ آشکار [و پنهان ] شماست ؛ پس ، با او دشمنى ورزید.
2. و عمل و کوشش کنید براى روزى که در آن ، گروه گروه به سوى خداوند برانگیخته مى شوید.
3. و در پیشگاه خداوند، صف در صف مى ایستید.
4. و کتاب [و نامه اعمالتان ] را حرف به حرف مى خوانید.
5. و درباره آنچه عمل کرده اید، از نهان و آشکار، بازپرسى مى شوید.
6. سپس ، پارسایان و متقیان [با فرحناکى و سرافرازى ] گروه گروه روانه بهشت مىشوند.
7. و مجرمان و تبهکاران [با ذلّت و سرافکندگى ] کشان کشان به سوى جهنّم رانده مىگردند.
8. و وعده و بشارتها و وعید و هشدارهاى خداوند [براى هشیارى و اصلاح شمایان ] کافى است .
9. و منم ((اللّه )) [و پروردگار شمایان ] پس ، مرا بشناسید.
10. و من نعمت دهنده ام ؛ پس ، شکرگزارم باشید.
11. و من بخشایشگرم ؛ پس ، از من طلب عفو و بخشایش کنید.
13. و من آگاه و داناى به پنهانها و نهانهایم ؛ پس ، از من بپرهیزید و پارسایى ورزید.


از عناصر بسیار مؤ ثّر در اعتدال روح و اصلاح اخلاق آدمیان ، دو عنصر ((خوف )) و((رجاء)) است ؛ بیم و امید، خشیت و رحمت...
در تعالیم آسمانى و معارف ادیان الهى ، این دو عنصر اساسى ، در کنار یکدیگر و پهلوبه پهلوى همند. خوف و خشیت از قهر و غضب و کیفر خداوند، انسان را از دست یازیدن به گناهان بازمى دارد و از فروغلتیدن مردمان در باتلاق تباهیها و آلودگیها پیشگیرى مىکند و نیز، امید به رحمت و مهر پروردگار، شوق بهاعمال نیکو و روى آوردن به پاکیها و نیکیها را در آدمى برمى انگیزد و قلب را سرشار ازعشق و محبّت مى کند و مانع چیرگى یاءس و سرخوردگى بر جانها مى گردد.

یا رب ز گناه زشت خود منفعلم
وز قول بد و فعل بد خود خجلم
فیضی به دلم ز عالم قدس رسان
تا محو شود خیال باطل ز دلم
از ابزارهاى کارآمد پیامبران و اولیاى الهى براى اصلاح مردم و جوامع بشرى ، یکى((بشارت )) به رحمت و نعمتها و پاداشهاى خداوند است ، و دیگرى ((هشدار)) درباره کیفرو عذاب و عقاب او.

بیم و امید، به سان دو شاه بال نیرومندند براى پرواز آدمیان به سوى قلّه کمال و وصول به رضوان خداوند متعال .

اگر جاده ای بایدت مستقیم
ره پارسایان امیدست و بیم
طبیعت شود مرد را بخردی
به امید نیکی و بیم بدی

نظرات  (۴)

حجاب چهره جان می‌شود غبار تنم

خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم

چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانیست

روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم

عیان نشد که چرا آمدم کجا رفتم

دریغ و درد که غافل ز کار خویشتنم

چگونه طوف کنم در فضای عالم قدس

که در سراچه ترکیب تخته بند تنم

اگر ز خون دلم بوی شوق می‌آید

عجب مدار که همدرد نافه ختنم

طراز پیرهن زرکشم مبین چون شمع

که سوزهاست نهانی درون پیرهنم

بیا و هستی حافظ ز پیش او بردار

که با وجود تو کس نشنود ز من که منم

 

پاسخ:
درود بر شما که سرایمان را با رایحه سخن جناب حافظ خوش احوال کردید.
همیشه در میان این دو کلمه، سرگردان بودم.
خوف، رجا...
چقدر خوب است چیزی که از هردوشان احساس میکنم. از تو میخواهم بارخدایا، مهربانا، رهایم نکن که در سرگردانی بمانم و بخواه که تو را همیشه در هر کدام از این دو مرز که باید، بیایم و خوب بنده ای باشم برای تو.
دلم میخواست چند حرف حساب که در شب قدر گذشته شنیدم و دیشب، بگویم تا تشنگان این شب قدر هم مثل من جرعه ای گوارا بنوشند.
باشد که دعای خیری برایم بفرستند مثل من برای آنکه بمن این جرعه را نوشاند.
گفتاری کوتاه از حاج آقا مجتبی تهرانی:
من همیشه قبل از اینکه از خداوند طلب مغفرت کنم، میگویم خدایا من امشب از تمام کسانی که گردنشون حقی دارم، غیبت من رو کردن، مالی از من خوردن، آزاری رسوندن و ...
از همه ی اونها گذشتم، قلبا هم گذشتم و هیچ شکایتی ندارم. خدایا اگر تو امشب من رو نبخشی و از سر تمام تقصیراتم نگذری، من از تو بخشنده ترم و چنین چیزی غیرممکنه پس حتما تو منو بخشیدی.
خصوصا تو لیالی قدر این طور دعاکنید و ببینید چه حالی به شما دست میدهد خصوصا در حق کسانی که به شما بدی کردند بیشتر دعا کنید.
 ما در روایاتمان زیاد داریم که اگر در حق اینها دعا کنید خداوند چندین برابر اون چیزی که خواستید رو برای خودتون مستجاب میکنه.

نکته ی دیگه ای که آموختم و دلم میخواد بقیه هم بهره ای ببرند: دیشب در برنامه ی «این شبها» از شبکه اول، بزرگواری رو دعوت کرده بودند که متاسفانه اسمشون رو متوجه نشدم نکته ی خوبی گفتند: چرا دائم دنبال این هستید که از کسی شفاعت بگیرید؟ چرا حتی بعضیهایمان شفاعت را گدایی میکنیم؟
بروید طوری زندگی کنید که خودتان صاحب شفاعت شوید.

امیدوارم دوستان خوبم هم بهره ای ببرند.
حقیر را دعاکنید که سخت محتاجم.
طاعات همواره و این روزها و شبهایتان مقبول حضرت حق.
بر من منت نهادی و از ظلمت به نورم راهنمایی کردی .

کور بودم بینایی ام بخشیدی.

تشنه بودم سیرابم ساختی .

خوار و کوچک بودم عزتم و بزرگی ام دادی .

تنها بودم انیسم شدی .

گمراه بودم هدایتم کردی .

بر من منت نهادی و خدایم شدی تا بنده ات باشم و بندگی ات کنم اما شرمنده ام همانند مهمانی که از میزبانش سپاسگزار نباشد. همچون فرزندی که مادر را سپاس نگوید. مثل تشنه ای که از سیراب کننده اش تشکر نکند . مثل کویری که ممنون ابرهای باران آور نباشد .

شر منده ام که مرا ایمان بخشیدی و در کهف اطمینان بخش وحی و من اینهمه لطف را  فراموش کردم .

بر من منت گذاشتی و ریزه خوار خوان سراسر هدایت و مهر رسولت کردی و من خویش را  گم کردم. در قلبم جوانه ارادت اولیایت را رویاندی و من از آنان پیروی نکردم.

ای آنکه بر من  و همه اهل ایمان و رستگاری منت خویش را به کمال رساندی در این شبها و روزهایی که نسیم مهربانی ات همه جا را معطر کرده است بر منت بگذار و تا لحظه مرگ سایه هدایت را از سرم کم نکن . وباز بر من منت بگذار و در عالم جاودانگی از عقوبت آتش رهایم ساز .

ای آنکه بر همه منت می نهی  و هیچکس بر تو منت نمی نهد باز هم با منتی مرا شرمنده کن با منت آغوشی که برایم می گشایی.

پاسخ:
سلام علیکم. کامنت تان متنی شد زیبا و ادبی و عرفانی برای سایتمان. درود بر شما و همسر خوبتان.

همه‌کس کشیده محمل به جنابِ کبریایت
من و خجلتِ سجودی که نکرده‌ام برایت
نه به سنگش آزمودم، نه به خاکِ ره بسودم
به کجا برم سری را که نکرده‌ام فدایت؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">