وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

مسائل جنسی را جدی بگیریم

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۱ ق.ظ

 

 » پرسشی و پاسخی

یکی از خوانندگان وبلاگمان، بعد از خواندن این مطلب، پرسشی کرد و پاسخی گرفت:

پرسش

سلام.
منم این مشکلو دارم. هنوز 2 ماه نشده که عروسی کرده ایم. هفته ای 2 بار رابطه داریم. تصورم زندگی عاشقانه تری بود. شوهرم اکثرا تا دیروقت سرکاره. چند شب پیش واقعا دیگه عاجز شدم و صراحتا اعلام نارضایتی کردم که چرا اینقدر سرد برخورد میکنه. به شدت ناراحت شد و گفت انتظار داره یه بارم من شروع کنم. اما وقتی خسته و کوفته میره بخوابه چکارکنم؟......
میگه: کمی تحمل کن، فشار کارم کم بشه، بعد همه چی درست میشه.
بهش گفتم: با این رفتارت حس میکنم اصلا دوسم نداری. گفت اشتباه میکنی، من عاشقتم، اما خسته ام. درک کن.
میترسم این رابطه سرد شه. چکار کنم؟ بی صبرانه منتظر جواب و راهنمایی شمام.
باتشکر.

پاسخ

سلام علیکم.
از اینکه در اندیشه زندگی تان هستید و مراقبت می کنید تا مسائل به مشکلات تبدیل نشوند تحسینتان می کنم. این روش را همیشه در زندگی به کار بگیرید و مشاوره را رها نکنید.
در باره مسئله ای که فرموده اید چند نکته را مطرح می کنم:
1. دل به تعداد رابطه خوش نکنید. در اینجا هم کیفیت مهمتر از کمیت است. یک رابطه گرم و عاشقانه، طرف قیاس با ده ها رابطه سرد و بی عاطفه نیست.
2. مهارت خود را در باره رابطه عشقی با همسرتان افزایش دهید. این کار را با مطالعه کتابها و استفاده از مشاور متعهد خانم و فایلهای صوتی اساتید انجام دهید. کتاب «آداب عشق ورزی»، در این زمینه، شما را یاری می کند و پاسخ کاملی به سؤال شماست. شما و همسرتان را به خواندن آن توصیه می کنم. اصلاً این کتاب را با همسرتان و در کنار یکدیگر، بدون اینکه کسی صدای شما را بشنود، برای هم بخوانید!
3. رندانگی، ریحانگی، عطوفت، مهربانی، ابراز علاقه و عشق، ابزارهای کارآمدی در دست شما به شمار می روند. از آنها نهایت بهره را ببرید.
4. ظاهرا فشار کاری همسرتان زیاد است. این نشان از علاقه ایشان به شماست که چنین پشتکاری از خود نشان می دهد تا آسودگی و آسایش بیشتری را برای شما فراهم کند. قدر ایشان را بدانید و در ظاهر هم این قدردانی را ابراز کنید.
5. در صورت امکان همسرتان را هم به یک مشاور متدین و امین ارجاع دهید. در مورد مطالب فوق و همچنین برای گرفتن پاسخ سوال های احتمالی خود می توانید با آقای حاجوی در دانشگاه قم مشورت کنید. 02532103148
6. برای رونق و خوشبختی در زندگی تان از خداوند متعال یاری بخواهید. دعا و ارتباط با او را فراموش نکنید.

الاهی خوشبخت باشید.

نظرات  (۱۲)

سلام استاد
برایتان 2آبان پیام گذاشتم
پاسخ ندادید
خواهش میکنم پاسخ بدهید من دیگر طاقت قهر شوهرم را ندارم......
پاسخ:
سلام علیکم. سلامت باشید. پاسخ دادم. مراجعه کنید.
سلام استاد عزیز
من دوماهه که عقد کردم
همسرم مردی بسیار مهربان و دلسوز است اما مشکلی دارد وآن اینکه پدری دارد که اهل زندگی نبوده ونیست و از بچگی آنها را رها کرده و گهگاهی به خانواده اش سر میزند.
هفته پیش همسرم به خانه ما آمد مثل همیشه نبود گرفته و غمگین بود هرچند که میخواست نشان ندهد...
با هم بیرون رفتیم هنگام برگشت با هم حرف میزدیم که الکی از حرفهایم ناراحت شد و بهانه گرفت وقهر کرد.
الان سه روز است که بامن قهر است هرچه پیامک میدهم وعذرخواهی میکنم یا پیامک عاشقانه میدهم یا جواب نمی دهد یا جواب سربالا می دهد
به خواهرشوهرم اطلاع دادم گفت که تورا بهانه کرده اما ناراحتی اصلی اش از اینست که پدرم دوباره برگشته خونه
الان میدانم که ناراحتی اش من نیستم و دلش ازجای دیگر پر است اما نمیدانم باید چکار بکنم
درضمن خانواده همسرم شهرستان هستند وهمسرم در خوابگاه در شهرخودمان است
مطلب دوم اینکه هیچ وقت راجع به مسایل خانواده اش مخصوصا پدرش بامن حرف نمیزند البته من هم هیچ وقت از او سوال نمیکنم
مطلب سوم اینکه ماهردو خیلی گرم مزاجیم و قبلا هفتهای سه تا پنج شب رابزه داشتیم الان یک هفته است که رابطه نداریم ومیگوید که دیگر فقط هفته ای یک بار به خانه تان می آیم آن هم فقط برای احوال پرسی...
من خیلی نگرانم نمیدانم باید چه کار کنم
لطفا کمکم کنید
اجرتان با اباعبدالله ان شاالله
پاسخ:
سلام و رحمت. سلامت باشید.
شما هر دو به آموزش مسائل خانواده و راهکارهای زندگی مشترک نیاز دارید. 
اکنون دو کار بکنید:
1. درباره مهارت های زندگی مشترک مطالعه کنید. کتاب خوب در این موضوع فراوان است. 
2. به یک مشاور دانا که هردو قبولش داشته باشید مراجعه کنید.
خداوند یاریتان کند.
به نظر بنده خانم های محترم خانه دار به دلیل عدم مواجهه با شرایط کاری خارج از منزل نمی توانند درک درستی از روحیات همسران شاغلشان داشته باشند و این امر اصلاح نمی گردد مگر قرار گرفتن در معرض کار یا انچه مشروح عرض می کنم. متاسفانه اقایان هم چندان کمکی به درک این موقعیت نمی کنند، این انتظار از هر دو طرف قضیه هیچگاه براورده نمیشه مگر اینکه توافقی دوره ای زمان بندی برای طرفین وضع شود که به شرایط ایده ال برسند (کمی صبوری خانم و کمی تلاش مضاعف برای اقایان) تا روز موعدی برای اتمام این امر در نظر گرفته شود وگر نه الابد ادامه دار خواهد بود. در وهله بعد به مشاوره بروند که صرف مشاوره رفتن نشان دهنده علاقه و تلاش طرفین در حل معضل است که به تقلیل پیدا کردن موضوع کمک می کند و راهکارهای کارشناسانه تری پیش پایشان قرار میگیرد. 
پاسخ:
سلام و تحیت.
حضورتان را گرامی می داریم و دعوتتان می کنیم که در مباحثمان بیشتر شرکت کنید و ما و خوانندگانمان را بیشتر بهره رسانید.

با سلام و خسته نباشی خدمت استاد عزیز


مطلب مهمی رو اشاره کردید و جوابی بسیار عالی

به نظر بنده اگر دو طرف همدیگر رو در موارد مختلف درک کنند مشکلات و سوء تعبیر ها کم می شود - نکته دیگه اینکه مشکلی که اغلب زوج ها دارند اینه که نمی تونند در مسائل مختلف با هم راحت صحبت کنند و حرف خودشونو بزنند. که اگر این هم بر طرف کنند خیلی عالی میشه

پاسخ:
سلام و احترام.
بله. درک متقابل، نیز مهارت ارتباط کلامی، از بهترین راهکارهای حل مسائل همسران است. نیز مشاوره می تواند تأثیر نیکویی داشته باشد.
سپاس بابت حضورتان.
با سلام به استاد بزرگوار
میشه گفت که این سوال تقریبا فراگیر هست بین زوجهای جوان. من خودم به تازگی ازدواج کرده م و خوب متوجه دغدغه ی این دوستمون میشم.
راهنمایی های خوبی کردید به ایشون و هممون استفاده میکنیم. البته اینکه بگیم به تعداد دفعات اهمیتی نده و کیفیت، مهمتر هست یک حرف کاملا صحیح هست اما آیا واقعا میشه؟ میشه به کمیت اهمیتی ندی یا برات اولویت نباشه؟
بنظر من، این کار واقعا سخته. میبخشید که صریح صحبت میکنم اما برای کسانی که هم از نظر مزاجی براشون کمی مشکل هست هم خیلی همسرشون رو دوست دارن و هم اینکه اوایل ازدواجشون هست، طبیعیه که مسئله بشه.
برای خود من شخصا هروقت این مورد پیش میاد، میرم توی فکر که چی شده؟ یا اگر میدونم علتش چی بوده، بالاخره به اقتضای انسان بودنم تاحدودی اذیتم میکنه. هرچند با مطرح کردنش با همسرم و سعی دوطرفه در تکرار نشدنش مرتفع میشه خواستم بگم طبیعیه و کاملا طبیعیه این حسی که دارن منتها درستترین مشورتی که میشه به این دوستمون بدیم همونی هست که استاد دادن.
جسارتا خواستم بگم و البته باز از صریح بودنش عذرخواهی میکنم، « آقایون؛ در برابر زنانگی و به (تعبیر استاد) ریحانگی و شادابی و شیطنت های همسران سرزنده و معطر خودشون تسلیم هستن و خداوند چیزی در این میل و مودت همسرانه قرار داده که تمام خستگی های کار نه؛ که خستگی های عالم رو از دوش اونها برمیداره»
من هم برای شما دوست عزیز، دلربایی و اخلاق زیبای روزافزون رو پیشنهاد میکنم.
میبخشید اگر زیاده گویی شد
پاسخ:
سلام و احترام بر بانوی راهنما.
رهنمایی هایتان برای زوج ها، به ویژه جوان ها و تازه ازدواج کرده ها، بسیار مفید است.
سپاس.
  • سید مجتبی هاشمی
  • با سلام حضور محترم حاج آقا مظاهری عزیز..
    سومین اثر دفاع مقدس سید مجتبی هاشمی با نام بوسه بر بهشت (چلداول) به چاپ رسید.
    پاسخ:
    سلام و احترام.
     سپاس بابت حضورتان و آفرین به همت تان.
    سلام خدمت استاد عزیزم
    بابت مطلب مفیدتون ممنون
    پاسخ:
    سلام و تحیت. 
    تشکر بابت حضورتان.
    منتظر «دعای مستجاب»تان هستیم. یا الله.
  • خانواده سالم
  • آنچه در این پست به آن اشاره شده، اصلی ترین عامل رفع کدورتها و افزایش توان زن و شوهر برای مقابله با مشکلات زندگی است. تا بحال دیده ام همسرانی را که به دلیل نارضایتی شان از این مساله، دچار کم صبری و بهانه گیری و افت روحیه در زندگی مشترک شده اند.
    پاسخ:
    سلام و احترام.
     سپاسمندتانم بابت حضور عالمانه تان.
    سلام.بابیان یک مسئله نکات ارجمندی ارائه گردیده است ممنون استاد
    پاسخ:
    سلام و احترام.
    سپاس از شما بابت حضورتان و تشویقتان.
  • تیران اصفهان
  • سلام براستاد دانا وتوانا

    اولا : احساس رضایت طرفین مهم است نه تعدد

    دوما : روابط باید  توام با صمیمیت مهربانی ودوستی بهمراه عشق دوطرفه باشد

    سوما : گاهی اوقات مرد وزن نیاز استراحت دارند به دلائل مختلف ودو طرف باید همد یگر را بفهمند واین اصلا ارتباط به دوست داشتن و نداشتن یکدیگر ندارد

    چهارما: مطالعه کتاب آداب عشق ورزی برای چندمین بار مطالعه شود

    پاسخ:
    سلام و احترام.
    سپاس از شما یار کهن مان بابت حضور عالمانه تان. 
    از نکته های چهارگانه تان بهره مند شدیم.
    واقعا مساله مهمی است از عنایت و راهنمایی شما ممنونیم.
    پاسخ:
    سلام و احترام.
    ما هم از شما ممنونیم بابت حضور و تشویقتان.

    سلام علیکم

    استفاده کردیم.

    خیلی متشکر.

    پاسخ:
    سلام علیکم.
    سپاس بابت حضورتان.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">