وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

بشارت! ( موضوع پایان نامه 2 )

جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ

    » موضوع پایان نامه (2). دختران و انتخاب همسر (19)

    در نگرش به پدیده های اجتماعی، باید کاملا واقع بین بود و حتی در این واقع بینی، وسواس به خرج داد. ذره ای افراط و تفریط، در این باب، زیان بار است. اندکی بزرگ دیدن، بیش از آنچه هست، و اندکی کوچک دیدن، کمتر از آنچه هست، و آنگاه دیدگاه غیر واقعی خود را به جامعه نمایاندن، آسیب زا است.

    یک دیده بان صادق، آن است که به دقت بنگرد و واقیت ها را ببیند و به یقین برسد، آنگاه آنچه را به وضوح می بیند و به صحت آن یقین دارد، به آنان که پای برج دیده بانی، منتظ گزارش اویند، بگوید؛ نه بیش، نه کم.

    ما، در نقد فرهنگ جامعه، باید کاملا خالی از تعصب عمل کنیم. نیز به گفته های رایج اکتفا نکنیم و به «مشهورات میان مردم»، بدون اندیشه ورزی و واکاوی، صحه نگذاریم....

    مژده ای امیدبخش

    جامعه ما در باره ازدواج دختران ، کج اندیشی هایی داشت و دارد، اما بشارت دهم که آن فرهنگ گذشته، در باره ازدواج دختران، تغییرهای فراونی کرده است؛ هم از جانب خانواده ها هم از سوی دختران.

    دیگر، اقدام دختر برای یافتن همسر، آن قبح کاذب گذشته را ندارد. بسیاری از ازدواج ها دارد بر همین روال صورت می پذیرد و هیچ ملامتی هم از ناحیه پسر و خانواده اش و هیچ کس دیگر متوجه دختر و خانواده اش نیست.

    بنده که مشاور هستم و از مسائل درونی این مطلب باخبرم و لایه های ناپیدای آن را می بینم، به یقین، این بشارت را به جوانان و خانواده ها و همگان می دهم که بسیاری از سرها به سنگ خورده است و کثیری از از دختران، عاقلانه، وارد صحنه انتخاب همسر شده اند و خودشان همسرشان  را انتخاب می کنند. فراوانی از خانواده ها، یا از سر نگرانی از بالا رفتن سن دخترشان یا ار روی عقل و واقع نگری، دارند دامادی را که دخترشان انتخاب کرده می پذیرند و جوانان را یاری می کنند تا زندگی مشترکشان را سامان دهند.

   نمونه ای خجسته

    طاهره ها با طاهرها (+)  و فهیمه ها با فهیم ها (+) دارند ازدواج می کنند و خانواده ها حقایق را می پذیرند و زندگی ها بر روال صحیح خود راه می رود.

قبلا حکایت طاهر و طاهره و فهیم و فهیمه را در همین وبلاگ نوشته ایم و در کتاب «دختران و انتخاب همسر» هم می آیند. 1

    هفته پیش، سالگشت ازدواج طاهر و طاهره بود. چنان شاداب اند و از ازدواجشان راضی اند که بر فراز ابرها سیر می کنند. طاهر و خانواده اش نیز اصلا طاهره را ملامت نمی کنند که بر خلاف نظر ناعاقلانه والدینش ازدواج کرده است.

    عبور از گذشته

    باید آنچه را که جامعه، بر اثر عواملی اصلاح کرده، بپذیریم و تشویق کنیم و شهامت بدهیم و از نارواها عبور کنیم. اکنون باید که بزرگترها و «راویان ازدواج» و «رابطان ازدواج»، دختران و پسران را در یافتن همسرانشان بیشتر یاری کنند. یا الله!


1. حکایت طاهر و طاهره در تاریخ 22 بهمن 1393 و فهیم و فهیمه در تاریخ 28 فروردین 1393 منتشر شد.

    

نظرات  (۲)

  • صبح صادق
  • سلام مجدد. خیلی ممنونم از لطفتون. به نظرم بهتره اگر امکان داره لینک به صورت یک نوشته زیر خط دار با نام عنوان پست مربوطه باشد. اینطوری واضح تر است. البته ببخشید که باعث زحمتتون میشیم. 
    پاسخ:
    سلام و احترام.
    علاوه بر لینگ ها، در پاورقی هم آدرس ها را دادیم.
    سپاس از حضور مجدانه ی مشفقانه تان.
  • صبح صادق
  • سلام و سپاس از پیگیری مجدانه تان 
    به نکات خوبی اشاره کردید. پیشنهاد میکنم آدرس پست طاهر و طاهره و فهیم و فهیمه را در همین وبلاگ به خوانندگان بدهید، برای روشن شدن منظورتان مفید است. 
    خداوند به گامهای خالصانه تان توفیق و تاثیر می بخشد
    پاسخ:
    سلام و سلامتی.
    پیشنهادهایتان را بر دیده منت می نهیم. آدرس پست ها(لینک هردو)، در متن مقاله، نهاده شد.
    سپاس از شما بابت حضور مهربانانه تان.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">