وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

آرامش خدایی

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ق.ظ

    » کامنت «زن مسلمان»

اشاره

یکی از خوانندگان وبلاگمان، در باره پست «دختران و انتخاب همسر1»، کامنتی نوشته اند که آن را برای خوانندگانمان، به ویژه دخترانمان و خانم ها، مفید دانستیم. اینک آن را با هم می خوانیم:...

... جای این کتاب واقعا خالی است. من، در انتخاب همسر، احادیث را ملاک انتخاب قرار دادم . این که اخلاق و ایمان در رأس باشد و این حدیث که دختران مانند میوه هایی هستند که اگر موقع رسیدن چیده نشوند (ازدواج نکنند) خوراک گنجشک ها می شوند، خیلی من را می ترساند. با این دیدگاه انتخاب کردم، انتخابی که شاید با انتخاب دوستانم فرق داشت.

تا یک سال اول ازدواجم هم دائم از خودم می پرسیدم: اشتباه نکردی؟ چون محیط اجتماعی خیلی به من فشار می آورد و زندگی ام را با دیگران مقایسه می کردم، اما بعد که از جزئیات زندگی شان مطلع می شدم، می دیدم واقعا من خوشبخت تر از بقیه هستم، خیلی خوشبخت تر؛ چون اخلاق همسر من را خیلی های دیگر نداشتند.

الان خوشحالم که مثل بعضی ها «افسردگی ازدواج» نگرفته ام و خوشحالم از این که در ذهنم تخیل و رؤیا پردازی هیچ نا محرمی نیست. و به این ترتیب، مخلصانه تر عبادت می کنم.

خوشحالم از این که برای مادر شدنم دیر نشده. من، با آمادگی کامل، شما را در نوشتن این کتاب یاری می کنم؛ چرا که دلم می خواهد همه ی دختران سرزمینم، به جای آرامش کاذب در پشت لوازم آرایشی و مد و خیلی چیزهای دیگر، در آغوش همسرانشان «آرامشی خدایی» را تجربه کنند و مادر شوند. مادری، بزرگ ترین هدیه الهی برای زن است.

نظرات  (۳)

  • شاخه نبات
  • سلام و احترام خدمت استاد ارجمند و نویسنده محترم این یادداشت؛ 
    بسیار بسیار بسیار با نظرتان موافقم. 
    پاسخ:
    سلام و تحیت. از این که نیکویی ها را تأیید می کنید، سپاستان می نهیم. نیز حضمرتارا گرامی می داریم.
    با سلام و احترام
     خداروشکر ، خداروشکر ، از خدا می خواهم جوانان دینم و کشورم اینگونه فکر و عمل کنند.
    پاسخ:
    سلام و درود.
    ما نیز خدا را، به پاس وجود این نیکواندیشان و نیکوکرداران، سپاس می نهیم.
    حضورتان را گرامی می داریم.
    سلام و احترام،

    باید  شهامت این چنین جوانانی که خلاف جامعه امروز که ازدواج در سنین جوانی و مناسب را ناعاقلانه می پندارند و به آن به نگاه حقارت می نگرند، تحسین کرد.
    با تشکر










    پاسخ:
    سلام و رحمت.
    بله. باید که جوانانمان را شهامت دهیم و هراس ها را از دل هایشان بیرون کشانیم. نیز بزرگترها را فرهنگ افزاییم.
    حضور مبارکتان را خجسته باش می گوییم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">