وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

نیش های نوش نما

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳ ق.ظ

                                                                                                                                                                                       

     » از زبان مشاور

                                                                                                                               

خانم، رنجیده خاطر، گفت: «زندگی برایم سیاه شده. دست و دلم به کار نمی رود. محبت همسرم را از دلم بیرون رانده ام. نه! من نرانده ام، او بیرون برده. دیگر حاضر به فداکاری برای زندگی نیستم.»

پرسیدم: چرا؟ مگر ایشان چه کرده؟                                                                                           

گفت: «به خنده و کنایه و به تکرار و با الفاظ مختلف می گوید که زن دیگری می گیرد.»

گفتم: مثلا با چه الفاظی؟

گفت: «وقتی از کاری خسته می شوم و، به ناز، می نالم تا نازم را بکشد، می گوید: {این که کاری ندارد. تو اجازه بده تا یک کمککار برایت بیاورم.} و بعد از مکثی کوتاه می گوید: {اما باید جوان باشد تا بتواند به تو کمک کند. و اگر جوان باشد و نامحرم، به ناچار، باید با من محرم شود.} و موزیانه می خندد.»

دعوت شوهر به مشاوره...

شوهر را به مشاوره دعوت کردم و آمد. با او سخن گفتم. معلوم شد که اصلا قصد هوو آوردن سر خانمش را ندارد و فقط می خواهد مزه بریزد تا خودشیرینی کند و شادی بیافریند.

 به او گفتم: زندگی تان سخت در خطر است.

هراسان شد و گفت: «حالا چه کار کنم؟»

گفتم: یک کار. فقط یک کار: دیگر از این شوخی های زهرناک نکن. مگر شوخی، قحط است! شوخی ای که به زندگی لطمه بزند، چرا و چه فایده؟!

گفت: « دوست دارم مزاح کنم و زندگی مان را صفا دهم.»

گفتم: یک کتاب لطیفه تهیه کن و بخوان و برخی از آن ها را که شیرین تر است انتخاب کن و در دفترچه ای بنویس و حفظ کن و گهگاه یکی از آن ها را، لطیفانه و ماهرانه و به موقع، بگو.  

پس از دو ماه

دو ماه بعد، آقا و خانم، شادان و خندان، نزدم آمدند، با یک شاخه گل.

گفتم: مبارک! چه خبر؟

گفتند: « مسأله حل شد.»

گفتم: الاهی شکر. و بعد نکته های دیگری در باره پیشگیری از آفت های زندگی خانوادگی برایشان گفتم.

نظرات  (۵)

سلام
متأسفانه همسرم به هیچ روی حاضر به مشاوره نیست. التماس دعا
با سلام و عرض ادب
خطاب به رنجیده
من با استاد به شدت موافقم اجرکم عند الله اما حتما به مشاوری دانا رجوع کنید، چرا که در این مساله فقط خود شما آسیب نمی بینید اگر بخواهید تنها با صبوری از کنار آن رد شوید بلکه فرزند شما الان و در آینده آسیب جدی خواهد دید
پاسخ:
سلام و درود. بله. همین گونه است. حضور متعهدانه تان را ارج می نهیم.
خوشا به حال رنجیده خاطر!
من نیز جمله های او را تکرار می کنم با این تفاوت که همسر من شوخی نمی کند، عمل می کند و من فقط می سوزم و می سازم بخاطر دختر سه ماهه ام......
التماس دعا
پاسخ:
سلام و تحیت. خدایتان صبوری و پاداش دهد. برای حل مسأله، مشاوره را توصیه می کنم، با مشاوری دانا و توانا.
سلام و احترام خدمت استاد گرانقدر 
خیلی از همین "کوچک" هاست که انجام دادن و یا انجام ندادنش، گاهی یک زندگی را زیر و رو میکند. 
سپاس از تلاش دلسوزانه تان. 
پاسخ:
سلام و تحیت. حضورتان فرخنده است. الاهی سعادتمند باشید.

با سلام و احترام،

کاش همه ی مردان می دانستند که زنان، همان طور که امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند، ریحانه اند. ریحانه بودن یعنی زنان تحمل کارهای سنگین جسمی و هم فشارهای روحی شدید را ندارند. پس روح زن نیز حساس و شکننده است و نباید هر سخن نسنجیده ایی را نثارش کرد.

با تشکر از پدرمان 

پاسخ:
سلام و  سلامتی. الاهی آمین. حضور متعهدانه تان را گرامی می داریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">