وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

تحکیم بنیان خانواده (2)

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵ ق.ظ

از زبان مشاور

مشاوره خانواده

مصاحبه با خبرگزاری شفقنا/خانم معارف (۵)

تحکیم بنیان خانواده (۲)

دنباله پاسخ به پرسش "همسران، برای تحکیم بنیان خانواده، باید چه روش و سیاستی را پیش گیرند؟"

۶. ترک مجادله
در زندگی زن و شوهری، هیچ مجالی برای مجادله قرار ندهیم. زن و شوهرها، به هیچ رو، مجادله و بگو مگو نکنند.
کتابی داریم به نام "نبرد بی برنده". این کتاب، از اول تا آخر، در باره مجادله همسران است. مجادله، هیچ سودی ندارد. همه اش زیان است.


۷. ترک منطق و استدلال ...
زندگی زن و شوهری، جای منطق و استدلال نیست؛ جای عشق و عاطفه و اخلاق است. اکنون خانم ها و آقایان، در بعد علمی، رشد کرده اند. این افزایش دانش نباید سبب ایجاد رفتار استدلالی و جدلی در زندگی خانوادگی شود. زن و شوهر، هر قدر که باسواد باشند، نباید حربه منطق و استدلال های علمی را در زندگی زن و شوهری به کار گیرند. زندگی خانوادگی، عرصه عشق و عاطفه است، نه میدان منطق و استدلال های خشک علمی.


۸. ترک عیب جویی و انتقاد
زن و شوهرها از هم عیب جویی و انتقاد نکنند. نگویید که پس جای انتقاد سازنده کجاست؟ و این حدیث را مطرح نکنید که محبوب ترین برادران من کسی است که عیب هایم را به من هدیه دهد. این ها را در زندگی زن و شوهری نیاورید. از همسرتان عیب جویی نکنید، زیرا باعث می شود که او هم عیب جویی متقابل نماید. اگر شما از او انتقاد کنید، او هم از شما انتقاد متقابل خواهد کرد. هر انتقادی یک انتقاد متقابل را در پی دارد و زندگی را تلخ می کند. پس عیب جویی و انتقاد را به کلی ترک کنید.


۹. ترک شوخی های رنجاننده و جایگزینی مزاح های لطیف
برخی از زن و شوهرها شوخی هایی با هم می کنند که طرف مقابل را می رنجاند. این ها سم است و زندگی را فلج می کند. اگر می خواهیم شوخی کنیم، قبلا روی آن فکر کنیم که این شوخی و مزاح ما به همسرمان آسیبی نزند و دل او را نرنجاند، بلکه او را شاد کند.


۱۰. آباد کردن اتاق خواب
قرار دادن مجالی وسیع برای خرج کردن عاطفه، در آبادانی زندگی همسری، بسیار مؤثر است.


۱۱. حفظ حریم زندگی خصوصی
ما، در کتاب "فرهنگ خانواده"، فصلی داریم به نام حصار زندگی. در زندگی زن و شوهری، که دختری از یک خانواده و پسری از خانواده ای دیگر می آید و خانواده سومی را تشکیل می دهند؛ این خانواده سوم باید حریم و حصار داشته باشد و هر کسی نتواند در آن سرک بکشد و دخالت کند.
معمولاً کسانی که دخالت می کنند، خود ما پایشان را در زندگیمان باز می کنیم.
قلعه زندگی خصوصی، یک در دارد و دو کلید؛ کلیدهایی غیر قابل تکثیر. یک کلید نزد خانم است و دیگری نزد آقا. باید این دو کلید را محکم و پنهان نگه داشت و به دست هیچ کس دیگر نداد.


۱۲. احترام به خانواده های همدیگر
زن و شوهر، باید خویشاوندان همدیگر را احترام و اکرام کنند. توهین به خویشاوندان همسر، توهین به خود همسر محسوب می شود و زندگی را دچار آسیب می کند. و احترام به خویشان همسر و خوشرفتاری با ایشان، سبب آبادانی زندگی می شود.

علی اکبر مظاهری

عضو شدن در کانال از زبان مشاور 👇
https://t.me/joinchat/AAAAADu7DLoLn9nLRpR6VQ

  • ۹۶/۰۶/۱۹
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">