وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

تکریم والدین (2)

دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۱۰ ب.ظ
مصاحبه با روزنامه مردم نو.
مصاحبه‌گر: خانم زهرا نصیری، روزنامه‌نگار و آموزگار.
دنباله مصاحبه:
مظاهری در ادامه به اهمیت هماهنگی والدین در امر تربیت اشاره کرده و می‌افزاید: «هماهنگی والدین یا ناهماهنگی آن‌ها، در تربیت فرزندان تاثیر شایان دارد. اگر والدین باهم همفکر، سازگار و رفیق باشند، در تربیت فرزندشان تاثیر بسیار نیکو خواهد داشت و اگر ناهماهنگ و ناسازگار باشند، به همان نسبت در تربیت فرزندشان تاثیر سوء به جا خواهد گذاشت. 
بُعد دیگر موضوع مربوط به دیدگاه‌های تربیتی پدر و مادر است. اگر والدین درباره مبانی تربیتی فرزند هماهنگ باشند، هر دو به فرزند بگویند یا آری یا نه، در این صورت، تربیت موثر خواهد بود. باید دستورها و شیوه‌های تربیتی‌ والدین در خانواده، یکسان باشد تا فرزند حیران نشود و در ذهن او دوگانگی تربیتی به‌وجود نیاید. 
البته این تربیت هماهنگ، کار بسیار دقیقی است و برای دو نفر که مغز و افکار متفاوت دارند، هماهنگ کردن دیدگاه‌ها کار سخت و دقیقی است، اما ارزشمند خواهد بود. لذا ضرورت دارد که والدین باهم هماهنگ باشند، یک شیوه تربیتی را در نظر بگیرند و فرزندان را براساس آن شیوه تربیت کنند.» 
نویسنده کتاب «نبرد بی‌برنده»، والدین را به توجه بیشتر نسبت به اهمیت مشاوره تربیتی توصیه کرده و می‌گوید: «خوشبختانه نقش مشاوره در جامعه در حال نهادینه شدن است. توصیه می‌کنم که والدین به مشاوره تربیتی توجه بیشتری کنند. والدین می‌توانند برای اداره نیکوی خانواده و تربیت فرزندان از مشاوران دانا کمک بگیرند.»
[پایان]
  • ۹۷/۰۳/۱۴
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">