وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

پاسخی از آن جوان درد دل‌کننده

دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۵ ب.ظ



اشاره:
در پی انتشار "درد دل یک جوان "، پاسخ‌هایی از دخترانی رسید که دو پاسخ را منتشر کردیم. اکنون همان جوان درد دل‌کن، پاسخی داده‌اند که می‌خوانیم:
سلام. الهی سلامت باشید.
در جواب خانمی که فرمودند مشکل را
باید در خود جویا شوم، توضیحاتی می‌دهم که در صورت صلاحدید، درج بفرمایید تا درد دلی که کردم، توضیحاتش کامل شود:
۱. مادر من، بنده خدا، بسیار مظلوم و کم‌حرف و ساده‌اند. مشاوری می‌گفت ایشان به علت اینکه از من تعریف‌های لازم را نمی‌کنند، مقبولیت اولیه برای خواستگاری را هم نمی‌توانند بگیرند.
۲. ما اصلا تا به‌حال تحقیقی انجام نداده‌ایم و اصولا تا جواب اولیه دو طرف مثبت نباشد، تحقیق صورت نمی‌گیرد. به همان تحقیق اولیه‌ای‌ که یک خانواده آشنا معرفی‌شان کرده‌اند، تمام می‌شود.
۳. بنده اصلا توقعی جز اعتقادات خانم ندارم. از لحاظ موقعیت کاری، یک شرکت تازه‌تاسیس دارم، مشکل مسکن ندارم، و پس اندازی حداقلی برای شروع زندگی دارم، اما اصلا کار به بررسی شرایط نمی‌رسد.
چند مورد هم که در مورد خود من تحقیق کامل داشتند، راضی بودند، اما نمی‌دانم چطور می‌شود که باز هم به جواب نمی‌رسیم. خدا را شکر تحقیقات در مورد من اکثرا مثبت است، فقط شاید شرایط مالی ایده‌آلی ندارم!
از لحاظ خانوادگی هم معمولا خانواده‌هایی یکی دو پله از خانواده ما، از لحاظ موقعیت اقتصادی، پایین‌تر انتخاب می‌کنیم.
این را هم فراموش نکنیم که پیشوایان معصوم‌مان گفته‌اند اگر از دیانت و اخلاق مرد راضی بودید، به ازدواج با او رضایت دهید.
۴. غیر از چند مورد انگشت‌شمار، خواستگاری‌هایم به جلسه دوم کشیده‌ نشده است. و اینطور که من می‌دانم حداقل تا جلسات سوم چهارم، شرط و شروطی نیست، چون اصلا اشنایی شکل نگرفته است.

خیلی دوست دارم پاسخ خود شما را نیر، که تقریبا از موقعیت خود و خانواده‌ام آگاه‌اید، در مورد درد دلم بدانم.


  • ۹۷/۰۵/۰۱
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">