وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

مشاوره جنسی

پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶ ق.ظ


مسأله اصلی

مشاوره جنسی - فکری

خانمی، از شهری دور، تماس گرفت. ناراحت بود و عصبانی. مشاوره فکری - عقیدتی می‌خواست، برای همسرش. گفت که شوهرش دچار انحرافات فکری شده است. چند مورد را گفت. راهکار خواست. پاسخ دادم. زود قانع شد، اما چنان برمی‌آمد که این‌ها مسأله اصلی نیست و ایشان سخن دیگر دارد.
پس از اندکی تأمل گفت: «مسأله دیگری هم هست که رنجم می‌دهد.»
گفتم: بگویید.
چون مشاوره‌مان تلفنی بود و او دیده و شناخته نمی‌شد، توانست زود به مسأله اصلی برسد.
گفت: «میل جنسی من خوب و طبیعی است، اما میل همسرم و توانایی او، ضعیف است. برای من کافی نیست. برای توجه او به خواسته‌ام، ناراحتی می‌کنم و با رفتار و گفتار نشانش می‌دهم که میل دارم، تا اقدام کند. من از این وضعیت راضی نیستم. هم از محرومیتم هم از ابراز نیازم.»
مسأله اصلی همین بود. سخن‌های دیگر بهانه بود یا چندان اهمیتی نداشت. «سخن همین است، دگرها عبارت‌آرایی است.»
همسرش را به مشاوره دعوت کردم.
خانم گفت: «شاید نیاید.»
گفتم: از جانب من دعوتشان کنید که برای حل آن مسائل فکری به مشاوره بیایند. وقتی آمدند، پس از بیان آن مسائل، سخن را به سوی «مسأله اصلی» می‌برم و به آن می‌پردازیم و آن را حل می‌کنیم.

علی‌اکبر مظاهری

عضوشدن در کانال "از زبان مشاور": تلگرام ☟☟
@mazaheriesfahani_ir
سروش 👇👇
https://sapp.ir/mazaheriesfahani_ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">