وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

حکایت آن داماد (2)

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۹ ب.ظ

پست دوم


وصول به وصال

پس از سال‌ها خواستگاری‌رفتن و قسمت‌نشدن‌ها، بالاخره توفیق شد و من به خواستگاری دختری رفتم که امام رضا علیه السلام واسطه آن شدند.
البته قبل از اینکه من و مادرم به خواستگاری ایشان برویم، عروس‌خانم، پسند دل پدر شوهر شدند!
حکایت از این قرار است که امام جماعت دانشگاه، در نمازخانه اعلام می‌کنند: "از همه دانشجویان و بانوان دانشگاه دعوت می‌کنیم تا به مناسبت دهه کرامت، در جشنی که به این منظور قرار است برگزار شود، شرکت کنند و خانم‌ها از هنر آشپزی خود بهره گیرند و کیک‌هایی را به مناسبت این دهه باکرامت، آماده کنند."
روز جشن می‌رسد. یکی از خانم‌ها، که با نیت خالص و با هدف رونق‌بخشیدن به مجلس شادی اهل بیت، کیکی شکلاتی آماده کرده بود، برش کیک را، به رسم ادب و احترام، به پدر من سپردند. و آنجا بود که پدرم عروس خود را انتخاب کردند. پس از اینکه پدرم ایشان را به ما پیشنهاد کردند، من و مادرم به خواستگاری رفتیم و به انتخاب و سلیقه پدرم آفرین گفتیم. و اکنون این دختر خانم دانشجوی کیک‌پز، با تعداد ۱۴ عدد سکه بهار آزادی، همسر بنده هستند.
از خدا و امام رضا علیه السلام بسیار سپاسگزارم. این خاندان، آن‌گونه که در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: "معدن الرحمه و اصول الکرم" هستند.
بسیار سپاسگزارم بابت هدیه خوبی که به من عطا کردند؛همسری هم‌فکر و همراه. همسری که مثل خیلی از خانم‌ها آرزو داشت مجلس نامزدی و عقدی بگیرد، اما پیشنهاد من را پذیرفت. ما هر دو تصمیم گرفتیم مروج ازدواج آسان باشیم. به این منظور تصمیم گرفتیم مجلسمان را با تعدادی از کودکان یتیم و محسنین کمیته امداد برگزار کنیم و شکوفه لبخند را بر لبان آن‌ها بنشانیم تا لبخند آنان اثری ماندگار بر زندگی ما داشته باشد.
از خدا می‌خواهیم که زمینه ازدواج را برای همه جوانان این مرز و بوم فراهم کند و از خانواده‌ها و جوان‌ها هم می‌خواهیم، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، برای ازدواج آسان، همت بگمارند؛ چرا که اگر همراهی خانواده‌ خودم و همسرم نبود، ما هرگز نمی‌توانستیم چنین کاری را انجام دهیم.

صالح تاج‌فرد


۱۳/آذر/۹۷


مشهد مقدس



  • ۹۷/۰۹/۲۶
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">