وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

جایگاه روان پزشکی

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۲۳ ب.ظ

 جایگاه روان‌پزشکی

 #نویسنده_و_مشاور: #علی_اکبر_مظاهری

یادداشت‌های یک مشاور

 مشاورهٔ طلاق

 پرسش

آقای تربتی، که از فرهنگیان فرهیختهٔ استان اصفهان است، دربارهٔ مطالبی که در موضوع طلاق، در رسانه‌هایمان می‌نویسیم، گفته و پرسیده است:
درود خدا بر شما. چقدر مطالب زیبا و لازمی را بیان می‌فرمایید! ولی باز شاهد خبرهای ناراحت‌کننده‌ای هستیم. مثلاً خبر طلاق آقا و خانم... .
چه باید کرد؟

 پاسخ ما

سلام خدا و فرشتگان بر شما که چنین اندیشناک زندگی مردمان‌اید.
طلاق ایشان را «ناروا» می‌دانم. تلاشم برای پیشگیری از آن، ثمر نداد. سال‌های پیش، ریشهٔ اصلی مسأله‌شان را به هر دو گفتم: بیماری‌های اعصاب و روان. و هر دو را به روان‌پزشک ارجاع دادم. اما فرهنگ حاکم بر اندیشهٔ جامعه‌مان مانع حل مسأله شد. هر دو، با اصرارهای پیگیرانهٔ من، نزد روان‌پزشک رفتند و درمان‌شان شروع شد. مدتی دارو مصرف کردند. نتیجه مثبت بود. با این‌که به ایشان گفته بودم خبر مراجعهٔ به روانپزشک‌تان را به هیچ‌کس نگویید؛ هیچ‌کس و هیچ‌کس، و توضیح دادم که بسیاری از مردم فکر درستی در این‌باره ندارند، اما افشا کردند و چنین شد که دخالت اطرافیان کار خود را کرد و عزم ایشان را سست کرد.
آقا می‌گفت: فلان عالِم گفت: این قرص‌ها را دور بریز و به خدا توکل کن. و شد آنچه نباید می‌شد. درمان را رها کردند، تا این‌که کارشان به طلاق کشید. افسوس!
بزرگ‌ترین عامل و دانه‌درشت‌ترین سبب طلاق‌شان همین است.
اکنون شاید دیر شده باشد، اما هنوز هم اگر بخواهند اصلاح کنند، چارهٔ کار همین است؛ مراجعه به روان‌پزشکی دانا و توانا و انجام یک دوره دارودرمانی.

۱۲ آذر ۱۴۰۲

ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇
🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1

  • ۰۲/۰۹/۲۸
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">