وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

خراسان؛ مرکز ایران ( دهه کرامت 2 )

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۴ ب.ظ

 

 

خراسان؛ مرکز ایران !

اگر چه نزول رحمت خداوند سبحان و جاری شدن فیض الهی بر آفریدگان و همه جهانیان، مقتضای لطف باری تعالی است و آن ذات رحیم و رحمان، مخلوقان خویش را مشمول رافت و نعمت خود می گرداند؛ اما وجود برخی از آفریدگان و نیز پاره ای از کردار و اوصاف آدمیان، در بارش بیشتر رحمت الهی و یا پیشگیری از جوشش قهر خداوندی، تاثیری شایان دارند.

گناهکاران و تباهی پیشگان – به خودی خود – استحقاق دریافت رحمت خداوند را ندارند؛ اما عواملی دیگر سبب نزول فیض بر آنان می شود....

از مهمترین عوامل جلب رحمت و لطف خداوند، وجود بندگان صالح در میان آدمیان است، و دیگری استغفار و تضرع به درگاه الهی و نیایش  با آن ذات بی منتها است.

هنگامی که خداوند رحمان، پیامبر مهربان را اندیشناک امت خویش یافت و دانست که آن بزرگوار، نگران ملت خود است و از فرود آمدن عذاب الهی بر آنان بیمناک است، او را دلداری و اطمینان داد که : « تا هنگامی که تو در میان آنانی و مادام که استغفار می کنند (و به درگاه خداوند، نیایش و انابت دارند) آنان را عقوبت نمی کنیم و مبتلای عذابشان نمی نماییم.» (1)

اکنون نیز ولی عصر - عج الله تعالی فرجه الشریف – سبب نزول رحمت و فیض و لطف خداوند است و همه هستی، طفیل وجود مبارک اوست.

پایگاه ایمان

آنگاه که آن عارف راحل – رضوان الله علیه – فرمود: « خراسان، مرکز ایران است.»، به دیده باطن و با بصیرت الهی، مشاهده می کرد که آبشار رحمت خداوندی، از بالای عرش رحمان، بر سرزمین خراسان و بر بام حرم عالم آل محمد (علیه السلام ) ریزان است و از قلمرو آن حریم ملکوتی به دیگر مناطق این سامان، روان است . آری، خراسان، مرکز ایران است و مشهد مقدس، پایگاه ایمان است.

خدای را سپاس که دستهامان به دامان لطف این حجت خداوند سبحان وصل و دلهامان از عشق او سرخوش و شادان است.

ای خدا این وصل را هجران مکن

سرخوشان عشق را نالان مکن!

پی نوشت : 1- سوره انفال آیه 33

 

 

 

 

نظرات  (۳)

سلام و درود
معلمی می گفت: امام رضا(علیه السلام) مظهر صفت رضایت و خشنودی خدای سبحان هستند، یعنی تحقق هر رضایتی در عوالم  هستی از مجرای وجود مبارک ایشان است...
با تأمل در معنای «رئوف» که صفت دیگر ایشان و بدین معناست که‌ دارای‌ احساسی‌ اند که‌ باعث‌ می‌شود تا به‌ دیگران‌ خوبی‌ نموده و یا به‌ آسانی‌ از خطای‌آنان‌ بگذرد، فهم  صفت «سریع الرضا»یی خدا آسان و دریافته می شود کسب هر نوع رضایتی امکان دارد با عنایت ایشان.
 «نفس مطمئنه»(مفسرین در تبیین معنای این فراز از آیه قائلند مراد امام حسین(ع) است)  در قرآن کریم با دو صفت «راضیة مرضیة »شناسانده شده است.
من در حرم تو با خدا همقدم شده ام و برکت گرفتم از جاری دستانت..
السلام علیک یابن الرسول(ص) ادرکنی....






پاسخ:
سلام و احترام.
حضورتان عالمانه است. سپاس.
  • فاطمه کوثر
  • من و جدایی از آستان تو خدا نکند....

    پاسخ:
    حضورتان فرخنده است. سپاس.
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام

    مرا هزار امید است 
    و 
    هر هزار تویی...
    پاسخ:
    سلام و ادب.
    حضور ادیبانه تان خجسته است. سپاس.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">