وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت

اوصاف پدر، به قلم پسر

    دنباله اوصاف حاج آخوند ملا عباس تربتی، به قلم فرزندش حسینعلی راشد، از کتاب «فضیلت های فراموش شده»، انتشارات روزنامه اطلاعات، با ویرایش و تلخیص.

 

حکایت ها و هدایت ها (8)

بی ریایی و بی تکلفی

در سال 1300شمسی پدرم مرا که شانزده ساله بودم برای ادامه تحصیل به مشهد برد و در مدرسه ای جای داد و برای آنکه دلتنگ نگردم و انس بگیرم، با مادر و برادر و خواهرم همگی به مشهد آمدند و یک ماهی ماندند. 

اواخر شعبان بود و پدرم می خواست به تربت برگردد، اما جمعی از مردم مشهد او را، به اصرار، در مشهد نگه داشتند. آن ماه رمضان در مسجد گوهرشاد، نماز ظهر و عصر را می خواند و بعد از نماز به منبر می رفت. در نمازش مردم بسیار به وی اقتدا می کردند و اغلب از سرشناسان متدین مشهد بودند. من نیز گاهی در آن نماز جماعت حاضر می شدم. 

  • علی اکبر مظاهری
۲۴
ارديبهشت
نوشته ای از خانم زهرا نصیری ، خبرنگار روزنامه مردم‌نو
یکی از مقوله‌های مهمی که اگر آن‌را پیچیده هم بنامیم سخنی به گزاف نگفته‌ایم، بحث ازدواج‌های نابهنگام است که امروزه دامن جوانان را گرفته و آنان را دچار چالش‌های مهمی در زندگی کرده است. البته دامنه چالش‌های ازدواج نابهنگام گسترده‌تر از آن است که تنها گریبان جوانان را بگیرد، بلکه این مقوله دارای ابعاد و تبعات اجتماعی نیز هست.
 تعریفی که مشاوران ازدواج و خانواده از ازدواج بهنگام ارائه می‌دهند، این است که
  • علی اکبر مظاهری
۱۹
ارديبهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گروه نشر و چاپ قدسیان، کتاب «نهج الفصاحه ، سخنان پیامبر اعظم» را با ترجمه و نگارش علی اکبر مظاهری منتشر کرده است.

کتاب «نهج الفصاحه» شامل ۳۲۲۷ حدیث به همراه دو ضمیمه است که ضمیمه اول خطبه‌هایی از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و ضمیمه دوم تمثیلات آن حضرت را دربردارد.

  • محمد دهقانی زاده
۱۷
ارديبهشت

  » مشاوره

پرسیده اند


آیا جوانانی که در سنین نوجوانی یا اوائل جوانی ازدواج می کنند، گمان این نمی رود که در سال های بعد و پختگی در  سنین بالاتر، که خواسته ها از ازدواج با خواسته ها در سنین پایین تر متفاوت است، از ازدواج خود پشیمان شوند و با گذر سال ها، معیار ازدواجشان عوض شود و به مقایسه همسر خود با دیگران بپردازند و از زندگی مشترک، دلزده شوند؟
چه بسا که ازدواج در در سنین پایین، بیشتر به خواست خانواده و تایید نظر آنان است تا خود فرد.

پاسخ ما

  • علی اکبر مظاهری
۱۰
ارديبهشت

    » نور چشمانم  

یکی از دعاهای هر روزم این آیه قرآن است: « رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا؛ خدای ما، به ما، از همسران و فرزندانمان، آن ده که مایه روشنی چشمانمان باشند و ما را پیشوای تقوا پیشگان کن.» (سوره فرقان، آیه 74)

امروز؛ 10/ اردیبهشت/ 1396، 3/ شعبان/ 1438، همزمان با سالروز میلاد خجسته امام حسین علیه السلام، خداوند سبحان، نوری بر نورهای چشمانمان افزود و نوه پنجممان «فاطمه» را به ما عنایت فرمود.

او فرزند چهارم دخترم عارفه خانم و دامادم آقا مهدی است. برادران و خواهرش، صدرا و تسنیم و علی اند.

نوه دیگرم حسین است که فرزند پسرم آقا محمد و عروسم سعیده خانم است.

از خداوند سبحان می طلبم که از فرزند دیگرم؛ آقا حامد و عروس دیگرم فائزه خانم، نیز نور چشمانی دیگر عطایمان فرماید. بِمَنِّّهِ وَ کَرَمِه.

الاهی، نورچشمانم را از صالحان امت قرار ده. اِنَّکَ وَلیُّ النِّعَم.

  • علی اکبر مظاهری
۰۳
ارديبهشت

 

   

نوشته ای از خانم سمانه معارف وند، خبرنگار خبرگزاری شفقنا

    » فغان خانواده ایرانی و راهکارهایی که در دهلیز مانده

باز هم آمارها نشان می‌دهند که نرخ ازدواج، به تناسب جمعیت کشور، افزایش پیدا نکرده است. با وجود افزایش تعداد جوانان در سنین ازدواج، که سال 95 رقمی حدود 11.5 میلیون نفر را شامل می شد، براساس آخرین آمار در یازده ماهه سال گذشته، 660 هزار و 803 واقعه ازدواج در کشور ثبت شده و در حقیقت میزان ازدواج در کشور نسبت به سال 94، 3.5 درصد کاهش یافته است.
البته آمار سال 95 بدون احتساب میزان ازدواج های ثبت‌شده در اسفند ماه است.

  • علی اکبر مظاهری