وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۶
فروردين

کاری از آقای حسن ثالث موید، خبرگزاری رسا

کودک و نوجوان نیاز به مصاحب و محرم راز دارد و هرچه بزرگتر شود، این نیاز شدیدتر می شود؛ او نیاز به آرامشگاهی دارد تا در هنگام ناراحتی و پریشانی به آن پناهنده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، «دوست و رفیق» جایگاه و نقش ویژه‌ای در زندگی کودک و نوجوان دارد.

  • علی اکبر مظاهری
۲۲
فروردين
کاری از آقای حسین ثالث موید، خبرگزاری رسا
نباید قابلیت‌ها و استعداد‌های افراد، با تحقیرها، توهین‌ها، کتک زدن، ترساندن و نزاع‌های پدر و مادر و دیگر «آفت‌های تربیتی» تباه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگترین خسارت و فلاکتی که در طول تاریخ دامنگیر انسانیت شده و می‌شود از این ناحیه است که افراد بشر با استعدادهای فراوان و گوناگون به این جهان می‌آیند و قابلیت رشد و پیشرفت در زمینه‌های مختلف را دارند اما این استعداد‌ها و قابلیت‌ها یا اصلاً زمینه بروز و شکوفایی پیدا نمی‌کنند و یا بر اثر عواملی، نابود شده؛ بکلی از بین می روند و یا برای شکوفایی و ثمردهی، زمینه کافی برای آن‌ها فراهم نمی شود و در نتیجه مقدار کمی از آن استعداد‌ها بهنتیجه می‌رسند و بقیه هدر رفته و تباه می‌شوند.

  • علی اکبر مظاهری
۲۰
فروردين

نویسنده: خانم مریم بلنج؛ کارشناس علوم اجتماعی

بررسی مسائل جمعیتی و سیاست‌های افزایش جمعیت در برهه‌ای از تاریخ ایران، که منجر به رشد انفجار موالید در سال های 1355 تا 1365 شد (مطابق با جدول)، مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و عاطفی تجرد دختران دهه‌ی 60 را نشان می‌دهد.

هر چند که میزان موالید دختر و پسر در هر سال تقریبا برابر است (نسبت جنسی نزدیک به 100)  ولی معمول و پسندیده بودن فاصله سنی 4 تا 7 سال در امر ازدواج، سبب شده است تا نیمی از دختران متولدین دهه‌ی 60، در ازدواجشان با موانع و محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو باشند.

  • علی اکبر مظاهری
۱۸
فروردين
 
نویسنده: مهندس فاطمه کوثر، استاد دانشگاه
از اصولی که خوب بلکه لازم است جوانان، در آستانه ازدواج و انتخاب همسر، فرا بگیرند، مدیریت علاقه مندی به طرف مقابل است.  اگر چنین شود، آثار روانی رنج باری که در نتیجه منتفی شدن خواستگاری ها به بار می آید، کمتر می شود. همچنین در طی مراحل انتخاب، عقل انسان، هشیار و بیدار باقی می ماند تا بتواند خوبی و بدی ها را ببیند، آن ها را سبک سنگین کند، و تصمیم بگیرد. 
  • علی اکبر مظاهری
۱۴
فروردين
نویسنده:  مهندس فاطمه کوثر، استاد دانشگاه
بر پایه این حدیث شریف که می فرماید: «الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه»، خیلی از رفتارهای نادرست را می توان تحلیل کرد و برایشان راه حلی قطعی و مطمئن پیشنهاد داد. 
اگر خوب دقت کنیم، همه ما، در زندگی خود یا اطرافیان نزدیک مان، مثالی از این حالت را می بینیم که افراد دوست دارند خودشان یا همسرشان یا فرزندانشان و یا والدین شان، اخلاق، موقعیت اجتماعی، موقعیت شغلی و یا قیافه و اندامی شبیه فلان کس داشته باشند. به عبارت دیگر، از آنچه در حال حاضر دارند، راضی نیستد و چیزی متفاوت با آن را می خواهند.
  • علی اکبر مظاهری
۱۱
فروردين

» نویسنده: خانم زهرا نصیری (کارشناس حقوق و نویسنده و خبرنگار روزنامه مردم نو)

 نوروز بمانید که ایام شمایید!آغاز شمایید و سرانجام شمایید!ایام ز دیدار شمایند مبارک نوروز بمانید که ایام شمایید!نوروزی دیگر گذر کرد و سالی دیگر آغاز شد، دفتر برهه‌ای بسته شد و برهه‌ای دیگر در انتظار رقم خوردن است؛ اما آنچه مولانا گفته است، حکایت تمام برهه‌هاست؛ آغاز شمایید و سرانجام شمایید...نوروز ایرانی‌ها همراه است با نو شدن ابعاد مختلف از زندگی‌شان؛ از نو شدن لباس و طراوت و پاکیزگی خانه و زندگی تا نو شدن دیدارها و دوستی‌ها، تا به‌گفته مولانا ایام ز دیدار یاران مبارک شود.

  • علی اکبر مظاهری
۰۶
فروردين
دانه درشت ترین دل نگرانی آبجی فاطمه، بی همسربودن فرزند دردانه اش آقامهدی بود و بزرگ ترین آرزویش داماد شدن او بود.
خواهرم این دل نگرانی و آرزو را با خود به جهان دیگر برد. 
پس از رحلت خواهر، تلاش ها برای رفع این نگرانی و برآوردن این آرزو، متمرکز شد.
زهراخانم، که خواهرم او را بسیار دوست می داشت، برای آقامهدی خواستگاری شد.
کارها به خوبی پیش رفت و قرار عقد گذاشته شد.
روز دوشنبه (۲۳ اسفند ۹۵) در یک سفر چندساعته به تیران، زهراخانم و آقامهدی را به عقد هم درآوردم و سر سفره عقدشان از خواهرم یاد کردم.
و چنین شد که دل نگرانی خواهرم رفع شد و به آرزویش نیز رسید. الاهی شکر.  آقامهدی و زهراخانم نیز به وصال هم رسیدند. الاهی خوشبخت باشند.
  • علی اکبر مظاهری
۰۱
فروردين

مصاحبه با خبرگزاری شفقنا / خانم سمانه معارف

حدود ۱۰ میلیون از جوانان کشور در سن ازدواج قرار دارند مساله نگران کننده این است که زمان ازدواج به هنگام بسیاری از آنها گذشته که این امر خطر و مشکل بزرگی است لذا در شرایط فعلی تشویق جوانان به ازدواج از جمله مسایل مهم کشور است.

حجت الاسلام علی‌اکبر مظاهری، استاد و پژوهشگر حوزه اخلاق و خانواده و نویسنده کتاب هایی از جمله فرهنگ خانواده، نبرد بی نبرد و دختران و انتخاب همسر؛ پیش نیازهای لازم برای تشکیل خانواده را ایمان مذهبی، دانش تربیتی، دانش و معرفت عاطفی، مدیریت اعضای خانواده و مدیریت اقتصادی دانست و اظهار کرد: برای علاقه مندن شدن جوانان به ازدواج اصلاح بنیان ها، ارایه تسهیلات بی تکلف مانند کمک های مالی بلاعوض نظام به جوانان، تشویق کسانی که ازدواج به هنگام انجام می دهند، خارج کردن هراس از دل جوانان، فرهنگ سازی، مشاوره ازدواج و عزم عمومی راویان ازدواج در این مساله موثر هستند.

متن گفت وگو با حجت الاسلام مظاهری را می خوانید:

  • علی اکبر مظاهری