وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۶
خرداد

 


>> از زبان مشاور

                                                                         صادق و فاطمه
صادق، که سال چهـارم دانشگاه را می‌گـذراند و دو سالی بود که با فاطمه، که دانشجـوی سال دوم بود، ازدواج کـرده بود، به مشـاوره آمد. فرو شکسته و تلخکام می‌نُمود. او و همسـرش را می‌شناختم و از زندگی‌شان باخبر بودم. به شوخی گفتمش: هان! از زندگیِ متأهّلیِ دانشجویی، درمانده شده‌ای؟ نمی‌توانی همسرداری و درس‌خواندن را با هم جمع کنی؟ هنر آن است که آدم، هم همسر باشد هم دانشجو؛ تنها دانشجو بودن یا تنها همسر بودن که هنر نیست!
اخـم صادق کمی باز شد و به زور، لبخند تلخی زد. آن گاه مهربـانانه و جـدّی به او گفتم: چـه شده؟ حال همسرت چطور است؟...

  • علی اکبر مظاهری
۲۰
خرداد

نویسنده: بانو

امسال، در روز مرد، همسرم در جایی دور از من بود و من نمی توانستم برای اولین روز مرد، بعد از ازدواجمان، آن گونه که دلم می خواست پیشش باشم و به او تبریک بگویم. اما همان طور که همیشه همسرم می گوید: آدمی اگر خواسته ای داشته باشد، آن هم با تمام وجود، می تواند به انجامش برساند.
از خدا خواستم کمکم کند و بسم الله گفتم؛ به بازار رفتم و برای او یک...

  • علی اکبر مظاهری
۱۸
خرداد

  از زبان مشاور

خانم مظلومى ده سال بود که‌ ازدواج کرده بود و دو فرزند داشت. رابطه‏ اش با همسرش بد بود؛ بسیار بـد. اعصابش خـراب بود؛ بسیار خراب. برادرش که خیرخواه او و همسرش و فرزندانشان بود وى را به مشاوره آورد؛ براى اصلاح رابطۀ او با همسرش و کاستن از رنج‏هایش.

خانم راز دلش را فاش نمى ‏کرد و بر دردهاى جانش سرپوش نهاده بود. رنج ‏هایش را چنان پنهان کرده بود که یافتن آن‏ ها مشکل بود.
پس از کاوش بسیار...

  • علی اکبر مظاهری
۱۲
خرداد

از زبان مشاور 

خانم دوراندیش، در دوران عقد، به مشاوره آمد. نگران زندگی آینده‌اش و آیندۀ زندگی‌اش بود. او گفت:

«سه ماه است با آقایی عقد بسته‌ایم و قرار است شش ماه دیگر عروسی کنیم. همسرم مرد خوبی است. در این سه ماه، خوبی‌های زیادی از او دیده‌ام، امّا بعضی از حالت‌هایش را نمی‌پسندم و بعضی از رفتارهایش کلافه‌ام می‌کند. می‌ترسم نتوانیم در آینده، زندگی خوبی داشته باشیم.»

گفتم:...

  • علی اکبر مظاهری
۰۴
خرداد


نویسنده: شمیم یاس

از قدیم ها شنیده و خوانده بودم که امامانمان فرموده اند: از بهترین شفاعت ها، وساطت در ازدواج است. دلم می خواست این حدیث را عمل کنم، تا این که آن روز رسید:
مدام نگاهمان می کرد. ما هم که داشتیم شربت روضه را درست می کردیم، سرمان به کار خودمان گرم بود و زیاد متوجه نگاهش نبودیم. تا این که...

  • علی اکبر مظاهری