وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

۳۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

اگر کریم تویی سائلی نمی‌ماند...

به فرخندگی میلاد کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی علیه‌السلام.


امام حسن علیه الشلام

ای آنکه کرامت اهل‌بیت در وجود بابرکتت متجلی شده و کریم اهل‌بیت نام گرفته‌ای! هر فضیلتی را شأنیت و مکانتی است و کرامت و بخشش با نام تو پیوند ناگسستنی یافته و از تو آبرو گرفته است.
هرچه کوچه پس کوچه‌‌های شهر را نگریستم، آن یاد و اثری که گوشه‌ای از حقیقت بی‌مانند تو را نشان دهد نیافتم. در میان برگ‌‌های کتاب‌ها به‌دنبال اثر اصیلی که گوشه‌ای از عظمتت را تحریر کرده باشد پرسه زدم، اما آنچنان که باید چیزی نیافتم و البته گاه به گزافه‌‌هایی برخوردم که قلبم را به درد آورد.
مولای مهربان! گرچه قصور قلم‌ها در حق تو نابخشودنی است اما بر ما مگیر؛ چراکه عظمتت در فهم هیچ نگارند‌ه‌ای نمی‌گنجد و هیچ جوهری یارای ترسیم آن‌را ندارد... .

ای مهربان! دل‌‌های کویری ما را به باران کرامتت سیراب کن و از عجز قلم‌‌هایمان درگذر؛ چراکه شکوه از وجود توست و قصور از قلم‌‌های ما.
اما دل به دری که همیشه از کرم باز است امیدوار بوده و خاضعانه می‌گوید: با همه شرمساری‌ام، دوستت دارم.
دل من سائلی است که جایی جز درگه شما را نمی‌شناسد؛
اگر کریم تویی، سائلی نمی‌ماند...
پسر حضرت دریا دل ما را دریاب
ما یتیمیم و اسیریم و فقیر ای باران

زهرا نصیری/ روزنامهٔ مردم‌نو



  • علی اکبر مظاهری
۳۱
ارديبهشت

یادکرد مجلهٔ «پیام زن» از ما و آثارمان

بیوگرافی

بیوگرافی

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر مظاهری اصفهانی»، فروردین سال 1337 در شهر «تیران» استان اصفهان متولد شد و فضای دینی و مذهبی خانواده، او را به سمت تحصیل در حوزه‌ی علمیه سوق داد.
وی کنار فراگیری علوم حوزوی، در زمینه‌ی مسائل اجتماعی و روان‌شناسی، در حوزه‌ی جوانان و خانواده مطالعات گسترده‌ای داشته است.
حجت‌الاسلام مظاهری در عرصه‌ی تبلیغ، بیش از همه به امر نویسندگی علاقه دارد و فرهنگ مکتوب را مؤثرترین و ماندگارترین روش تبلیغ می‌داند. او همچنین پس از گذراندن دروس حوزوی در حوزه‌ی علمیه‌ی قم به تحقیق، تدریس، سخنرانی و مشاوره مشغول شد.
از وی تاکنون بیش از بیست اثر در موضوعات مختلف منتشر شده که برخی از آن‌ها موفق به کسب رتبه‌های برگزیده‌ی کشوری شده‌ و به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.


معرفی آخرین کتاب
«دختران و انتخاب همسر»، تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام مظاهری‌ست که از سوی نشر «عطش» چاپ شده است.
یکی از رسوم پسندیده در فرهنگ ایرانی اسلامی ما، خواستگاری پسر از دختر است؛ اما گاهی پسر از سر حجب و حیا پیش‌قدم نمی‌شود؛ در حالی که دختر در تب و تاب ازدواج با او به سر می‌برد و بنا بر عرف، نمی‌تواند خواسته‌ی خود را مطرح کند. اساس این کتاب بر داستان موسی(ع) و خواستگاری صفورا، دختر شعیب نبی(ع)، از او شکل گرفته و به دختران نشان داده است که چگونه با رعایت حیا، عفت و سلامت روان، می‌‌توان به‌گونه‌ای خواستگاری کرد که به کرامت‌ فرد لطمه‌ای وارد نشود.
کتاب دختران و انتخاب همسر، در چهار فصل: پیش‌گامی دختران در ازدواج، راویان ازدواج، دوستان ظالم و دردسرهای خودساخته، نوشته شده است و راهنمای خوبی برای دختران مجرد در جهت ازدواج صحیح است.


آثار دیگر نویسنده
1. فرهنگ خانواده (بایدها و نبایدهای زندگی خانوادگی، بررسی همه‌جانبه‌ی مسائل خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی خانوادگی)؛ انتشارات نور الزهراء.
2. جوانان و انتخاب همسر (ازدواج، گزینش همسر و...)؛ انتشارات بوستان کتاب.
3. جوانان و دوران نامزدی (مسائل دوران فرخنده‌ی نامزدی و عقد)؛ انتشارات پارسایان.
4. آداب عشق‌ورزی (آموزه‌هایی درباره‌ی رفتارهای جنسی و عاطفی همسران)؛ انتشارات نور الزهراء.
5. هشدارهای تربیتی (چهل مسئله‌ی مهم تربیتی، راهنمای پدران، مادران، مربیان)؛ انتشارات هجرت.
6. از اوج آسمان (شرح ادبی، عرفانی هفتادوهفت حدیث قدسی)؛ انتشارات پارسایان.
7. از ژرفای حج (بیان سخن عارفانه‌ی امام سجاد(ع) درباره‌ی فلسفه‌ی عرفانی مناسک حج)؛ انتشارات دارالحدیث.
8. این‌گونه زندگی کنیم (ترجمه و توضیح نامه‌ی امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن(ع)، نامه‌ی 31 نهج‌البلاغه)؛ انتشارات پارسایان.
9. شیوه‌ی شهریاری (ترجمه و توضیح پیام‌های حکومتی و مدیریتی امیر مؤمنان به مالک اشتر، نامه‌ی 53 نهج‌البلاغه)؛ انتشارات پارسایان.
10. نهج‌البلاغه‌ی پارسی (گزیده‌ای از زیباترین و شورانگیزترین خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه با ترجمه و توضیح فارسی)؛ انتشارات کتاب قدسیان.
11. زیارت خدا (پژوهشی پیرامون عیادت در اسلام)؛ مرکز تحقیقات اسلامی جانبازان.
12. نهج‌الفصاحه (ترجمه و نگارش متن کامل نهج‌الفصاحه)؛ انتشارات کتاب قدسیان.
13. نهج‌البلاغه (ترجمه و نگارش فاخر و شیوای متن کامل نهج‌البلاغه)؛ انتشارات به‌نشر.
14. نبرد بی‌برنده (نخستین و تنها کتاب مستقل درباره‌ی مجادله‌ی همسران)؛ انتشارات خادم‌الرضا.


معرفی کتاب برای کودکان، نوجوانان و جوانان
1. آفتاب در حجاب؛ سیدمهدی شجاعی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
2. داستان راستان؛ شهید مرتضی مطهری، انتشارات صدرا.
3. جزیره‌ی خرگوش‌ها؛ سیدحسن حسینی، انتشارات عهد مانا.
4. جشن حنابندان؛ حسین قدمی، انتشارات سوره‌ی مهر.

 ماهنامه «پیام زن» / شماره 323 / صفحه 22/ اردیبهشت 1398

  • علی اکبر مظاهری
۳۱
ارديبهشت

دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان

نیمه رمضان

الهی! اگر بزرگ‌ترین نعمت‌ها را بندگی خاشعانه به درگاهت بدانم، به‌گزافه نخواهد بود. خشوع در برابر عظمت کبریایی‌ات، حاصل معرفت عمیقی است که هر کسی را از آن بهره نباشد. بی‌گمان سعه‌صدر، و تقوا پیوند محکمی با خشوع به درگاهت دارد که هرکس به اندازه ظرفیت خود از آن بهره خواهد برد. در این روز که ضیافت رحمانی‌ات به نیمه رسیده است، ما را از این نعمت و رحمت نصیبی عطا کن که درگاهی برای طلب جز درگاه کریمت نمی‌شناسیم.

الهی! در روز میلاد کریم اهل‌بیت، وجود پربرکت حضرتش را واسطه قرار می‌دهیم و با زبان روزه‌داران تو را می‌خوانیم:
«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ طَاعَةَ الْخَاشِعِینَ وَ اشْرَحْ فِیهِ صَدْرِی بِإِنَابَةِ الْمُخْبِتِینَ بِأَمَانِکَ یَا أَمَانَ الْخَائِفِینَ‏؛ خدایا! در این روز طاعت بندگان خاشع خود را نصیب من گردان و شرح صدر مردمان فروتن خداترس را به من عطا فرما، به‌حق امان‌بخشى خود اى ایمنى دل‌هاى ترسان!»

زهرا نصیری / روزنامهٔ مردم‌نو

  • علی اکبر مظاهری
۳۰
ارديبهشت

کتاب‌های ما را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ببینید:

کتاب


در این نمایشگاه نیز، مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌هایمان عرضه شده است.

- در غرفه "کتاب قدسیان":
۱. نهج‌الفصاحه؛
۲. نهج‌البلاغه پارسی؛
۳. جوانان و انتخاب همسر؛
۴.جوانان و دوران نامزدی؛
۵. شیوه شهریاری؛
۶. اینگونه زندگی کنیم؛
۷. از اوج آسمان.

- نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم: تهران، مصلای امام خمینی، شبستان اصلی، بخش ناشران، غرفه کتاب قدسیان.

علی‌اکبر مظاهری
۳۰ اردیبهشت ۹۸

{این پست ویرایش می‌شود.}

  • علی اکبر مظاهری
۳۰
ارديبهشت

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

دعا


ای آنکه پرده‌پوشی و غفرانت خطاهایم را پوشانده! اگر نبود مغفرت و بخشش تو، گناهانم مرا رسوا می‌ساخت و آنگاه بود که حتی عزیزانم مرا از خود طرد می‌کردند. ای آنکه آبروی بندگانت را خریده‌ای! به‌فضل خود لغزش‌هایم را از نامهٔ اعمالم پاک کن و مرا به‌خاطر آن‌ها مورد بازخواست قرار مده و توفیق آن ده که آثار خطا و گناه از صفحه ضمیرم نیز پاک شود.
الهی با امید به بخششت، همزبان با روزه‌داران، تو را می‌خوانم:
«اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ‏ وَ لاَ تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلاَیَا وَ الْآفَاتِ بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ‏؛ خدایا! در این روز مرا به لغزش‌هایم مؤاخذه مفرما و عذر خبط و خطاهایم بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفت‌ها قرار مده، به حق عزت و جلالت اى عزت‌بخش اهل اسلام!»

زهرا نصیری / روزنامه مردم‌نو

  • علی اکبر مظاهری
۲۹
ارديبهشت

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان


مناجات

الهی! ای آنکه در آیات نورانی‌، بندگان را به صبر فراخواندی و به صابران بشارت داده‌ای، ما را از صابران قرار ده و چنان بر ارزش صبر و بردباری واقفمان ساز که براساس آیات کتاب آسمانی‌ات، توصیه ما به یکدیگر، گرویدن به حق و صبر باشد. به‌راستی که صبر هر پایانی را نیکو می‌کند و هر شقاوتی را به سعادت تبدیل می‌سازد.

الهی! وجود ما را از هر ناپاکی مبری ساز تا در این روز هم‌صدا با روزه‌داران حقیقی به درگاهت زمزمه کنیم:
«اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ‏؛ خدایا! در این روز مرا از پلیدى و ناپاکی‌ها پاک ساز و بر حوادث خیر و شر قضا و قَدَرت صبر و تحمل عطا کن و بر تقوا و مصاحبت نیکوکاران موفق دار، به یارى خود اى مایه شادى و اطمینان خاطر مسکینان!»

زهرا نصیری - روزنامهٔ مردم‌نو

  • علی اکبر مظاهری
۲۸
ارديبهشت

دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

دعا

خوشا آن‌کس که ستاری را از مکارم اخلاق، غنیمت داند و چنان عزم بر کشف و رفع عیوب خود داشته باشد که عیب دیگری را نبیند و در پی فاش آن نباشد. بی‌گمان خداوند با او رحمانیت و ستاریت در پیش گیرد که هیچ کاری در نزد خداوند بدون پاداش نخواهد بود.
ای آنکه امید دیروز و امروز و فردای منی، کم نیست گردنه‌های دهشتناک در زندگی که اگر رهایم کنی، سقوط من حتمی‌ست؛ پس مرا در پناه خود به ساحل امن آرامش برسان!

الهی! امروز هم با امید به رحمتت همدل و همزبان با روزه‌داران، تو را می‌خوانم: «اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین؛ خدایا! مرا در این ماه به ستر و پاکدامنى بیاراى و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم کن و مرا در این ماه از هرچه مى‌ترسم ایمنى ده، به نگهدارى‌ات اى نگهدارنده هراسندگان!»

زهرا نصیری / روزنامهٔ مردم‌نو

  • علی اکبر مظاهری
۲۷
ارديبهشت

مشاوره خانواده

ریحانگی

- پرسش:
خانمی نوشته و پرسیده‌اند:
دو ماه است که عروسی کرده‌ایم. هفته‌ای دوبار رابطه داریم. تصورم زندگی عاشقانه‌تری بود. شوهرم تا دیروقت سر کار است. چند شب پیش واقعا دیگر عاجز شدم و صراحتا اعلام نارضایتی کردم که چرا این‌قدر سرد برخورد می‌کند. ناراحت شد و گفت انتظار دارد یک‌بار هم من شروع کنم. اما وقتی خسته و کوفته می‌رود بخوابد، من چه‌کار کنم؟
می‌گوید کمی تحمل کن تا فشار کارم کم شود، بعد همه چیز درست می‌شود. به او گفتم با این رفتارت حس می‌کنم اصلا دوستم نداری. گفت اشتباه می‌کنی. من عاشقتم، اما خسته‌ام. درک کن.
می‌ترسم این رابطه‌مان سرد شود. چه‌کار کنم؟
بی‌صبرانه منتظر جواب و راهنمایی شمایم. باتشکر.

- پاسخ ما:
از اینکه در اندیشه زندگی‌تان‌اید و مراقبت می‌کنید تا «مسائل» به «مشکلات» بدل نشوند، آفرین‌تان می‌گوییم. این روش را ادامه دهید.
اکنون راهکارها:
۱. دل به تعداد رابطه خوش نکنید. کیفیت مهم‌تر از کمیت است. یک رابطه گرم و عاشقانه بهتر از ده رابطه سرد و بی‌عاطفه است.
۲. مهارت‌های خود را درباره رابطه عشقی و جنسی با همسرتان افزون کنید. این کار را با مطالعه کتاب‌ها و استفاده از مشاور دانا و توانای خانم و فایل‌های صوتی اساتید انجام دهید. کتاب «آداب عشق ورزی» ما، یاری‌تان می‌کند و پاسخ کاملی به سؤال‌تان است. شما و همسرتان را به خواندن آن سفارش اکید می‌کنم. چه بهتر که این کتاب را با همسرتان و در کنار یکدیگر، برای هم بخوانید.
۳. رندانگی، ریحانگی، عطوفت، مهربانی، ابراز علاقه و عشق، ابزارهای کارآمدی در اختیار شما است. از آن‌ها بهره ببرید.
۴. این‌که همسرتان انتظار دارد شما نیز شروع کننده رابطه باشید، انتظار به‌جایی است. چرا که نه؟ خانم نیز باید برای آغاز رابطه، فعال باشد. شاید در ابتدا برای‌تان سخت باشد، اما اقدام و تمرین کنید تا آسان شود و آن‌گاه حلاوت آن را دریابید. هردو همسر باید در این عرصه، فعال و چالاک باشند.
۵. فشار کاری همسرتان زیاد است. این از نشانه‌های علاقه ایشان به شما و زندگی‌تان است. او تلاش می‌کند تا آسودگی و آرامش بیشتری را برای شما فراهم کند. قدر تلاش ایشان را بدانید و در ظاهر نیز قدردانی‌تان را ابراز کنید.
۶. همسرتان را به مراجعه به یک مشاور دانا و توانا تشویق کنید.
الاهی خوشبخت باشید.

علی‌اکبر مظاهری

  • علی اکبر مظاهری
۲۷
ارديبهشت

دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

گل


ای آنکه نیکوکاری را آغازگری و فضل و احسانت جهان و جهانیان را دربر گرفته است! ای آنکه آشکارکننده زیبایی و پنهان‌کننده زشتی‌هایی! و ای آنکه صاحب صبر عظیمی! یاریم کن تا متخلق به اخلاق تو باشم. مرا عامل به نیکی و سبب نشر آن کن و از هرگونه بدی که منجر به نافرمانیت شود، در امان دار.
الهی! به امید اجابتت، در این ضیافت ملکوتی به زبان روزه‌داران تو را می‌خوانم: «اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین؛ خدایا! در این روز احسان و نیکویى را محبوب من و فسق و معاصى را ناپسند من قرار ده و در این روز خشم و آتش قهرت را بر من حرام گردان، به یارى خود اى فریادرس فریادخواهان!»

زهرا نصیری / روزنامهٔ مردم‌نو

  • علی اکبر مظاهری
۲۶
ارديبهشت

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

مناجات


الهی! در این روز توکل بر حضرتت را دستاویز رسیدن به قرب و رحمتت قرار می‌دهیم؛ چراکه تو خود فرمودی: «مؤمنان تنها باید بر خدا توکل کنند.» توکل بر وجود پرمهر و باعظمتت، تلاش را برای انسان معنادار می‌کند و هیچ سختی و مانعی نمی‌تواند او را از حرکت و تلاش بازدارد؛ چراکه یقین دارد پروردگار متعال تلاش هیچ تلاش‌کننده‌ای را ضایع نمی‌کند.
الهی! سعادت جز در لقای تو معنا نمی‌شود و هر کسی را در سعادت مرتبه‌ایست متناسب با ظرف وجودی‌اش؛ پس، از تو می‌خواهیم که بالاترین درجه سعادت را برای ما مقدر سازی و در این روز از ضیافت، آنچه را که برای ما بهترین است، روزی‌مان فرمایی!

الهی! در این روز از ضیافت کبریایی‌ات، به حضرتت توکل می‌کنیم و با روزه‌داران هم‌دل و هم‌زبان می‌شویم:
«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْکَ‏ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ بِإِحْسَانِکَ یَا غَایَةَ الطَّالِبِینَ‏؛ اى خدا! مرا در این روز از آنان که بر تو توکل کنند و نزد تو فوز و سعادت یابند و مقربان درگاه تو باشند قرار ده، به حق احسانت اى منتهاى آرزوى طالبان!»

زهرا نصیری / روزنامهٔ مردم‌نو

  • علی اکبر مظاهری