وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹
مرداد

خداوند سبحان، از سر حکمت و شفقت، همواره هادیانی را به میان آدمیان فرستاده و پرچم هدایت را در کف ایشان نهاده تا راه سعادت را به مردمان بنمایانند و آنان را از فرو افتادن در ورطه هلاکت برهانند.

اگر بنا شود ارجمندترین نعمت خداوند به بنی آدم را نام ببریم، بی تردید، وجود هادیان الهی و هدایت و ولایت ایشان، گرانسنگترین نعمت خواهد بود.

وصایت و امامت

  • علی اکبر مظاهری
۲۸
مرداد

 

 

خراسان؛ مرکز ایران !

اگر چه نزول رحمت خداوند سبحان و جاری شدن فیض الهی بر آفریدگان و همه جهانیان، مقتضای لطف باری تعالی است و آن ذات رحیم و رحمان، مخلوقان خویش را مشمول رافت و نعمت خود می گرداند؛ اما وجود برخی از آفریدگان و نیز پاره ای از کردار و اوصاف آدمیان، در بارش بیشتر رحمت الهی و یا پیشگیری از جوشش قهر خداوندی، تاثیری شایان دارند.

گناهکاران و تباهی پیشگان – به خودی خود – استحقاق دریافت رحمت خداوند را ندارند؛ اما عواملی دیگر سبب نزول فیض بر آنان می شود.

  • علی اکبر مظاهری
۲۵
مرداد

 

میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه _ سلام الله علیها _ روز دختر است. این روز فرخنده را به همه دخترانمان خجسته باش می گوییم. به این مناسبت، با سخنی، به پیشگاه آن حضرت ابراز ارادت می کنیم و میلادشان را مبارک باد میگوییم:

 

   » قم و خراسان، دو کانون ایمان

خداوند سبحان، از سر حکمت و رحمت،

  • علی اکبر مظاهری
۱۷
مرداد

» از زبان مشاور              

امروز (12/ 5/ 1394)، دختری نجیب و عاقل، تماس گرفت و گریه کرد. صبر کردم تا آرام شود. آن گاه گفت:

«تجردم، به امنیت روانی ام، آسیب زده.»

گفتم: چه شده؟ توضیح دهید. توضیح داد.

آقایی، به گونه ای ناشیانه، از او خواستگاری کرده بود.

  • علی اکبر مظاهری
۱۵
مرداد

 

 

  »  نقش‌آفرینی‌ها و بایدها و نبایدها

نقش‌آفرینی زن در خانواده، چندان ارجمند است که بدون آن، «خانواده» بی‌معناست. نه این‌که بدون وجود و حضور زن، خانواده شکل نمی‌گیرد؛ این‌که واضح است؛ بلکه نقش‌آفرینی او به خانواده معنا می‌بخشد.

برخی از نقش‌آفرینی‌های زن در خانواده، فطری و غریزی است که دست آفریدگار حکیم آن‌ها را در سرشت او نهاده است و برخی دیگر آموختنی است. آن سرشتی­ها را باید پرورش داد و شکوفا کرد و آن آموختنی‌ها را باید آموخت. و نیز در عرصة زندگی خانوادگی، بایدها و نبایدهایی هست که مراعات آن‌ها در خوشبختی همسران تأثیر دارد و مراعات نکردنشان شوربختی به بار می‌آورد.

اکنون برخی از جلوه‌های ریحانگی زن در زندگی خانوادگی را نظاره می‌کنیم و پاره‌ای از بایدها و نبایدها را برای ریحانگان بیان می‌نماییم. با دقّت، همراهی‌مان کنید.

  • علی اکبر مظاهری
۰۴
مرداد

 

» جِلوِه‌های ریحانگی زن

زن و ریحانگی او، جلوه‌های گوناگونی دارد: آن زمان که کودک است، محبوبۀ دلربای پدر و مادر است و دل و جان ایشان را می‌نوازد. در نوجوانی، جلوۀ زیبا و معصومانه‌اش، علاوه بر والدین، دیگران را نیز شیفته می‌کند. به دورۀ جوانی که می‌رسد، رعنایی دلبر می‌شود که از فرط دلبری، حریم می‌گیرد تا آسیب نبیند. آن‌گاه که جوانمردی به طلب وی بر می‌آید و نازش را می‌خرد و نیازمندانه خواستگاری‌اش می‌کند تا همدم او شود، ریحانه در جوان می‌نگرد؛ اگر او را مرد دلخواهش یافت و شایستۀ همسری خویش دید، نازکنان وی را می‌پذیرد. آن‌گاه است که این سخن خداوند تجسّم می‌یابد:

«وَ مِن آیاتِهِ أَن خَلَقَ لَکُم مِن أَنفُسِکُم أَزواجاً لِتَسکُنُوا إِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَ رَحمَةً»؛[1]

و از آیت‏ هاى خداوند (و از نشانگان حکمت او) آن است‏ که براى شمایان، از جنس خودتان، همسرانى آفرید تا نزدشان بیاسایید و میانتان مودّت و رحمت (و مهربانى و عطوفت) نهاد.

آن‌گاه فاخته‌های عاشق، هم‌آشیانه می‌شوند و ناگهان زندگی حیاتی تازه می‌یابد و جهانی دیگر آغاز می‌شود.

راستی که آفرینش این دُردانۀ هستی و مسیر تکاملی او، چه زیبا و حکیمانه است!

                                                                                   {ادامه دارد}

[1]. روم، 21.

  • علی اکبر مظاهری