وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

مژده ای دل!

یادداشتی برای تجدید چاپ کتاب «هشدارهای تربیتی»

نویسنده: زهرا نصیری؛ روزنامه‌نگار، ویراستار

آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که بشریت بر اثر چه عاملی بیشترین خسارت‌ها را می‌بیند؟ و جوامع انسانی، از چه ناحیه‌ای بزرگترین ضربه‌ها را می‌خورند؟ و سخت‌ترین ضربه‌ها از کجا بر پیکرۀ خانواده‌ها وارد می‌شود؟ و به‌طور کلی، انسان در طول تاریخ حیات خود، بیشترین بدبختی‌ها و فلاکت‌ها و ضررها را از چه چیزی خورده است؟
شاید پاسخی که برای این سؤال‌ها در ذهنتان می‌گذرد، عبارت باشند از: جنگ، بلایای طبیعی، بیماری‌ها، سوانح رانندگی و... اما هیچ‌یک از این‌ها، جواب کاملی برای سؤال مطرح‌شده نیست و بیانگر بزرگترین خسارت به بشریت نمی‌باشد؛ بزرگترین خسارت و فلاکتی که در طول تاریخ دامن‌گیر انسانیّت شده و می‌شود، به‌دلیل نبود روش‌های صحیح تربیتی و وجود شیوه‌های غلط تربیتی است که بزرگترین لطمه‌ها را به خانواده‌ها و جوامع بشری زده و می‌زند.
اگر قابلیت‌ها و استعدادهای افراد، با تحقیرها و توهین‌ها و کتک‌زدن و ترساندن و نزاع‌های پدر و مادر و دیگر آفت‌های تربیتی تباه نمی‌شد، آنگاه معلوم می‌گردید که چه انسان‌های برجسته‌ای در جامعۀ ما و جوامع دیگر ظهور می‌کردند!
اگر نهال توانایی‌ها و لیاقت‌های فرزندان ما بر اثر کمبود محبت و احترام، یا هجوم آفت‌های تربیتی نمی‌خشکید، جامعۀ انسانی این قدر از کمبود انسان‌های لایق در فقر و تنگنا قرار نمی‌گرفت.
راستی، کدامین آفت و خسارت می‌تواند با آفت‌ها و خسارت‌های تربیتی برابری کند؟!

آنچه خواندید خلاصه‌ای از مقدمۀ کتاب «هشدارهای تربیتی» اثر حجت‌الاسلام علی‌اکبر مظاهری، مدرس دانشگاه و مشاور حوزۀ تربیت و خانواده است.
کتاب هشدارهای تربیتی در چهل فصل تدوین شده است که هر فصل به یکی از موضوع‌های تربیتی، از زمان جنینی تا جوانی فرزندان می‌پردازد و با یادآوری مشکلات تربیتی، راهکارهای مناسبی برای آن‌ها ارائه می‌دهد.
قطعاً تربیت فرزندان مهم‌ترین دغدغۀ هر زوج آگاهی است که قصد دارند صاحب فرزند شوند و بی‌تردید این مقوله از جمله مواردی است که به کسب آموزش و یادگیری روش‌های صحیح نیاز دارد. در این باره کتاب‌های خوب تربیتی می‌تواند راهنمای مناسبی برای والدین باشد.
«هشدارهای تربیتی» با پرداختن به بایدها و نبایدهای تربیت فرزند، می‌کوشد روش‌های پرهیز از افراط و تفریط در امر تربیت را شرح دهد و در عین هشداردادن درخصوص تربیت فرزندان، آن را برای والدین ساده‌تر و گواراتر کند.
«هشدارهای تربیتی» برای اولین‌بار در سال 1374 به چاپ رسید و با استقبال خانواده‌ها از این کتاب، امسال با چاپ دوازدهم، توسط انتشارات هجرت روانۀ بازار نشر شد.

کتاب‌های «فرهنگ خانواده»، «نبرد بی‌برنده»، «از زبان مشاور»، «جوانان و انتخاب همسر»، «دختران و انتخاب همسر» و... از جمله آثار این نویسنده است.

۸ آذر ۱۴۰۰

برای دنبال‌کردن رسانه‌هایمان به لینک زیر مراجعه کنید:
🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1

  • ۰۰/۰۹/۱۲
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">