وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

جنگ_و_صلح_همسران (۲۴)

دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۲۴ ق.ظ

جنگ_و_صلح_همسران (۲۴)

نویسنده_و_مشاور: #علی‌اکبر_مظاهری

 صدرنشینی همسر

از جمله از مسائل ناروایی که در زندگی برخی، نه! بسیاری، از همسران وجود است و سبب دلخوری، گاهی نزاع، گاهی جنگ می‌شود، «نشناختن جایگاه همسر» است. اشتباه‌نشاندن هر کس در غیر جایگاه او، نارواست. جای هر کدام از پدر، مادر، فرزند، برادر، خواهر، معلوم است، اما همسر، جای ویژه دارد. هیچ‌کدام از آنان را نباید در جای همسر نشاند.

واضح‌تر بگوییم:
در زندگی زن و شوهری، اولویت اول، همسر است. شخص اول برای هر یک از آقا و خانم، همسر اوست. صدرنشین تالار زندگی خانوادگی، همسر اوست؛ چه آقا چه خانم. نه پدر باید جای همسر بنشیند، نه مادر، نه برادر، نه خواهر، تا چه رسد به خاله و دایی و عمه و عمو، و نه هیچ‌کس دیگر. هر کدام از همسران، هر کس دیگر را جای همسرش بنشاند، زیان می‌کند و زیان می‌رساند. خراب می‌شود و خراب می‌کند.
ما، در مشاوره‌های‌مان، شاهد خرابی‌های زندگی، بر اثر صدرنشانی دیگران به جای همسریم.
برخی از همسران، به‌خصوص مردان، نمی‌توانند به‌صراحت به این صدرنشینی دیگران اعتراض کنند، اما به مشاورشان می‌گویند. خانم‌ها راحت‌تر اعتراض می‌کنند؛ چه آشکارا، چه نزد مشاور، اما مردان، در این باره، کتمان‌کارند. این کتمان‌کاری و پنهان‌کاری نارضایتی، به بنیان زندگی زن و شوهری، آسیب می‌زند.

 ارجاع به فرهنگ خانواده

در کتاب «فرهنگ خانواده»، فصلی نوشته‌ام به نام «هووهای‌ ساختگی». در آنجا دربارهٔ هووهایی که همسران برای هم می‌سازند، به‌تفصیل سخن گفته‌ایم. یکی از آن هووهای دانه‌درشت، همین جای‌نشینی دیگران بر مکانت همسر است. آن فصل را بخوانید. بر زندگی‌تان اثر نیکو دارد.
به امید خدا.

 بیایید برای خوشدلی‌مان، عاقلی کنیم!

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1

  • ۰۱/۰۴/۱۳
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">