وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

عشق بی استدلال

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۲۱ ب.ظ

 عشق بی‌استدلال

مشاورهٔ تلفنی

پاسخ‌های استاد #علی‌اکبر_مظاهری

 به قلم: #مریم_یوسفی_عزت؛ کارشناس ارشد زبان و ادبیات انگلیسی، مدرس زبان

💠 آقای خراسانی گفته و پرسیده‌ است:
همسرم دوران بارداری را می‌گذراند. خودم پزشک هستم. فاصلهٔ منزل‌مان تا مطب، یک‌ساعتی می‌شود.
همسرم می‌گوید: «تو چرا دیر می‌آیی و زود می‌روی؟»
می‌گویم: شرایط کاری من بدین‌گونه است که باید در ساعت مقرر، در مطب باشم. تعداد بیماران زیاد است. منشی، این‌طور برنامه‌ریزی کرده است.
ایشان می‌گوید: «تو شب‌ها دیر به خانه می‌آیی و من می‌ترسم.»
می‌گویم: همسایه‌ها که هستند.
چون فاصلهٔ مطب تا خانه، زیاد است، کمی که دیر می‌کنم، مثلا گفته‌ام ساعت شش به خانه برمی‌گردم، اگر شش و نیم شود، بی‌تابی می‌کند.
حالا نگران حال همسرم هستم و این موضوع برای خودم هم استرس‌زا است. چه کنم؟

۱. خانم‌تان، با اعتراض بر ساعت ورود و خروج شما از خانه و به خانه، ابراز احساسات و علاقه می‌کند. یعنی دوستت دارم. یعنی دلتنگت می‌شوم. یعنی بیشتر کنارم باش.
توجه کنید که عاطفه‌ورزی و نیاز عاطفی خانم‌ها، در دوران بارداری، بیشتر و حساس‌تر می‌شود. پس در رفتار و گفتارتان بیش از قبل توجه کنید.


۲. هنگام ابراز چنین احساس‌هایی از جانب خانم، استدلال نکنید. توضیح ندهید. خانم خودش می‌داند. فقط بگویید: چشم. بیشتر در کنارت خواهم بود. من هم دلتنگت می‌شوم.
سپس برنامه‌ای تنظیم کنید که به فضا و نیازهای خانم و خانه، بیش از پیش رسیدگی کنید.

۳. زمانی که خانم می‌گوید: می‌ترسم ...،
شرایط ساختمان و زندگی را استدلال نکنید. برای ترسیدن ایشان توضیح نخواهید. بلافاصله خانم را در آغوش گیرید. سرش را به سینه‌تان تکیه دهید. موهایش را نوازش کنید. ایشان را ببوسید و بگویید: من که هستم! من اینجام. مثل کوه پشتتم. مثل شیر کنارتم.

۴. برای کارهای‌تان ساعت دقیق مشخص نکنید. حدود ساعت را اعلام کنید، تا از استرس خودتان و همسرتان کاسته شود.
اضطراب، موجب کاهش عزت نفس می‌شود. مراقب عزت نفس‌تان و آرامش همسرتان باشید.

الاهی که شادکام باشید.

۱۸ فروردین ۱۴۰۲

🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani؟v=1

  • ۰۲/۰۱/۲۳
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">