وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

مدیریت زمان 1

جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶ ق.ظ

مدیریت زمان

اشاره

برخی از یاران همراه، به ویژه جناب صدرایی، جناب اسماعیلی، و جناب رضایی فرموده‌اند درباره «مدیریت زمان» مطلب بنویسم و در وب بگذارم. چون ایشان برایم عزیزند و نیز مدیریت زمان از مهارت‌های ضروری در مسیر توفیقمندی است، بر آن شدم که اوامرشان را امتثال کنم، اما چون فضای مجازی، تحمل مطالب بلند را ندارد و از سویی، موضوع مدیریت زمان، گسترده دامان است و در یک پست کوتاه نمی‌توان حق آن را ادا کرد، بر آن شدم که موضوع را چند پاره کنم و هر پاره را در یک پست بگذارم. با دقت و حوصله، همراهی‌مان کنید.

مقدمه

این را همه می‌دانیم - و چون همه می‌دانیم، چندان توجهی به آن نداریم و از فرط ظهور، مخفی است - که همه بزرگان جهان که کارهای بزرگ کرده و می‌کنند، همین مقدار از وقت را در اختیار دارند که همگان دارند. سهم آنان از زمان، در شب و روز، همان 24 ساعتی است که عموم مردمان دارند، سهم برابر، نه بیش و نه کم. 

اما فرق آن نیکوبختان با دیگران در این است که آنان فرصت‌ها را مغتنم می‌شمارند و آن‌ها را نیکو مدیریت می‌کنند و به این سخن حکمت امیر حکیمان علیه السلام توجه دارند که:

 

الفرصه تمر مر السحاب فانتهزوا فرص الخیر[1]؛

فرصت ها چونان گذر ابر می گذرند. پس فرصت های نیکو را دریابید.

 

تا پست دیگر. ان شاءالله.

 


[1] نهج البلاغه. حکمت 21

  • ۹۲/۰۸/۲۴
  • علی اکبر مظاهری

مدیریت زمان

نظرات  (۳)

قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند 
بس خجالت که از این حاصل ایام بریم
  • دلهای بلورین
  • با سلام خدمت استاد محترم

    بسیار ایده خوب و شروع خوبی است. به طور کلی، به نظر من خیلی خوب است که وبلاگ به محلی برای صحبت و همفکری در مورد مسائل به ظاهر ساده و روزمره ولی بسیار رایج و مهم شود. مثل همین مدیریت زمان. یک موضوع خیلی خوب دیگر میتواند این باشد: "چگونه رنجهای زندگی را به گنج تبدیل کنیم؟"

    یا علی

  • دخترکوچک شما
  • سلام

    بسیار خوشحالم که مطلب جدید با رویکرد جدید گذاشتین. خدارو شکر قراره ادامه دار باشه...

    این موضوع مبتلا به تقریبا همه هست، از دوستان هم میخوام که سوالات و نظرات خودشون رو هم مطرح کنند تا این موضوع تو وبلاگ پویایی پیداکنه. حتی راجع به نظرات همدیگه هم  نظر بدیم.

    بنظر من تنبلی یا همون راحت طلبی که یه ویژگی اصلی ما ایرانی هاست دلیل عمده اتلاف وقت...............ه مخصوصا برای خود من (یه سوزن به شما میزنم و یه جوال دوز به خودممممم!)

    اگه از وقتمون درست استفاده کنیم .....چی که نمیشیم! من که حداقل یه نیمچه علامه ای نصفه پروفسوری چیزی میشدم.

    انشاله که بشم با شمای دوست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">