وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

عید فطر جشن پیروزی در جهاد اکبر است

پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۷ ب.ظ

در مصاحبه با خبرگزاری رسا

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مظاهری، نویسنده و پژوهشگر سبک زندگی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن عید فطر اظهار داشت: فطر از فطرت و عید به معنای بازگشت است، بنابراین انسان در این روز به فطرت خدایی خود باز می گردد و در این روز جان انسان شکوفا می شود.

 

عید فطر روز پاکی انسان از زنگارهای درون...

وی ادامه داد: در روز عید فطر به دلیل ریاضت هایی که انسان در ماه رمضان کشیده و جان خود را از زنگارها و آلودگی ها زدوده است، پاک و طاهر می شود و با عباداتی که انجام داده است غبارها را گوهر فطرت انسانی خود پاک کرده و به شکرانه همین موضوع جشن عید برپا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری با بیان این که عید فطر روز پیروزی انسان بر نفس امّاره است، عنوان کرد: انسان در این روز شیاطین درون و برون را از خود دور کرده و به موفقیت بزرگ در جهاد اکبر دست پیدا کرده است و به همین دلیل است که حضرت علی(ع) در خطبه 428 نهج البلاغه می فرماید «روز عید فطر برای کسانی که روزه شان قبول شده بهترین روز است... و روزی که در آن معصیت خدا نشود آن روز عید و مبارک است».

 

وی افزود: این سخن تأکیدی است بر این که هر روزی که معصیت و گناه در آن صورت بگیرد، نامبارک و نحس است و فرد گناهکار نیز انسانی منحوس است، بنابراین باید تلاش کنیم تمام ایام سال را برای خود عید قرار بدهیم و این امر هم جز با اطاعت اوامر الهی و دوری از گناهان امکان پذیر نیست.

 

نماز عید فطر عبادتی بزرگ و ارجمند

کاشناس مسائل خانواده، نماز عید فطر را عبادت اجتماعی بزرگی خواند و عنوان کرد: نماز عید فطر و عید قربان که شبیه به هم است و در سال همین دوبار خوانده می شود که در قنوت این نماز دعاها و مطالب بسیار مهمی بیان می شود و به همین خاطر باید نماز عید فطر را عبادتی بزرگ و ارجمند بدانیم.

 

وی در پایان افزود: نماز عید فطر عبادتی دل شاد کن است و کسانی که در این عبادت شرکت می کنند گویا در جشن پیروزی حضور یافته اند چراکه توانسته اند یک ماه خدا را عبادت کند، از گناهان دوری کرده و بر هوای نفس فائق بیاید.

نظرات  (۱)

سلام،

عید بزرگ مسلمین، عید فرخنده و سعید فطر بر شما و تمامی دوستان تبریک می گویم.

با تشکر خدا قوت

پاسخ:
سلام فطرت. شوال المکرم بر شما و همسر خوبتان مبارکا بادا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">