وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

تواضع و اقتدار

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ق.ظ

مشاوره خانواده

از زبان مشاور

خانم عزتخواه به مشاوره آمد. پریشان بود و بد حال. ازهمسرش گلایه داشت. همسرش را می‌شناختم.
او گفت: «از همسرم علی آقا رنجیده‌ام.»
پرسیدم: چرا؟
گفت: ...«با او برای خرید به بازار رفته بودیم. با فروشنده‎ای حرفمان شد. آن فروشنده به شوهرم بد گفت. به هردوی ما اهانت کرد. اما علی‌آقا جوابش را نداد و بدون هیچ جواب و عکس‌العملی، از مغازه‌اش بیرون آمدیم. این پیشامد، برای من تلخ بود. پیش و بیش از آن‌که از فروشنده‌ی بی‌ادب ناراحت شوم، از همسرم رنجیده‌ شدم که چرا این طور ذلیلانه عمل کرد.»
من که می‌دانستم علی‌آقا دلاور است، اما دلاوری صبور، دانستم که آن صحنه را عرصه‌ی نبرد ندانسته و آن بی‌ادب را قابل هماوردی ندیده است.
به خانم عزتخواه گفتم: به حکم طبیعت و فطرت، شما حق دارید که از این حادثه، رنجیده شوید و از همسرتان گله‌مند باشید. من هم اگر ایشان را نمی‌شناختم، ممکن بود در ذهنم نکوهشش کنم، اما با شناختی که از علی‌آقا دارم، به یقین می‌دانم که به سبب مصلحتی پسندیده، با آن فروشنده دعوا نکرده است. شما که همسرتان را می‌شناسید و می‌دانید که ترسو و عاجز نیست. او همان دلاوری است که در نبرد با بعثیان، گردن کرگدن‌های متجاوز را می‌شکست. حیف نیست که این دلیر صف‌شکن، با یک بی ادب ضعیف، درآویزد؟
به گمانم زمانی که آن فروشنده، بی‌ادبی کرده، همسرتان در یک لحظه خواسته او را تنبیه کند، اما این آیه‌ی قرآن به ذهنش آمده است:« وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً؛(فرقان: آیه 63)
و بندگان ( ناب خدای ) رحمان کسانی‌اند که بر (روی) زمین با آرامش و فروتنی راه می‎روند، و چون نادانان آنان را (به گفتار ناروا) طرف خطاب قرار دهند، آنان سلام (؛ سخنی مسالمت‌آمیز و دور از خشونت ) گویند."
به یاد دارم زمانی که با علی آقا در جبهه بودیم، به آیات و اوصاف عبادالرحمان، در آخر سوره‌ی فرقان، که این آیه یکی از آن‌ها است، علاقه‌مند بود وآن‌ها را بسیار می‌خواند.
داشتن همسری دلاور و صبور، خوب است، نه داشتن همسری پرخاشگر و دعوا کن.
خانم عزتخواه، آرام شد و گفت:« بله. برای داشتن چنین همسری، خدا را شاکرم.»

علی اکبر مظاهری، نشریه افق خانواده، شماره ۲۴۶. ۸ شهریور ۹۶.

عضو شدن در کانال از زبان مشاور 👇
https://t.me/joinchat/AAAAADu7DLoLn9nLRpR6VQ

  • ۹۶/۰۶/۱۹
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۳)

  • لباس مجلسی دخترانه
  • سپاس از وبلاگ خوبتون.
    ممنون از سایتتون

    با سلام و احترام،

    این اتفاق هم برای من و همسرم افتاد، همسر من هم نه جوابی داد نه حتی چهره اش را در هم ریخت. من خیلی ناراحت شدم اما نه از همسرم بلکه از مرد فروشنده؛ که چرا ملاحظه من را نکرد و جلوی من به همسرم بی احترامی کرد تا چند روز قلبم درد می کرد. بله انسان مومن به راحتی خشمگین نمی شود.

    با تشکر از مطالب پند آموزتان

    پاسخ:
    سلام و خجسه باش به شما و همسرتان و امیرعلی جان.
    الاهی خوشبخت باشید؛ همگی تان.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">