وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

جنگ و صلح همسران (۲۰)

شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۴۹ ق.ظ

جنگ و صلح همسران (۲۰)

نویسنده و مشاور: علی‌اکبر مظاهری

 نه به سیاست، آری به کیاست (۱)

سیاست، ازمقوله‌های پرهیبت است و پیچ در پیچ، تو در تو، خطردار، هلاکتبار، مگر برای اهلش و در مکانت ویژه‌اش.
پزشک و پزشکی را در نظر آورید. کسی می‌تواند در قلمرو پزشکی نظر دهد و به درمان اقدام کند که درس طبابت را خوانده باشد، دوره‌های درمانی را گذرانده باشد و از اساتید فن، مجوز گرفته باشد و نیز با احتیاط عمل کند. و اگر بخواهد درمان‌های سنگین یا جراحی کند، باید متخصص و فوق تخصص باشد. اگر چنین نباشد، هلاک می‌کند و هلاک می‌شود.
کار سیاست، مانند کار طبابت است، بلکه سنگین‌تر. هرکس، بدون دانش لازم و بدون کارورزی و کاردانی کافی وارد عرصهٔ سیاست شود، هلاک می‌شود و هلاک می‌کند.
دین و دنیا، اعصاب و روان، آبرو و حیثیت خود و دیگران را تباه می‌کند. سیاست‌ورزی، دست کم، به اندازهٔ پزشکی، نیازمند دانش و تجربه است.
سخن اکنونی‌مان دربارهٔ سیاست‌ورزی همسران است.
از اموری که در میان برخی از همسران، نه! بسیاری از ایشان، جنگ برپا می‌کند، سیاست‌بازی است. سیاست، در جامعهٔ ما، «بی‌قاعده» است. معیوب است.
اگر این سیاست معیوب، به خانه و خانواده وارد شود، دمار در می‌آورد.
حال اگر کار سیاست، به جناح‌بندی‌های متعصبانه بکشد، بدتر می‌شود.
ما، در مشاوره‌هایمان، شاهد نزاع‌های همسران، بر سر سیاست‌بازی و جناح‌بندی‌ها هستیم؛ یکی از همسران، طرفدار این جناح است و دیگری هوادار جناح دیگر. و گاهی میدان‌هایی هولناک می‌سازند و چنان با تیغ سیاست، بر سر و جان یکدیگر می‌نوازند که زندگی‌شان را هلاک می کنند.

 برشی از کتاب «نبرد بی‌برنده»

عرصهٔ سیاست، ویژگی‌های تندی دارد که گاهی بحران‌ساز است. بحران‌های سیاسی، گاهی چنان تند می‌شود که به مرز خطر می‌رسد. و اگر با تدبیر، مدیریت نشود، به همهٔ شؤون زندگی خانوادگی، زیان می‌زند و حتی حیات زوجیت را فلج می‌کند. اختلاف نظرهای زن و شوهر، در مسائل سیاسی، اگر بالا گیرد و با مهارت مهار نشود، به طوفانی بدل می‌شود که بیم آن است که خیمهٔ زندگی خانوادگی را از بنیان برکَنَد و آن را به دوردست‌ها و در دره‌های هولناک پرتاب کند.
همسران عاقل کسانی‌اند که هنگام «بحران»، زندگی را با شکیبایی اداره کنند؛ چونان کشتی‌بانانی ماهر، که به‌گاه طوفانی‌شدن دریا، کشتی را صبورانه و ماهرانه هدایت کنند و از افتادنش در غرقاب، مصون بدارند.

{ادامهٔ مطلب را در پست بعدی بخوانید. ان‌شاءالله}

۲۶ فروردین ۱۴۰۱

🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1

  • ۰۱/۰۲/۲۴
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">