وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

ازدواج، سواکردنی است!

شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵ ب.ظ
حاج آقا با اشاره به مسئله ای فرمودند که در قضیه ازدواج به حق الیقین رسیده اند که ازدواج بهنگام برای جوانان مفید فایده است.
بنده در مقام نصرت ایشان عرض کردم که درست است؛ اما متأسفانه قضاوت جامعه در مورد ازدواج های ناصحیح است. جامعه به ازدواج مناسب نگاه نمی کند تا تصمیم بگیرد، ازدواج غلط را بررسی می کند و از ترس نتایج زیانبارش، از آن دوری می کند.
در حالی که وقتی مردم می خواهند پزشکی برای خودشان انتخاب کنند، تحقیق می کنند و با دیدن یک پزشک کارنابلد در مورد همه پزشکان قضاوت ناصحیح نمی کنند؛ بلکه می گویند فلانی دکتر خوبی نیست. آنها در مورد ازدواج هم باید چنین کنند و بدانند که ازدواج لازم است؛ اما ازدواج روی اصول نه من درآوردی!
حاج آقا تأیید فرمودند و تکمله ای بر عرض بنده زدند که مشاوره، در به فراهم شدن ازدواج صحیح، از هر امری ضروری تر است. ازدواج، در واقع انتخاب است؛ انتخابی بر اساس درایت و مشورت برای سوا کردن گزینه ای کفؤ یک فرد از میان گزینه های موجود؛ هم برای دختران و هم برای پسران. از این رو می گوییم ازدواج، سوا کردنی است. 
💡پ.ن1: البته مراد از مشاوره، مشاوره های سرپایی و مشاوره های خارج از قاعده و مرام نیست، مشاوره با اهل فن و خبره است که راهگشا باشند نه جیب خالی کن❗️
            محمد دهقانی زاده     
  • ۹۵/۱۰/۲۵
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۱)

سلام،

ای کاش دولت که این قدر ادعای دغدغه و ناراحتی افزایش آمار طلاق دارد و دایه دار حفظ کانون خانواده است قدم های محکمی بر می داشت و با استفاده از مشاورین با تجربه و دانا پیش از ازدواج همچون کلاس هایی که برای تنظیم خانواده می گذارند( که با اطلاع رسانی امروز واقعا نیازی به آن نیست)، از وقوع طلاق پیشگیری می کرد.

با تشکر

پاسخ:
سلام و تحیت. حضورتان را ارج می نهیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">