وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

تردید در خواستگاری

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۵ ب.ظ

مشاوره ازرواج

پرسش:
دخترخانمی گفته و پرسیده‌اند: با سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار. خواستگاری دارم که نمی‌دانم چهره‌اش به دلم نشسته یا نه. چه‌کار کنم؟ هر دو ازدواج ناموفق داشته‌ایم؛ عقد ناموفق. آقاپسر یک سال و نیم است که به خواستگاری افراد مختلف رفته. طبق تحقیقات ما از پدرزن سابق او، ایشان را با چند دختر دیده‌اند. می‌ترسم که هوس‌باز و ایرادگیر باشد. چه‌کار کنم؟
او درباره یکی از خواستگاری‌هایش می‌گوید: خواستگاری رفتم. همه چیز خوب بود. تا آزمایش خون هم رفتیم. در برگشت از آزمایشگاه، نظرم عوض شد. به دختر پیام دادم و عذرخواهی کردم. یعنی شکستن دل دختر برایش مهم نبوده؟

پاسخ ما:
سلام و تحیت.
چون نه از شما و ازدواج ناموفقتان اطلاعی داریم و نه از آن آقا و ازدواج ناموفق‌شان، دراین‌باره نظر قطعی نمی‌دهیم، اما:
1. از کسانی که شناخت بیشتری از پسر دارند، تحقیق کنید تا شناخت‌تان بیشتر شود و تصمیم بهتری بگیرید.
2. شما مجبور نیستید به این آقا جواب مثبت دهید. کسی شما را از پاسخ منفی نترساند. شما هم می‌توانید قبول کنید هم می‌توانید رد کنید.
3. قبول یا رد، دلیل می‌خواهد. اگر خواستید پاسخ مثبت یا منفی دهید، دلیل قابل قبولی داشته باشید. اینکه برای مردی، مراعات محرم و نامحرم و ارتباط با خانم‌های غریبه اهمیتی نداشته باشد، دلیل خوبی برای رد خواستگاری‌اش است، اما باید مطمئن بود. همچنان که برای قبول هم باید از تعهد و کفایت او مطمئن باشید.
4. «قطع رابطه با آن خانم، بعد از آزمایش» باید بررسی شود؛ آیا آقا دنبال رابطه جدید بوده و اهل رابطه‌های نامشروع است یا اینکه ایراد از خانم بوده و آقا بعد از آزمایش مطلع شده و ادامه نداده است؟
5. در انتخاب همسر محتاط باشید، اما وسواسی نشوید. نیز ملاک‌ها را در نظر داشته باشید. اگر جوانی را دارای ملاک‌های اصلی زندگی دیدید، به چهره و قیافه او اولویت ندهید. البته پسند چهره و ظاهر نیز مهم است.
6. از یک مشاور دانا و توانا مدد بجویید؛ با مشاوره حضوری.
7. به خداوند توکل کنید و از او یاری بطلبید.
الاهی خوشبخت باشید.

علی‌اکبر مظاهری
۹۷/۵/۳۰



  • ۹۷/۰۵/۳۰
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">