وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

دیده زیبابین

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۰۷ ب.ظ

گزینشی از دعای ۴۳ صحیفه سجادیه

اشارت:
پدیده‌ها را می‌توان از منظرهای متفاوت نگریست. تفاوت دیده‌ها از تفاوت اندیشه‌ها برمی‌خیزد. مثلا هلال ماه را می‌توان به گونه‌های‌ گوناگون دید؛ یک عاشق‌پیشه آن را چونان ابروی معشوق می‌بیند. یک جنگجو آن را مانند قوس کمان می‌بیند. دیگری آن را یک پدیده عادی می‌بیند که هیچ احساسی را در او برنمی‌انگیزد؛ گوشه‌ای از ماه است در آسمان که اندک اندک بزرگ می‌شود تا قرص کامل شود، سپس اندک اندک کوچک می‌شود تا ناپدید گردد. همین!

اکنون ببینیم دیده زیبابین امام سجاد - علیه‌السلام - هلال را چگونه می‌بیند:

ای آفریده فرمانبر! ای رونده شتابان، در منزلگاهان تقدیر و تدبیر! من ایمان دارم به آن‌کس که تاریکی‌ها را، به ‌سبب تو، روشن کرد و ابهام‌ها را، به وسیله تو، زدود و تو را نشانه‌ای از نشانگان فرمانروایی‌اش نمود... .
تو فرمانبر اویی و به سوی اراده او شتابانی.
سبحان‌الله! چه شگفت‌انگیز است تدبیر و لطافتی که آفریدگار، در آفرینش تو، به‌کار برده!... تو را کلید و طلیعه ماهی نو و برای کاری نو قرار داده است.
از خدایم و خدایت... می طلبم که بر محمد و خاندان او درود فرستد و تو را هلال برکت قرار دهد؛ برکتی که گذشت روزگاران آن را نکاهد و پاکی‌ای که گناهان آن را نیالاید... هلال امنیت، سلامت، برکت، نعمت... .
خدایا! چنان کن که خشنودترین کسانی باشیم که این هلال بر ما طلوع می‌کند. پاک‌ترین کسانی باشیم که به آن نگاه می‌کنیم. نیک‌بخت‌ترین کسانی باشیم که، در این ماه، تو را می‌پرستیم و می‌ستاییم.
الاهی! ما را در این ماه از ارتکاب گناهان مصون بدار. شکرگزاری نعمت‌هایت را نصیبمان کن. جامه عافیت را بر انداممان بپوشان.
الاهی! تو آنی که شایسته ستودنی... .

  • ۹۷/۱۰/۰۹
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">