وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

زدودن ملالت از زندگی

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵ ق.ظ

پاسخی دیگر برای « یکنواخت شدن زندگی» به قلم خانم مهندس فاطمه کوثر  

با سلام خدمت استاد محترم.

به نظر بنده یک راهکار فوق العاده موثر و البته خیلی لازم برای تازه نگاهداشتن هر نوع رابطه، بهویژه رابطه زن و شوهر، برقراری یک ارتباط کلامی مهربانانه و مودبانه است.  اگر زن و شوهر قادر باشند در یک فضای دوستانه و امن، به دور از هرگونه نگرانی از قضاوت شدن، از افکار، احساسات، آرزوها و حتی انتظارات و ناراحتی هایشان با هم صحبت کنند و حرف های همدیگر را مهربانانه بشنوند، برای هم تکراری و کهنه نمی شوند. چون همه آدم ها همیشه به حرف زدن و تخلیه درون احتیاج دارند، ولی می خواهند حرف‌های درونی‌شان را در یک فضای امن مطرح کنند و اگر این فضای امن، فراهم شود، فرد را به همنشینی با همسرش مشتاق می‌کند.

این اشتیاق وقتی بیشتر می‌شود که همسران نسبت به هم در کلام و عمل عشق ورزی داشته باشند و در گفتگوهایشان از کلام تصدیق‌آمیز و تشویقآمیز، البته به جا و به موقع، استفاده کنند. مثلا ببینند کدام ویژگی یا رفتار همسرشان مثبت است، به دنبال مثبت‌های او بگردند و همان را تشویق و تایید کنند. با وجود تشویق و تایید و کلام مهربان، می‎توان عیب یا انتقادی را هم به شخص مقابل گوشزد کرد.

در چنین وضعیتی، در عین حال که زن و شوهر احساس عزت نفس و رضایتشان از زندگی بالا می‌رود، در یک فضای مساعد برای رشد نیز قرار می‌گیرند، چون نکات مثبت و منفی وجودشان به وسیله هم شناسایی می‌شود. مسلما وقتی انسان در فضای رشد و تغییر قرار بگیرد، زندگی برایش تکراری نمی‌شود.

در پایان باید عرض کنم که این گفته‌های بنده حاصل مطالعات و تجربه و تفکر شخصی است و به  هیچ عنوان در برابر دانش و تجربه شما استاد محترم قابل قیاس نیست.


با تقدیم احترام.

  • ۹۲/۰۷/۲۹
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۳)

الحمدلله وبلاگتون داره رونق می گیره ... امیدوارم دوستان بتونن از این فرصت بهترین بهره رو ببرند ...!
پاسخ:
رونق وبمون، تا حد بسیار زیادی، مرهون همت جوانانه شماست. شما مهندس این وب هستید.
  • دختر کوچک شما
  •  عرض سلام و ادب.

     مهمتر از همه عرض تبریک بمناسبت عید پرسعادت غدیر بر شما و تمام خوانندگان وبلاگ.

    خوشحالم که خوانندگان وبلاگ هم مطالب مفیدی رو ارائه میدن. مطلب آقای تلخناک! هم بسیار خوبه. لازمه هنوز روی محیط وبلاگ کار بشه هرچند زمینه وبلاگ از سادگی دراومده اماترکیبی از رنگهای سرد و گرم و شاد رو استفاده کنید خیلی بهتره چون رنگهای خنثی از جذابیت مطالب کم میکنه. همچنان جای تصاویر خالیه (میشه برای هر مطلب یه تصویر مربوط هم گذاشت) .

    راستی چرا نون والقلم و مایسطرون رو  از عنوان برداشتید؟ هم اسم وبلاگ رو  هدفمند میکرد هم حس معنوی به خواننده القا میکرد، حیفه خیلی قشنگه.

    زنده و پاینده و دعا گوی همه مومنان باشید.

    یا حق

    با سلام
    بواقع صحبت خانم کوثری متین و درست می باشد.
    مشکلی الان به نظرم تمامی جوانهای این دوره دارن اینکه نمیتونن ارتباط برقرار کنن یعنی شاید اصلا بلد نباشن که این کارو انجام بدن و یا محیط امن فراهم کنن
    به نظرم این کارم مستلزم کمی صحبت و آموزش هست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">