وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

غیرت پسندیده(2)

پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۷ ب.ظ
مشاوره خانواده 
جلسه دوم
آن زوج حق‌پذیر، دو هفته بعد، باز به مشاوره آمدند. چند دقیقه اول جلسه را سه نفری گذراندیم. از آنان گزارش گرفتم. خوب بود. آن‌گاه آقایوسف بیرون رفت تا مسائل مخصوص شکوفه‌خانم را به او بگویم. 
به شکوفه‌خانم، حق‌پذیری همسرش در جلسه قبل را گفتم. شادمان شد. پرسیدم مشاوره با همسرش و سخنانی که به او گفته بودم، تاثیری در رفتارش داشته؟ پاسخش مثبت بود و تاثیر نیکو را کاملاً محسوس بیان کرد. گفتم: باور کردید مشاوره از نان شب واجب‌تر است؟ گفت: «بله». آن‌گاه گفتم: حالا شما این نکته ها را با دقت بشنوید و یادداشت و عمل کنید:
1. دیگر هرگز و هرگز و هرگز موبایل و کامپیوتر همسرتان را چک نکنید. گفت: «چک نمی‌کنم.» گفتم: تفریحی هم نگاه نکنید و در آن‌ها نگردید. آیا شما می‌پسندید ایشان موبایل شما را چک کند یا در آن گردش کند؟ گفت: «نه.» گفتم: پس شما هم دیگر در موبایل و کامپیوتر ایشان نگردید، اگرچه تفریحی باشد.
2. سطح انتظارتان از همسرتان را پایین آورید.
3. آستانه تحمل‌تان را بالا ببرید.
توضیح دادم که این دو، در زندگی زن و شوهری، ضرورت حتمی دارد.
4. انحصار طلبی درباره همسر، پسندیده است؛ اما نباید همسر را کلافه کرد.
5. دنیای امروز وسیع‌تر از قبل شده است، به خصوص با آمدن دنیای مجازی. نباید زندگی را تنگ کرد.
6. شما هم به غیرت همسرتان احترام بگزارید. از کارهایی که غیرت و حسادت او را برانگیزد، اجتناب کنید. (شوهرش قبلا گفته بود که از باجناقم تعریف و تمجید می‌کند. اسم باجناق را نیاوردم، اما منظورم را رساندم.) درباره «هووهای ساختگی» گفتم و گفتم که آن را در کتاب «فرهنگ خانواده» بخوانید. 
7. پرسیدم: به همسرتان هدیه می‌دهید؟ (مردش از این‌که خانم برایش کم هدیه می‌گیرد، گله کرده بود.) گفت: «کم می‌گیرم.» گفتم: چرا؟ گفت: «به دلایلی نمی‌توانم بیشتر بگیرم.» گفتم: پول ندارید؟ گفت: «بله.» گفتم: یک شیشه عطر کوچک گل رز چطور؟ گفت: «می توانم.» گفتم: یک کتاب؟ گفت: «می‌توانم.» گفتم: یک زیرپوش؟ گفت: «می‌توانم.» گفتم: منظورمان از هدیه، همین‌هاست. لازم نیست گران باشد. درباره فضیلت هدیه و تاثیر آن در بهبود زندگی همسران توضیح دادم و گفتم: فصل «معجزه هدیه» در کتاب «فرهنگ خانواده» را بخوانید.
 فرجام کار
 این زوج فهیم و اندکی نابلد، مشاوره را نیکو ادامه دادند؛ با فاصله‌های زمانی معقول و به‌گاه نیاز. تا این‌که عروسی کردند و «هم‌آشیانه» شدند. باز مشاوره‌های‌مان ادامه یافت. اکنون زندگی خوشبختانه‌ای دارند. الاهی شکر.
  • ۹۷/۰۳/۲۴
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">