وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

پاسخی دیگر به "درد دل یک جوان"

دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۴ ب.ظ



اشاره:
در پست پیشین، پاسخ یک دخترخانم را به "درد دل یک جوان"، که قبلا منتشر کرده بودیم، آوردیم.‌ اینک پاسخی دیگر از دخترخانمی دیگر:

مساله ایشان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:
۱. گاهی بستگی به نوع خواستگاری مادر دارد. بعضی‌ها چنان حق‌به‌جانب و متکبرانه با خانواده دختر صحبت می‌کنند، که مشخص است اجازه ورود نخواهند گرفت.
۲. برخی مواقع تحقیق‌ها از سوی خانواده پسر، قبل از خواستگاری، برای خانواده دختر بسیار ناخوشایند است. طوری از همسایه و آشنا تحقیق می‌کنند که به گوش همگان می‌رسد و حتی گاهی آن افراد، پیگیر آخر داستان می‌شوند. بنابراین اگر بعد از خواستگاری، به هر دلیلی، جواب پسر منفی باشد، خیلی‌ها خبردار می‌شوند و ممکن است بی‌جهت عیبی بر دختر بگذارند. در این مواقع هم ترجیح بر رد کردن است.
۳. گاهی توقع پسر از همسر آینده‌اش بیشتر از حد است. و انتظار دارد، تنها به دلیل مذهبی بودن، شرایط دیگر از سوی خانواده دختر نادیده گرفته شود.
۴. بعضی از پسرهایی که به خواستگاری می‌روند، چنان شرط‌هایی قرار می‌دهند که برای خیلی‌ها منزجر کننده است. مثلا می‌خواهند دختر را مطابق سلیقه و ایده‌آل خود بسازنند.

اینان باید مشکل را در خودشان جستجو کنند.


  • ۹۷/۰۵/۰۱
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">