وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

زنجیرهای گران

پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵ ق.ظ


» زنجیر‌های گران
بر دست و پای جوانان

از زنجیرهای گرانی که پر و بال جوانانمان را می‌بندد و پروازشان را به سوی آشیانه همزیستی و عشق، کند یا ناممکن می‌کند، هزینه‌های گزافی است که بر آنان تحمیل می‌کنیم. یکی از آن زنجیرهای دانه‌درشت، که نه تنها بر دست و پای جوانان، گران می‌آید، بلکه گردن جان آنان را سخت می‌آزارد، مهریه سنگین است؛ همان که باید کار‌افزار ابراز عشق و هدیه برانگیزاننده محبت و عاطفه باشد، ابزار نفرت و عامل هراس جوانان شده است. پیامبرمان - صلی الله علیه و آله - فرموده‌اند:
خَیرُ النِّکاحِ أَیسَرُهُ؛ بهترین ازدواج، آسان‌ترین آن است.(نهج الفصاحه، حدیث 1507)
نیز فرموده‌اند:
أَفْضَلُ نِسَاءِ أُمَّتِی... أَقَلُّهُنَّ مَهْراً؛ بهترین زنان امت من، آنان‌‌اند که مهرشان کمتر باشد. (بحار الأنوار ، ج 100 ، ص 236)
اگر این معیاری که پیامبرمان فرموده‌اند و آن مقدار و میزانی که امام رضای‌مان تعیین کرده‌اند (که در پست پیشین بیان شد) ، درست است، پس کردار ما را چگونه باید تفسیر و توجیه کرد؟!

سخن پایانی


بیاییم با عمل به سیره پیشوایانمان، ارادت خویش را به ایشان به اثبات رسانیم و هزینه‌های سنگین ازدواج را از دوش جوانانمان برداریم و زنجیرهای گران را از دست و پایشان بگشایم، تا سبکبار و سبکبال شوند و سبکبارانه و سبک‌بالانه به سوی آشیانه خجسته زندگی مشترک، پرواز کنند و به سعادت برسند و چشم و دل ما روشن و خنک شود و نزد خدای سبحان و پیشوایان‌مان سرفراز باشیم. الاهی چنین باد.



علی‌اکبر مظاهری


عضوشدن در کانال "از زبان مشاور": تلگرام
@mazaheriesfahani_ir

سروش👇👇
https://sapp.ir/mazaheriesfahani_ir👇👇

  • ۹۷/۰۸/۰۳
  • علی اکبر مظاهری

بهترین زنان

جوانان

سخن پیامبر

مهریه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">