وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

تأثیر کرونا بر زندگی

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶ ق.ظ

همبستگی کرونایی

ارتباط با یکدیگر از خانه

این روزها ما به یک مهمانی دعوت شده‌ایم، مهمانی‌ای که میزبانش یک ویروسِ کوچک ترسناک است. افرادی به این مهمانی لبیک گفتند و گروهی خود را در خانه حبس کردند.
این ویروس با هیچ‌کس رودربایستی ندارد، کوچک و بزرگ، پولدار و فقیر، عالِم و عامی نمی‌شناسد.
این ویروس ما را خانه‌نشین کرد و کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی کشاند، اما درس‌های خوبی برایمان داشت. درس‌هایی که در زمان سلامتی و آسایش قدر و ارزش آن را نمی‌دانستیم.
پیامبر اکرم - صلّی‌الله ‌علیه‌ وآله - فرمودند: نعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَة؛ دو نعمت است که ناشناخته‌اند: امنیت و تندرستی.
این روزها توصیهٔ همگان ماندن در خانه و دوری از در کنار هم بودن است، زمانی‌که دعوت‌نامه این ویروس را دریافت نکرده بودیم نیز از هم دور بودیم.
پدران و مادران روزها و هفته‌ها منتظر دیدار فرزندانشان بودند؛ فرزندانی که در روزهای بدون کرونا کار و مشغله را بهانه می‌کردند و امروز به کرونا متوسل شده‌اند.
امام صادق از جدشان امام سجاد علیهماالسلام نقل می‌کنند: ... اِیّاکَ وَ مصاحَبَةَ القاطِعِ لرَحِمِهِ فَانَّهُ وَجَدتُهُ مَلْعوناً فی کتابِ اللهِ فی ثَلاثِ مَواضعَ؛ از معاشرت و دوستی با کسی که با بستگان خود قطع رحم کرده بپرهیز، زیرا چنین کسی را در سه جای کتاب خدا مورد لعن و نفرین یافته‌ام.
صلهٔ رحمی که حتی با یک سلام می‌توان انجام داد، اما مدت‌هاست که در میان خانواده‌ها کمرنگ شده است.
در کلام و احادیث ائمه اطهار علیهم‌السلام برای این واجب دینی آثار فراوانی بیان شده است؛ طول عمر، برکت در مال، آبادانی شهرها، دفع بلا، مرگ نیکو. فوایدی که امروز به آن نیاز داریم؛ جانی، مالی، فکری، عاطفی.
اکنون که در حصر خانه‌ایم، صلهٔ رحم را مجازی انجام دهیم؛ با یک تماس کوتاه و دل‌جویی از عزیزان و نزدیکان و گشایش مشکلات مالی و عاطفی عزیزانمان. باشد که با کمک‌های جانی، مالی، فکری و عاطفی، خدا به حال دلمان رحمی کند و این بلا از همگان رفع شود.
ان‌شاءالله.

به قلم خانم زهره شفیع، کارشناس علوم قرآن و حدیث

۹۹/۲/۱

  • ۹۹/۰۲/۰۱
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">