وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

جنگ و صلح همسران (۲۱)

شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۵۱ ق.ظ

 جنگ و صلح همسران (۲۱)

 نویسنده و مشاور: علی‌اکبر مظاهری

 نه به سیاست، آری به کیاست (۲)

 برشی از کتاب «نبرد بی‌برنده» (۲)

 از زبان مشاور

 مشاورهٔ سیاسی - خانوادگی

 روزگار بحرانی

این روزها، که این کتاب (نبرد بی‌برنده) را می‌نویسم، دوران پرالتهاب و بحرانی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را می‌گذرانیم، که از جنجالی‌ترین انتخاب‌های سه‌دههٔ تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. دو تن از نامزدان این انتخاب، اقبال مردمی بیشتری دارند و بسیاری از هوادارانشان دارای احساساتی آتشین‌اند. بسیارند همسرانی که یکی‌شان هوادار یکی از نامزدان انتخاباتی است و او را اصلح می‌داند و رأی‌دادن به وی را درست می‌انگارد و دیگری هوادار نامزد دیگر است و او را صالح‌تر می‌داند و رأی‌دادن به وی را صحیح می‌شمارد.
تا اینجای کار، عیبی ندارد، هر کسی، کسی را بهتر می‌داند و به او رأی می‌دهد و این، از نمادهای دموکراسی است؛ اما ماجرای این ایّام، در میان برخی از مردمان و نیز همسران، به حالت بحرانی رسیده و سبب دشمنی‌ها و کینه‌ها و نزاع‌های عنیف شده، که این دیگر نه خوب است و نه از نمادهای دموکراسی است.

 فرزانگی فرزانه

فرزانه، که با همسرش دربارهٔ شایستگی نامزدان ریاست جمهوری، دیدگاهی متفاوت داشت، برای مشاوره نزدم آمد و گفت: «زلزلهٔ سیاسی موجود، دارد به زندگی ما لطمه می‌زند. من طرفدار آقای ... هستم و به او رأی دادم و همسرم هوادار آقای ... است و به او رأی داده. حالا که چند روز از انتخابات گذشته و کاندیدای او رأی آورده، پس‌لرزه‌های این زلزله دارد زندگی‌مان را خراب می‌کند، چون همسرم رأی‌‌آوردن آقای ... را به رخ من می‌کشد و فخر می‌فروشد و از آقای ... بدگویی می‌کند. من از هر دو کارش بدم می‌آید و عصبانی می‌شوم؛ هم از فخرفروشی‌هایش برای رأی‌آوردن کاندیدایش هم از بدگویی‌هایش به کاندیدای مورد نظر من و نیش و کنایه‌هایش. او دارد من را تحقیر و عصبانی می‌کند. تا حالا خویشتنداری کرده و واکنشی نشان نداده‌ام، اما می‌ترسم اگر این وضعیت ادامه یابد، تاب نیاورم و با او مقابلهٔ به مثل کنم و زندگی خوبمان خراب شود.»

گفتم: بترس! ترس عاقلانه‌ای است. انسان فهیم آن است که وقتی ببیند خطری زندگی‌اش را تهدید می‌کند، اندیشناک شود و در پی چاره برآید.
آن اندازه که به یاد دارم، شما اولین کسی هستید که در این بحران سیاسی، به قصد راهجویی برای ساماندهی اختلاف نظر سیاسی‌اش به مشاوره آمده است. آفرین بر شما. بسیاری از کسانی که در این آشوب سیاسی، اختلاف نظر دارند، فقط به هم فحش می‌دهند و بر سر و صورت یکدیگر می‌کوبند.

 راهکار

{ادامهٔ مطلب را در پست بعدی بخوانید. ان‌شاءالله.}

۳۱ فروردین ۱۴۰۱

🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1

  • ۰۱/۰۲/۲۴
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">