وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com
وبسایت علی اکبر مظاهری

mazaheriesfahani@gmail.com

مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه

کانال تلگرام از زبان مشاور
جهت دیدن کانال تلگرام "از زبان مشاور" روی عکس کلیک کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
بایگانی

عرفان ناب (۶)

دوشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۴۸ ق.ظ

عرفان ناب (۶)

نویسنده: #علی_اکبر_مظاهری

به من پناه آورید!

خداوند رحمان به مردمان می‌فرماید:

یَابنَ آدَمَ!
۱. کُلُّکُم ضآلُّ إِلاّ مَن هَدَیتُهُ.
۲. وَ کُلُّکُم مَریضٌ إِلاّ مَن شَفَیتُهُ.
۳. وَ کُلُّکُم فَقیرٌ إِلاّ مَن أَغنَیتُهُ.
۴. وَ کُلُّکُم هالِکٌ إِلاّ مَن أَنجَیتُهُ.
۵. وَ کُلُّکُم مُسیئٌ إِلاّ مَن عَصَمتُهُ.
۶. فَتُوبُوا إِلَیَّ أَرحَمکُم.
۷. وَ لا تَهتِکُوا أَستارَکُم عِندَ مَن لا یَخفى عَلَیهِ أَسرارُکُم. ۱

ای فرزندان آدم!
۱. همه‌تان گمراهید، مگر آن کس که من هدایتش کنم.
۲. و همه‌تان بیمارید، مگر آن کس که من شفایش دهم.
٣. و همه‌تان بینوایید، مگر آن کس که من بی‌نیازش کنم.
۴. و همه‌تان هلاکید، مگر آن کس که من نجاتش دهم.
۵. و همه‌تان بدکارید، مگر آن کس که من صیانتش کنم و از تبهکاری بازش دارم.
۶. پس (اکنون که چنینید و پی عنایت من، راه به جایی نمی‌برید)، به سوی من باز آیید (و به دژ استوارم پناه آورید) تا رحمتتان کنم.
۷. و پرده‌های (عفت و عصمت) خویش را در پیشگاه کسی که اسرارتان بر او پوشیده نیست، ندرید.

در دامان خدا

انسان، بدون پیوند با خداوند و آویختن به دامان عنایت او، هیچ است؛ همانند قطرهٔ دورافتاده از دریا، که هیچش قرار و امان نیست و همواره با نیستی و تباهی، قرین است و یگانه راه نجات و امانش پیوستن با دریاست و جای‌گرفتن در آغوش اقیانوس؛ و آن‌گاه است که «دریاوَش» می‌شود.

باد ما و بود ما از داد توست
هستی ما جمله از ایجاد توست

آدمیان، از آغاز آفرینش تا اکنون، راه‌های بسیاری را برای دستیابی به سعادت، پیموده‌اند و وادی‌های گوناگون را گشته‌اند و مسلک‌ها و مکتب‌های فراوان و جورواجوری را تجربه کرده‌اند و اینک نیز همچنان در حال تجربه‌اند؛ اما آن‌گونه که تاریخ نشان می‌دهد و قرآن کریم از سرگذشت پیشینیان پرده برمی‌دارد، همهٔ راه‌هایشان به «بیراهه» رسیده و تمامی تجربه‌هایشان به «شکست» انجامیده است، مگر راهی که خداوند نمایانده باشد و آیینی که پیامبران از جانب پروردگار آدمیان آورده باشند.


اشارت مصلحان

مصلحان صالح و فرزانگان اندیشمند نیز همواره مردمان را به همین سو هدایت کرده‌اند و هرگاه بشریت را سرگشته یافته‌اند و آدمیان را در گرداب و غرقاب دیده‌اند، انگشت هدایتشان عالم قدس را نشانه رفته است. و تا ابد و همیشهٔ تاریخ حیات انسان، راه رستگاری و کشتی نجات، همین است و آدمی، تنها در دامان مهر خداوند، امان می‌یابد.
وَ إِلَى اللهِ المَصیرُ وَ هُوَ الغایَةُ القُصوى؛
سرنوشت و جهتگیری حیات، به سوی خداوند است و همو برترین هدف است.

زندگی، بی‌دوست، جان‌فرسودن است
مرگِ حاضر، غایب از حق بودن است
عمر و مرگ، این هر دو، با حق خوش بُوَد
بی‌خدا، آب حیات، آتش بُوَد

۴ مهر ۱۴۰۱

۱. کلمةالله، صفحه ۴۵۹.

🌍 zil.ink/mazaheriesfahani

  • ۰۱/۰۹/۰۷
  • علی اکبر مظاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">